
To kolejny krok w strategii restrukturyzacyjnej francuskiego detalisty. Pod koniec lipca ogłoszono, że wszystkie sklepy Carrefour we Włoszech zostaną przejęte przez międzynarodową grupę dystrybucyjną NewPrinces. Wartość tej transakcji szacowana jest na około 1 miliarda euro, a jej finalizacja ma nastąpić do końca III kwartału 2025 roku. Carrefour Italia, liczący ponad 1000 punktów sprzedaży w kluczowych regionach o dużej gęstości zaludnienia, był dotychczas jednym z filarów działalności koncernu w Europie.
Na polskim rynku wyniki Carrefoura w pierwszym półroczu 2025 roku pokazują mieszane tendencje. Przychody spółki wyniosły 1,155 miliarda euro, co oznacza spadek o 1,1 proc. w ujęciu like for like oraz o 1,8 proc. w ujęciu organicznym. Po uwzględnieniu sprzedaży paliwa odnotowano jednak wzrost o 0,6 proc. Pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 900 sklepów w sześciu formatach: od hipermarketów i supermarketów po sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, specjalistyczne oraz e-commerce.
Carrefour w Polsce zarządza również siecią 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tysięcy mkw. GLA oraz 40 stacjami paliw. Globalnie grupa posiada ponad 14 tys. sklepów w ponad 40 krajach i w 2022 roku wygenerowała sprzedaż na poziomie 90,8 miliarda euro. Potencjalna sprzedaż polskiego portfolio oznaczałaby znaczące przetasowania na lokalnym rynku handlu detalicznego i mogłaby przyciągnąć uwagę zarówno inwestorów finansowych, jak i branżowych.