StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.05.2025 14:35

Chanel otwiera butik w Gdańsku – pierwszy w Polsce poza Warszawą

Nowy butik w Gdańsku to pierwsza lokalizacja poza stolicą Polski. / Chanel Polska

Otwarcie butiku Chanel w Gdańsku to wyraźny sygnał zmiany geograficznej strategii marek luksusowych w Polsce. Do tej pory obecność Chanel ograniczała się do warszawskich lokalizacji. Decyzja o ekspansji poza stolicę potwierdza rosnące znaczenie Gdańska jako regionalnego centrum sektora premium i wpisuje się w trend większej dostępności luksusowych doświadczeń zakupowych dla mieszkańców całej Polski.

15 maja 2025 r. w centrum handlowym Forum Gdańsk otwarto trzeci w Polsce, a zarazem pierwszy poza Warszawą, butik Chanel Parfums & Beauté. Marka, znana z ekskluzywnego podejścia do sprzedaży, zdecydowała się na ekspansję do Trójmiasta, dostrzegając w regionie północnej Polski dynamicznie rozwijający się rynek dóbr luksusowych. Nowy punkt stanowi ważny krok w strategii lokalnej obecności Chanel, pozwalając klientom z Pomorza na bezpośredni dostęp do pełnej oferty bez konieczności podróży do stolicy.

Lokal w Forum Gdańsk to autoryzowana przestrzeń, która oferuje pełną gamę zapachów – w tym kolekcję Les Exclusifs – najnowsze linie makijażu, limitowane edycje sezonowe oraz zaawansowane produkty pielęgnacyjne, takie jak Sublimage czy Le Lift Pro. Butik udostępnia także okulary przeciwsłoneczne i korekcyjne oraz ekskluzywną nowość: prywatną kabinę beauty. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, umożliwiające klientkom doświadczenie indywidualnych rytuałów pielęgnacyjnych w kameralnej atmosferze.

Wyjątkowym elementem oferty jest Chanel Vitality Scanner – urządzenie służące do analizy kondycji cery, które umożliwia opracowanie dopasowanego programu pielęgnacyjnego. Klientki mogą również umawiać się na indywidualne spotkania w ramach Les Rendez-Vous Chanel, w trakcie których wyszkoleni Beauty Advisors pomogą dobrać odpowiedni zapach, zaprezentują techniki makijażowe i zaplanują skuteczną rutynę pielęgnacyjną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.05.2025 15:26
Empik rozwija ofertę retail media – nowe możliwości dla reklamodawców, w tym kosmetycznych
Ekspozycja kosmetyków w Empiku w warszawskiej Galerii Mokotów.Katarzyna Bochner

Empik intensyfikuje działania w obszarze retail media, rozszerzając swoje narzędzia promocyjne o nowe kanały dotarcia do klientów. Poza platformą Empik Ads, która umożliwia samodzielne prowadzenie kampanii online, marka udostępniła reklamodawcom ponad 370 salonów stacjonarnych jako przestrzeń promocyjną. W efekcie Empik oferuje kompleksowe możliwości prowadzenia omnikanałowych kampanii reklamowych, obejmujących zarówno internet, jak i sklepy fizyczne.

Z danych Empiku wynika, że rocznie z oferty firmy korzysta ponad 10 mln klientów, co czyni tę platformę jednym z najważniejszych graczy na rynku retail media w Polsce. Uruchomiona wcześniej usługa Empik Ads zdobyła już zaufanie ponad 1700 partnerów, którzy dzięki niej odnotowują średnio niemal dziesięciokrotny zwrot z inwestycji reklamowej. Rok 2024 był szczególnie dynamiczny pod względem rozwoju usług marketingowych, co przełożyło się na wzrost dochodów netto w tym obszarze.

Empik inwestuje również w rozwój infrastruktury fizycznej. W 2024 roku w jednej trzeciej salonów pojawiły się nowe ekrany witrynowe, a w 2025 liczba ta ma rosnąć. Dodatkowo, w strefach przykasowych umieszczono cyfrowe nośniki reklamowe, takie jak ekrany kas samoobsługowych, terminale płatnicze i telewizory. Firma planuje dalsze wdrożenia rozwiązań opartych na zaawansowanym targetowaniu komunikatów w salonach, z uwzględnieniem lokalizacji oraz profilu klienta.

Szczególne możliwości promocyjne oferuje flagowy salon Empik Marszałkowska w Warszawie, który dzięki lokalizacji i nowoczesnym przeszkleniom stanowi jeden z najbardziej widocznych punktów handlowych w stolicy. Oprócz cyfrowych ekranów wewnątrz i na zewnątrz sklepu, reklamodawcy mogą skorzystać z przestrzeni eventowej na poziomie -1. Umożliwia ona organizację wydarzeń promocyjnych dostosowanych do indywidualnych potrzeb partnerów.

Empik, choć kojarzony głównie z książkami i kulturą, od kilku dekad rozwija również ofertę kosmetyczną, dostosowując ją do zmieniających się potrzeb konsumentów. Produkty z kategorii beauty dostępne są zarówno w salonach stacjonarnych, jak i online, obejmując m.in. perfumy, kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe, a także produkty wegańskie i naturalne. Dzięki temu Empik stał się istotnym graczem także w tym segmencie rynku, łącząc zakupy kosmetyczne z wygodą wielokanałowej obsługi klienta i atrakcyjnym kontekstem zakupowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
29.05.2025 13:32
INGLOT otwiera nowy sklep w Kuwejcie
Nowy salon w Kuwejcie ma być ucieleśnieniem nowoczesności.Inglot Polska

Marka INGLOT, we współpracy z partnerem franczyzowym – Grupą Apparel – ogłosiła uroczyste ponowne otwarcie swojego flagowego salonu w prestiżowym Avenues Mall w Kuwejcie. Neeraj Teckchandani, CEO Grupy Apparel, zaznaczył, że ponowne otwarcie salonu to wyraz strategicznego zaangażowania w rozwój rynku GCC i umacnianie współpracy z polską marką.

Salon w Avenues Mall jest ważnym punktem na mapie obecności INGLOT w Zatoce Perskiej – zarówno jako element ekspansji detalicznej, jak i przykład lokalizacji wdrażającej globalne standardy nowoczesnego retailu beauty. Wydarzenie zorganizowano pod hasłem „New era of beauty begins in Kuwait” i miało na celu zaprezentowanie nowej generacji przestrzeni handlowej. Ceremonię zainaugurował Ambasador RP w Kuwejcie, J.E. Michał Cholewa, któremu towarzyszył Grzegorz Inglot, CEO marki. Obecność przedstawicieli mediów, branżowych liderów i regionalnych influencerów beauty podkreśliła znaczenie wydarzenia zarówno w kontekście kulturowym, jak i biznesowym.

Nowy koncept salonu INGLOT został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu klientom nowoczesnego i zindywidualizowanego doświadczenia zakupowego. Przestrzeń charakteryzuje się otwartym układem, immersyjnym designem i interaktywnym podejściem do prezentacji oferty. Nowa identyfikacja wizualna sklepu, obejmująca dynamiczny branding i wyeksponowane produkty, ma na celu wzmocnienie relacji z klientami i umożliwienie im głębszej eksploracji marki. Jest to jeden z pierwszych salonów na świecie, w którym INGLOT wprowadza tak rozbudowany i innowacyjny format sprzedaży detalicznej.

Grzegorz Inglot podkreślił, że nowy salon w Kuwejcie stanowi ważny krok w transformacji obecności marki INGLOT w regionie GCC. W ciągu ostatnich lat firma rozwinęła silne relacje z Grupą Apparel i obecnie intensyfikuje działania w kierunku nowoczesnych, dostępnych i ekscytujących doświadczeń zakupowych. „Nowy flagowy salon INGLOT w Kuwejcie to świeży początek dla naszych klientów w regionie GCC – prezentujemy markę w nowoczesnej, udoskonalonej odsłonie” – zaznaczył CEO INGLOT.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. czerwiec 2025 14:49