StoryEditor
Drogerie
09.02.2022 00:00

Zmarł założyciel dm, prof. Götz W. Werner

Założyciel dm-drogerie markt, prof. Götz W. Werner, zmarł we wtorek 8 lutego późnym rankiem w wieku 78 lat.

Götz W. Werner urodził się w Heidelbergu w 1944 roku jako syn aptekarza. Jego największym pragnieniem było, aby pewnego dnia zostać aptekarzem. Odbył praktykę w Konstancji, a po ukończeniu szkolenia pracował w aptece swojego ojca. Jednak jego pomysły nie zostały w niej dobrze przyjęte, więc w 1969 opuścił rodzinne miasto Heidelberg i dołączył do drogerii Roth w Karlsruhe.

W niej również nie zdobył akceptacji dla swoich pomysłów, dlatego w 1973 roku stworzył dm-drogerie markt. To tu realizował swoją wizję, która początkowo przez wielu postrzegana była jako niezwykła, ale z czasem jako wizjonerska.

Jego maksyma „trwałego, konstruktywnego niezadowolenia z zaistniałych warunków” i wynikająca z tego wola zmian ukształtowała sukces dm. Sieć działa obecnie w 14 krajach europejskich i zatrudnia ponad 66 tys. osób. Z obrotami w wysokości 12,3 miliarda euro dm jest liderem rynku w Europie.

Twórca dm był wizjonerem, który nie ograniczał się do swojego biznesu. Od początku lat 90., a jeszcze mocniej po odejściu z zarządu dm w 2008 r., poświęcił się promowaniu idei bezwarunkowego dochodu podstawowego.

Uważał, że 1 tys. euro dla wszystkich to podstawa, dająca ludziom swobodę podejmowania inicjatywy i uczestniczenia w życiu społecznym. Był przekonany, że ludzie nie pozostaną bezczynni tylko dlatego, że będą mieli dość pieniędzy na życie. Mimo że miał świadomość, iż nie dożyje realizacji tej idei, poświęcał się jej z wielką energią, promując ją w programach typu talk-show i wydając na ten temat kilka książek.  

Götz W. Werner znalazł również uznanie w świecie akademickim, kiedy Uniwersytet w Karlsruhe zlecił mu w 2005 roku kierowanie Międzywydziałowym Instytutem Przedsiębiorczości. Wtedy też otrzymał tytuł profesora.

Christoph Werner, dyrektor generalny dm i syn założyciela poinformował, że jego ojciec odszedł w spokoju, po tym jak w ostatnich kilku miesiącach musiał ograniczyć swoją aktywność z powodów zdrowotnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
18.09.2025 12:27
Koncept Douglas Beauty Store – otwarty w Tomaszowie Mazowieckim
GAJDA MARCIN

Pierwsza perfumeria Douglas w regionie Tomaszowa Mazowieckiego działa od niedawna w Galerii Tomaszów. Perfumeria ma 155 mkw., została zaprojektowana w oparciu o nowoczesne, proekologiczne technologie.

Świeżo otwarta perfumeria Douglas w Tomaszowie Mazowieckim na powierzchni 155 mkw. oferuje światowej marki kosmetyki pielęgnacyjne, do makijażu oraz perfumy. Została ona otwarta w najnowszym koncepcie Douglas Beauty Store, który łączy elegancki design z funkcjonalnością i komfortem zakupów. 

W ofercie klienci znajdą m.in. produkty do makijażu od takich marek, jak Dr Irena Eris, Clarins, IT Cosmetics, Anastasia Beverly Hills i Douglas Collection, zapachy Lancome, Armani czy Yves Saint Laurent, a także pielęgnację ciała od Sol de Janeiro. Wnętrze perfumerii zaprojektowano w oparciu o nowoczesne, proekologiczne technologie. 

Możliwe jest też korzystanie z usługi Click & Collect i Click & Collect Express oraz wsparcia konsultantów przy zakupach online. Klienci mogą też korzystać z benefitów karty lojalnościowej Douglas.

image
GAJDA MARCIN

Bardzo cieszymy się, że Galeria Tomaszów jest doceniana jako atrakcyjne centrum handlowe zarówno przez lokalne, jak i światowe marki skierowane do różnych typów klientów, o różnych potrzebach. Dbamy o to, aby odpowiadać na potrzeby mieszkańców naszego miasta, jak również regionu – podkreśla Albert Urbaniak, Shopping Center Director Galerii Tomaszów.

W Galerii Tomaszów poza działalnością komercyjną realizowane są liczne działania społeczne, takie jak np. inicjatywa „Oddajemy Scenę Młodym”, działania proekologiczne, edukacyjne i prozdrowotne.

Galeria Tomaszów to nowoczesna galeria handlowo-rozrywkowa, usytuowana w ścisłym centrum miasta. Znajduje się tu ponad 60 sklepów renomowanych polskich i zagranicznych sieci na powierzchni 18,5 tys. mkw. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
15.09.2025 11:39
Znany polski piłkarz zadebiutował kolekcją pięciu perfum
Dla Błaszczykowskiego 16 to nie tylko sportowy symbol, lecz także znak wytrwałości i determinacjimedia, ICON16

ICON16 by Kuba Błaszczykowski to nowa kolekcja perfum, która zadebiutowała na półkach sieci drogerii Rossmann. W skład kolekcji wchodzi pięć zapachów, przeznaczonych dla mężczyzn. Twarzą tego projektu jest znany, lubiany i ceniony polski piłkarz – Kuba Błaszczykowski.

Błaszczykowski był reprezentantem Polski w piłce nożnej w latach 2006–2023, z czego od 2010 do 2014 pełnił funkcję kapitana drużyny narodowej. Jako członek Klubu Wybitnego Reprezentanta Kuba Błaszczykowski jest (obok m.in. Grzegorza Laty i Roberta Lewandowskiego) zawodnikiem, który ma na koncie co najmniej 100 występów w reprezentacji Polski.

Kuba Błaszczykowski występował w reprezentacji z numerem 16 na koszulce – dlatego szesnastka zdobi teraz firmowane przez piłkarza kosmetyki. Dla Kuby Błaszczykowskiego numer 16 to nie tylko sportowy symbol, lecz także znak wytrwałości i determinacji. To właśnie ta liczba dała nazwę marce.

ICON16 by Kuba Błaszczykowski to marka stworzona z myślą o mężczyznach, którzy chcą żyć autentycznie, cenią elegancję i szukają zapachów, które wzmacniają ich codzienną pewność siebie – opisuje Rossmann na stronie internetowej.

W skład kolekcji ICON16 wchodzi pięć wód perfumowanych, które powstały w stolicy perfumiarstwa – Grasse. Każda kompozycja to inny wymiar osobowości mężczyzny. 

On Point – to świeżość i energia, zapach podkreślający pewność siebie i aktywność. Unique – to oryginalność, zapach mężczyzny wyróżniającego się z tłumu. Authentic to naturalna moc, zapach podkreślający charakter mężczyzny, który nie boi się być sobą, nawet w ekstremalnych sytuacjach.

Unstoppable to niezłomność – zapach mężczyzny, który dąży do swoich celów i czerpie z życia pełnymi garściami. Natomiast Manifest to “intensywna charyzma, zapach pełen mocy, dla osób nie bojących się wyzwań i lubiących dominować w każdej sytuacji” – opisuje producent, podkreślając, że wszystkie pięć zapachów tworzy pełny obraz męskości, która nie uznaje ograniczeń.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. wrzesień 2025 02:33