StoryEditor
Sieci i centra handlowe
26.04.2020 00:00

Dino Polska - rozwój, strategia, prognozy. Unikalny raport analizujący sukces spółki i perspektywy rozwoju

Prezentujemy pierwszy z serii raportów „Wiadomości Handlowych” i Kondej Retail analizujących poczynania sieci handlowych w Polsce. Dino Polska to marka sklepów spożywczych, która z impetem zdobywa rynek. Dwa i pół roku temu sieć miała nieco ponad 600 sklepów, a dziś jest ich już ponad 1250.

.

Gdy sieć Dino zadebiutowała w kwietniu 2017 roku na GPW, mało kto spodziewał się, że zdoła szybko wypchnąć z indeksu dwudziestu największych spółek giełdowych (WIG 20) Eurocash. Wartość sieci handlowej kontrolowanej przez Tomasza Biernackiego jest już porównywalna z kapitalizacją takich gigantów jak Pekao SA, Grupa Lotos, PGE czy mBank.

W raporcie „Dino Polska. Rozwój, strategia, prognozy” znajdziecie analizę sukcesu sieci supermarketów spożywczych. Przedstawiamy charakterystykę firmy oraz opisujemy to, jak zmieniała się w ciągu ostatnich 15 lat. Na wykresach prezentujemy m.in.: wyniki finansowe, wielkość zatrudnienia, powierzchnię sklepów oraz udziały w rynku detalicznym i supermarketów.

Publikacja „Wiadomości Handlowych” i Kondej Retail zawiera szczegółową analizę placówek sieci Dino, omówienie polityki asortymentowej, cenowej i promocyjnej oraz systemu zaopatrzania. Nie zabrakło również rzetelnej analizy SWOT, sytuacji Dino na tle konkurencji i prognozy na lata 2021-24.

 
 
 
 
 

Perspektywy rozwoju Dino w najbliższych latach wciąż wydają się imponujące. Dlatego specjalnie dla nas Kondej Retail prognozuje, jak Dino będzie się zmieniało w ciągu najbliższych trzech lat. Ile sklepów przybędzie spółce, ile zarobi, ile osób więcej będzie pracować w Dino oraz jak sieć supermarketów poradzi sobie w dobie koronawirusa? To wszystko znajdziecie w raporcie „Dino Polska. Rozwój, strategia, prognozy”

Życzymy owocnej lektury!

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.06.2025 14:00
Inglot otwiera nowy butik w Magnolia Park – większa przestrzeń, nowe usługi i produkty
Nowy salon marki we Wrocławiu został urządzony w odświeżonym koncepcie.Inglot

W czerwcu polska marka kosmetyczna Inglot otworzyła nowy sklep w centrum handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Nowa lokalizacja na parterze, o powierzchni ponad 30 mkw., zastąpiła dotychczasowy punkt wolnostojący. Butik zaprojektowano zgodnie z najnowszym konceptem marki, który zakłada lepsze dostosowanie przestrzeni do potrzeb konsumentów – zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności. Klienci mogą teraz korzystać z podziału na strefy: pielęgnacyjną, bazową, kolorową i manicure, co ułatwia poruszanie się po ofercie.

Jak podkreśla Marta Kocik, dyrektorka Magnolia Park, nowy lokal to odpowiedź na rosnące zainteresowanie wysokiej jakości kosmetykami i komfortowymi warunkami zakupów. Zwiększenie powierzchni pozwoliło na rozszerzenie asortymentu naturalnych kosmetyków i podniesienie standardu obsługi. Sklep wyróżnia się pastelowym wystrojem wnętrza inspirowanym ludzką twarzą, co ma nie tylko walory estetyczne, ale też funkcjonalne – sprzyjające indywidualnemu podejściu do potrzeb klientów.

Nowością w butiku są profesjonalne usługi makijażowe – dzienny, wieczorowy oraz okolicznościowy – a także lekcje makijażu. Co istotne, klientki otrzymują w cenie usługi zestaw kosmetyków o tej samej wartości, co czyni ofertę unikatową na rynku. Na makijaż można umawiać się w salonie, przez aplikację Booksy lub telefonicznie. Na otwarcie zaplanowano również specjalne wydarzenie: 20 i 21 czerwca odwiedzający będą mogli skorzystać z analizy kolorystycznej prowadzonej przez Mateusza Szlagiera – eksperta w tej dziedzinie.

Marka Inglot, obecna na sześciu kontynentach, pozostaje firmą rodzinną z polskim kapitałem. Aż 95 proc. produktów powstaje w zakładzie produkcyjnym w Przemyślu. Firma znana jest z innowacyjnego podejścia i dbałości o etykę – kosmetyki nie są testowane na zwierzętach. Otwarcie nowego butiku zbiegło się z premierą nowego produktu: pomadki Glazed Lips z filtrem SPF 50+, stanowiącej odpowiedź na potrzeby konsumentek w zakresie ochrony i pielęgnacji ust.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 15:30
Atak na e-commerce Victoria’s Secret. Firma ostrzega przed wpływem na wyniki finansowe
Sieć bieliźniarska jest liczącym się graczem na rynku kosmetycznym ze względu na bogatą ofertę zapachów, makijażu i pielęgnacji.Shutterstock

Victoria’s Secret & Co. poinformowała o incydencie bezpieczeństwa, który spowodował trzydniowe wyłączenie sklepu internetowego. Firma ostrzega, że zdarzenie może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe za bieżący kwartał. Trwają prace nad pełną oceną skali i konsekwencji ataku. Mimo że wstępne dane za pierwszy kwartał – zakończony 3 maja – nie zostały naruszone, to spółka podkreśla, że poniosła dodatkowe koszty i straty, które mogą odbić się na przyszłych wynikach.

W 2023 roku około jedna trzecia całkowitej sprzedaży Victoria’s Secret pochodziła z kanału e-commerce, co czyni przerwę w działalności cyfrowej szczególnie istotną. Incydent doprowadził do opóźnienia publikacji raportu finansowego, pierwotnie planowanego na ten tydzień. Pracownicy wciąż mają ograniczony dostęp do części systemów korporacyjnych, co utrudnia przetwarzanie danych potrzebnych do przygotowania sprawozdań.

Pomimo problemów technicznych, Victoria’s Secret podała wstępne wyniki za pierwszy kwartał – sprzedaż wyniosła 1,35 miliarda dolarów i była zgodna z oczekiwaniami analityków. Spółka zaznacza, że jak dotąd incydent nie spowodował istotnych zakłóceń w bieżącej działalności operacyjnej, choć niektóre procesy wciąż są przywracane.

Reakcja rynku była natychmiastowa – akcje spółki spadły o około 2 proc. w notowaniach na nowojorskiej giełdzie w dniu ogłoszenia informacji. Od początku roku kurs Victoria’s Secret stracił już około 50 proc. To kolejny w ostatnim czasie przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych w sektorze detalicznym – podobne problemy dotknęły ostatnio firmę Adidas AG oraz kilku detalistów w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 15:01