
Przejęcie umacnia drugą pozycję Carrefour w Hiszpanii poprzez dywersyfikację sieci sklepów i wzmocnienie obecności w formatach wzrostu, zgodnie z planem transformacji Carrefour 2022, przekazali przedstawiciele sieci.
Transakcja jest również częścią ukierunkowanej polityki przejęć grupy. Sprzedawca planuje zakończyć konwersję przejętych sklepów na banery Express, Market i Supeco do końca tego roku. Po przekształceniu sklepy będą korzystać z oferty Carrefour, polityki handlowej i warunków zakupów - dodał francuski detalista.
W przypadku Carrefour Spain oczekuje się, że przejęcie wygeneruje dodatkową EBITDA w wysokości około 50 mln euro po zastosowaniu MSSF-16 do 2023 r.
Około 90 proc. przejętych sklepów znajduje się w dużych miastach, takich jak Madryt, Malaga, Kadyks i Sewilla, i ostatecznie staną się nowymi punktami odbioru zamówień.