StoryEditor
Sieci i centra handlowe
07.02.2023 00:00

Auchan i rumuńska sieć Profi łączą siły w negocjacjach z dostawcami

Dział drogeryjny w hipermarkecie Auchan w Piasecznie / fot. materiały prasowe
Auchan i Profi podpisały umowę o współpracy na rumuńskim rynku. Będą wspólnie negocjować warunki zakupowe z dostawcami. Czy na polskim rynku będą podobne sojusze?

Sieć hipermarketów Auchan oraz sieć Profi prowadząca cztery formaty sklepów, poinformowały, że połączą swoje potencjały, by uzyskać większą siłę przetargową w negocjacjach z dostawcami mających bardzo wysokie obroty.  Negocjacje te będą prowadzić od 1 lutego br. przez trzy miesiące.

– To normalne, że dwóch detalistów łączy swoje wielkości zakupów w celu tworzenia form sojuszy, które pozwalają im jeszcze skuteczniej konkurować z dużymi sieciami detalicznymi i zapewniać klientom lepsze ceny, zwłaszcza w obecnej koniunkturze inflacyjnej – powiedział Gaëtan Pacton, dyrektor generalny Profi.

– Sojusz negocjacyjny to normalna rzecz w krajobrazie współczesnego handlu. Stawka jest ważna dla wszystkich, szczególnie w tym okresie: ochrona siły nabywczej naszych klientów – dodał Ionuț Ardeleanu, dyrektor generalny Auchan.

Poza prowadzeniem wspólnych negocjacji z ograniczoną liczbą dużych międzynarodowych dostawców, Profi i Auchan będą nadal rozwijać się na rynku oddzielnie, jako dwaj konkurenci.

Profi prowadzi 1645 sklepów w Rumunii w czterech formatach: Profi Super, Profi City, Profi Go i Profi Loco. Obroty firmy w wysokości 11,6 miliarda lei plasują sieć na trzecim miejscu w rumuńskim handlu detalicznym.

 Auchan Rumunia ma w swoim portfolio 327 sklepów, w tym 33 hipermarkety, 7 supermarketów i 287 sklepów MyAuchan, z czego ponad 270 na stacjach Petrom, a także sklep internetowy auchan.ro. Obroty firmy w  2021 roku wyniosły 1,2 miliarda euro.  

Czytaj także: Od przeglądania gazetek do kupowania marek własnych - Polacy szukają oszczędności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 08:34