StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.08.2017 00:00

Afrykańska sieć marketów przymierza się do wejścia do Polski

Shoprite, siec sklepów, która w południowej Afryce jest głównym graczem na rynku marketów przymierza się do wejścia do Polski – podał „Puls Biznesu”.

Sieć Shoprite działa w piętnastu państwach afrykańskich. Teraz chce rozwinąć się na innych kontynentach. Naszemu regionowi Europy przyglądała się od jakiegoś czasu, a wejście do Polski postrzega jako „łatwe”, bo są tu już obecne firmy, z którymi współpracuje. Proces ma ułatwić planowane przejęcie pakietu kontrolnego w firmie Shoprite przez grupę Steinhoff International, która jest u nas m.in. właścicielem sieci meblowej Abra (ponad 100 sklepów), dyskontów odzieżowych Pepco, a także produkującej meble tapicerowane grupy Steinpol, która w Polsce ma osiem zakładów i zatrudnia ponad 3 tys. osób.

Cytowany przez „PB” Pieter Engelbrecht, prezes Shoprite’a, podczas konferencji z analitykami giełdowymi  ujawnił, że w ubiegłym tygodniu był w Polsce. Mimo, że jest po rozmowach z dwoma deweloperami, zalecił cierpliwość. – Będziemy to robić ostrożnie, nie rzucimy się na głęboką wodę — zastrzegł.

Eksperci potwierdzają, że ostrożność jest wskazana. Rynek FMCG w Polsce jest bardzo konkurencyjny. Obecna jest na nim większość dużych graczy zachodnioeuropejskich, o swoje walczą też polskie sieci. Jeśli Shoprite na poważnie myśli o polskim rynku, powinien zacząć od sporej akwizycji. – Są sieci, kontrolowane przez polskich przedsiębiorców, które można kupić, co jakiś czas pojawiają się też plotki o wyjściu z rynku któregoś z graczy międzynarodowych. Na tak konkurencyjnym rynku jak polski detal spożywczy, z bardzo silnymi sieciami w rodzaju Biedronki, Lidla czy Auchan, budowanie sieci od podstaw, z marką, której nikt w Polsce nie rozpoznaje, wydaje się bardzo wątpliwe — ocenił dla „PB” Krzysztof Badowski, partner w PwC, lider zespołu dóbr konsumenckich i handlu detalicznego na region Europy Środkowo-Wschodniej.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 01:12
Victoria’s Secret stawia na Wrocław – butik we Wroclavii już działa
599626
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599627
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599628
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599629
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599626
599627
599628
599629
Gallery

5 września Victoria’s Secret, wiodący detaliczny sprzedawca bielizny i produktów kosmetycznych, w tym nowoczesnych kolekcji inspirowanych modą, ekskluzywnych zapachów, produktów do pielęgnacji ciała i odzieży domowej, otworzyła swój najnowszy sklep we Wrocławiu w Polsce.

Sklep marki mieści się w CH Wroclavia, sąsiadującym z Dworcem Głównym. Oferuje innowacyjnie zaprojektowany koncept oraz intuicyjną nawigację, dzięki którym klienci mogą cieszyć się sprawnymi i przyjemnymi zakupami.

W ofercie sklepu znajdują się kultowe biustonosze, majtki oraz piżamy Victoria’s Secret w różnorodnych kolekcjach. Klienci mogą również wybierać spośród szerokiej gamy kosmetyków marki, w tym popularnych zapachów, mgiełek oraz perfum, takich jak bestsellerowa woda perfumowana Bombshell.  

W nowym sklepie dostępne będą także bezpłatne, indywidualne konsultacje brafitterskie. Usługa dopasowania biustonoszy jest darmowa i nie wymaga wcześniejszej rezerwacji.

Więcej informacji o otwarciu znaleźć można na polskim koncie instagramowym marki.

Lokalizacja: CH Wroclavia, Wrocław, ul. Sucha 1. Godziny otwarcia sklepu: poniedziałek – niedziela 09:00 – 21:00.

Victoria’s Secret & Co. to marka specjalizująca się w inspirowanych modą nowoczesnych kolekcjach bielizny, w tym kultowych biustonoszach, majtkach, piżamach, odzieży sportowej i strojach kąpielowych, a także w docenianych i nagradzanych perfumach oraz produktach do pielęgnacji ciała.

VS&Co to wiodące marki: Victoria’s Secret, Victoria’s Secret PINK oraz Adore Me – zaawansowana technologicznie, skoncentrowana na cyfrowych rozwiązaniach, innowacyjna marka bieliźniana.

Obecnie marka działa w 70 krajach, posiadając ok. 1 350 sklepów. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. wrzesień 2025 03:06