StoryEditor
Sieci i centra handlowe
29.04.2022 00:00

Action zaskakuje szeroką ofertą kosmetyczną [FOTOREPORTAŻ]

Dyskonty Action mają imponującą ofertę chemii domowej i kosmetyków. Przeganiają w tym zakresie liderów tego formatu, czyli Biedronkę i Lidla. Oferują nie tylko preparaty do prania i sprzątania oraz produkty do pielęgnacji i higieny, ale także wiele urządzeń, których popularność zbudowały media społecznościowe. 

Sklepy Action to sporych rozmiarów hale z wszelkimi artykułami codziennego użytku. W całej Polsce jest ich 162. Można tu kupić skarpetki i bieliznę, a także elektroniczne gadżety. Ogromną ofertę artykułów wyposażenia wnętrz i ogrodów, uzupełniają zabawki, artykuły dla zwierząt, akcesoria do hobbistycznego wytwarzania biżuterii czy malowania lub majsterkowania. Są tu też słodycze i przekąski. Do Action można też spokojnie udać się po chemię domową i kosmetyki.

Oferta kosmetyczna sieci Action zaczyna się niewinnie, od wąskiego asortymentu zaprezentowanego pod hasłem Promocja Tygodnia w alejce najbliżej wejścia.

Znalazły się tu żele pod prysznic  i dezodoranty marki Adidas czy pasty do zębów, płyny do płukania jamy ustnej i szczoteczki marki Colgate. Ich ofertę uzupełnia pasta do zębów z węglem i czyściki do przestrzeni międzyzębowych, balsam do ciała o zapachy świeżego jabłka czy chusteczki do demakijażu, a także odświeżacze powietrza oraz lakiery i nalepki na paznokcie.

Poszukiwacze promocji znajda tu również pokaźnych rozmiarów zestaw makijażowi oraz lampę LED-UV do paznokci.

Na końcu długiej pierwszej alejki spotykamy dział sprzątanie. W jego pierwszej części stoją płyny i zawieszki do WC, odświeżacze powietrza oraz preparaty i artykuły do czyszczenia łazienki, a także produkty do zmywania (płyny i kapsułki).

Oprócz znanych marek odnaleźć można tu ich zamienniki.

Propozycje dla siebie odnajdą tu też amatorzy ekologicznych porządków.

Action nie zapomina o sezonowych ekspozycjach. Tuż przed majówką na szczytach regałów stanęły kosmetyki do opalania zabezpieczające przed promieniowaniem UV oraz żele do stosowania po ukąszeniach owadów.

Wędrówka po sklepie wśród regałów z rozmaitymi artykułami do dekoracji domu, ogrodu, akcesoriami do kuchni i łazienki  oraz zabawkami dla dzieci spotykamy dział Uroda. Już na samym jego początku propozycje dla siebie odnajdą mężczyźni.

Kupią tu wodę toaletową, dezodorant, żel pod prysznic, a także wszelkie akcesoria potrzebne do golenia.  

Dział urody kobiecej rozpoczyna się produktami do paznokci, z którymi sąsiadują paletki i inne kosmetyki do makijażu.

Sporo miejsca zajmują maseczki, wśród których odnaleźć można tak ciekawe rozwiązania, jak maseczka w formie kolorowej gumy w kubku czy zestaw metalizowanych maseczek o wyglądzie tubek z farbkami.

Półka z pielęgnacją twarzy to nie tylko kosmetyki, ale także akcesoria, takie jak szczoteczki do mycia twarzy, masażery czy  rollery. 

Do Action warto też przyjść po kosmetyczny zestaw prezentowy albo wodę toaletową.

Kategorię pielęgnacji twarzy reprezentuje m.in. marka Nivea i Delia. Jednak oferta sieci Action jest o wiele szersza.

Pielęgnacja ciała to głównie marki Nivea, Dove, Palmolive, Sanex, Vaseline i Fa.

Także kąpiel po wizycie w Action może stać się wyjątkowym doznaniem. Kupić tu można modne kule i bomby kąpielowe oraz relaksujące sole.  

Osobną półkę zajmują kosmetyki i urządzenia do damskiej depilacji i pielęgnacji stóp.

Tę cześć alejki urodowej zamyka oferta mydeł.

To jednak nie koniec. Za zakrętem czekają na nas kosmetyki i akcesoria związane z pielęgnacją i stylizacją włosów, a także farby do koloryzacji.

Nie zabrakło też masek do włosów i suchych szamponów.

Swoja półkę kosmetyczną maja tu też rodzice maluszków.

Obok nabyć można różne rodzaje termometrów, testy ciążowe i menstruacyjne czy nawet saunę do twarzy.

Półkę kończą artkuły do higieny jamy ustnej.

Jednak zanim opuścimy sklep znów napotykamy dział sprzątanie, tym razem z produktami związanymi z praniem i prasowaniem. Znajdziemy tu tez żelazka, a nawet urządzenia do prasowania parą.  

Tak jak i w przypadku innych kategorii produktowych, także i tutaj znalazła się oferta dla konsumentów podążających za ekotrendami.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 15:30
Atak na e-commerce Victoria’s Secret. Firma ostrzega przed wpływem na wyniki finansowe
Sieć bieliźniarska jest liczącym się graczem na rynku kosmetycznym ze względu na bogatą ofertę zapachów, makijażu i pielęgnacji.Shutterstock

Victoria’s Secret & Co. poinformowała o incydencie bezpieczeństwa, który spowodował trzydniowe wyłączenie sklepu internetowego. Firma ostrzega, że zdarzenie może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe za bieżący kwartał. Trwają prace nad pełną oceną skali i konsekwencji ataku. Mimo że wstępne dane za pierwszy kwartał – zakończony 3 maja – nie zostały naruszone, to spółka podkreśla, że poniosła dodatkowe koszty i straty, które mogą odbić się na przyszłych wynikach.

W 2023 roku około jedna trzecia całkowitej sprzedaży Victoria’s Secret pochodziła z kanału e-commerce, co czyni przerwę w działalności cyfrowej szczególnie istotną. Incydent doprowadził do opóźnienia publikacji raportu finansowego, pierwotnie planowanego na ten tydzień. Pracownicy wciąż mają ograniczony dostęp do części systemów korporacyjnych, co utrudnia przetwarzanie danych potrzebnych do przygotowania sprawozdań.

Pomimo problemów technicznych, Victoria’s Secret podała wstępne wyniki za pierwszy kwartał – sprzedaż wyniosła 1,35 miliarda dolarów i była zgodna z oczekiwaniami analityków. Spółka zaznacza, że jak dotąd incydent nie spowodował istotnych zakłóceń w bieżącej działalności operacyjnej, choć niektóre procesy wciąż są przywracane.

Reakcja rynku była natychmiastowa – akcje spółki spadły o około 2 proc. w notowaniach na nowojorskiej giełdzie w dniu ogłoszenia informacji. Od początku roku kurs Victoria’s Secret stracił już około 50 proc. To kolejny w ostatnim czasie przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych w sektorze detalicznym – podobne problemy dotknęły ostatnio firmę Adidas AG oraz kilku detalistów w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 13:30
The Body Shop wraca na rynek belgijski i szwajcarski pod nowym kierownictwem
Saga The Body Shop nie wydaje się mieć końca.The Body Shop

Brytyjska marka kosmetyczna The Body Shop planuje powrót do Belgii i Szwajcarii po wcześniejszym wycofaniu się z tych rynków. Licencję na prowadzenie działalności w obu krajach uzyskał niemiecki biznesmen Stefan Herzberg, były menedżer domów towarowych Karstadt. Pierwsze sklepy mają zostać otwarte jeszcze w 2025 roku. Herzberg prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z belgijską siecią domów towarowych Inno, a także rozważa otwarcie placówek własnych.

W Szwajcarii The Body Shop wraca na rynek po zamknięciu wszystkich 33 sklepów, które do niedawna prowadziła sieć Coop. Umowa franczyzowa z dotychczasowym operatorem wygasła z końcem maja, a Herzberg już rozpoczął poszukiwania nowych lokalizacji. Przedsiębiorca dysponuje obecnie licencjami na cztery kraje: Niemcy, Holandię, Belgię i Szwajcarię. Jak sam deklaruje, trwają również poszukiwania partnerów franczyzowych, którzy mogliby wesprzeć dalszą ekspansję.

Powrót The Body Shop na europejskie rynki to część szerszego procesu odbudowy firmy po trudnym okresie finansowym. Marka została uratowana latem 2023 roku przez firmę inwestycyjną Auréa. W ciągu pierwszych 100 dni pod nowym zarządem spółka osiągnęła 2 miliony funtów zysku, przy sprzedaży wynoszącej 28 milionów funtów. Nowy dyrektor generalny, Charles Denton, zapowiedział w grudniu 2024 roku, że firma „wróciła na dobre”.

Warto przypomnieć, że The Body Shop funkcjonował w Polsce od 2007 roku, jednak 22 lutego 2025 roku sieć zakończyła działalność w naszym kraju. Sklep internetowy został zamknięty już 26 stycznia. Marka została założona przez Anitę Roddick w 1976 roku w Brighton, a w kolejnych dekadach należała m.in. do L’Oréal i Natura &Co, zanim trafiła do portfela Aurelius Group.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 13:45