StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.11.2020 00:00

Click & Collect w kolejnych sklepach Kaufland. Gdzie dostępna jest ta usługa?

Od 5 listopada 16 sklepów Kaufland jest czynnych przez całą dobę. W ten sposób sieć wychodzi naprzeciw potrzebom klientów, którzy w związku z pandemią i ograniczeniami dotyczącymi m.in. liczby osób mogących przebywać w markecie, chcieliby zrobić zakupy w godzinach nocnych. Znamy ich lokalizacje.

Mieszkańcy kolejnych miast Polski w najbliższym tygodniu będą mogli korzystać z usługi Kaufland Click & Collect, którą dla swoich klientów wdrożył Kaufland Polska. Wprowadzona w maju usługa cieszy się coraz większym zainteresowaniem, co przyczyniło się do rozszerzenia jej na kolejne 56 sklepów w całej Polsce. 

Dzięki usłudze Kaufland Click & Collect klienci mogą w dowolnej chwili wybrać potrzebne produkty z asortymentu sieci i w dogodnym przedziale czasowym odebrać je ze sklepu. Zdalnej rezerwacji produktów można dokonywać nawet z trzydniowym wyprzedzeniem. Usługa odpowiada na oczekiwania tych klientów, którzy w obecnej sytuacji chcą ograniczyć przebywanie w przestrzeniach publicznych. Do odbioru i opłacenia zamówienia przygotowana jest dedykowana, osobna kasa, a wdrożony niedawno system Scan & Pay dodatkowo przyspiesza dokonywanie płatności za zamówione i skompletowane artykuły. 

Internetowy katalog składa się z ponad 3000 produktów żywnościowych, artykułów higienicznych czy kosmetyków. Chcąc skorzystać z usługi, wystarczy ściągnąć aplikację dostępną zarówno dla systemów z Androidem, jak i iOS. Logowanie odbywa się poprzez dowolne konto Facebook, Google lub Twitter, a także po stworzeniu konta za pomocą maila. 

Przez 24 godziny na dobę zakupy można zrobić w następujących sklepach Kaufland:

  • Białystok (ul. Bohaterów Monte Cassino 12),
  • Bydgoszcz (ul. Ludwika Solskiego 5),
  • Grudziądz (ul. Piłsudskiego 10),
  • Kraków (ul. Bratysławska 4 oraz ul. Wielicka 259),
  • Lublin (ul. Orkana 4),
  • Łódź (ul. Kilińskiego 296)
  • Poznań (al. Solidarności 42),
  • Tychy (ul. Tischnera 1),
  • Warszawa (ul. Batalionów Chłopskich 73, ul. Fieldorfa „Nila” 41 oraz Stalowa 60/64),
  • Wołomin (ul. Wileńska 49),
  • Wrocław (ul. Legnicka 62a oraz ul. Długa 37/47),
  • Żywiec (al. Jana Pawła II 7)

W listopadzie pozostałe sklepy sieci Kaufland będą czynne w godzinach 6:00-23:00. Wyjątkiem są trzy placówki, które z powodu ograniczenia handlu w godzinach nocnych będą otwarte do 22:00. Są to następujące markety:

  • Biłgoraj (al. Jana Pawła II 49),
  • Końskie (ul. Lipowa 12),
  • Świdnik (ul. Krępiecka 3).

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. Należy do dużych przedsiębiorstw handlowych Europy z branży nowoczesnych sklepów wielkopowierzchniowych. W całej Europie posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 130 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 225 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników. Asortyment sieci Kaufland liczy w zależności od marketu od 15 000 do 21 000 produktów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 05:01