StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.08.2022 00:00

Czy Anna Lewandowska stworzy linię kosmetyków dla sieci Lidl?

Anna Lewandowska podczas konferencji poświęconej ogólnopolskiej akcji Lidla, której celem jest budzenie młodych talentów, zdradziła, że pracuje nad tym, by jej produkt weszły do sklepów tej sieci. Może chodzić o przekąski i napoje czy suplementy diety, ale też o kosmetyki.

Anna Lewandowska, wraz  ze swoim mężem, piłkarzem Robertem Lewandowskim, wzięła udział w konferencji zapowiadającej start ogólnopolskiej akcji sieci Lidl, która ma pomóc najmłodszym rozwijać swoje umiejętności i zainteresowania. Jej twarzami zostali właśnie Lewandowscy. Spotkanie prowadziła Gabi Drzewiecka.

– Uznaliśmy, że akcję powinny promować osoby, które same dużo osiągnęły dzięki swojemu własnemu wysiłkowi – powiedziała Justyna Siekanko, dyrektor ds. zakupów w Lidl Polska.  

Przedstawiła też założenia programu lojalnościowego „Szkoły pełne talentów”, w którym za każde  wydane 50 zł sieć będzie rozdawać „talenciaki”. Klienci będą mogli przekazywać je do wybranych szkół (zarówno publicznych, jak i prywatnych, podstawowych i ponadpodstawowych), a te wymienią je na pomoce naukowe, sprzęt sportowy i elektroniczny. Akcja startuje 5 września i potrwa do 13 listopada.

– Cel akcji jest nam bliski i ważny w kontekście przyszłych pokoleń. Wiele dzieci nie ma możliwości rozwoju swoich pasji z powodu braku dostępu do potrzebnego sprzętu. Dlatego doposażenie szkół jest tak ważne – skomentował Robert Lewandowski.

Anna Lewandowska zwróciła też uwagę na znaczenie mentorów w życiu młodych osób. Według niej taka osoba może pomóc dziecku w odkryciu tego, w czym jest dobre i co da mu szczęście. 

Podczas spotkania przyznała też, że pracuje nad tym, by jej produkty weszły do ofert sieci Lidl. Nie sprecyzowała jednak, czy chodzi o przekąski Foods by Ann, suplementy diety Levann czy kosmetyki Phlov by Anna Lewandowska. Biorąc jednak pod uwagę ceny tych ostatnich, redakcja portalu wiadomoscikosetyczne.pl stawia raczej na nową markę stworzoną specjalnie dla dyskontu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 11:22