StoryEditor
Sieci i centra handlowe
26.04.2020 00:00

Dino Polska - rozwój, strategia, prognozy. Unikalny raport analizujący sukces spółki i perspektywy rozwoju

Prezentujemy pierwszy z serii raportów „Wiadomości Handlowych” i Kondej Retail analizujących poczynania sieci handlowych w Polsce. Dino Polska to marka sklepów spożywczych, która z impetem zdobywa rynek. Dwa i pół roku temu sieć miała nieco ponad 600 sklepów, a dziś jest ich już ponad 1250.

.

Gdy sieć Dino zadebiutowała w kwietniu 2017 roku na GPW, mało kto spodziewał się, że zdoła szybko wypchnąć z indeksu dwudziestu największych spółek giełdowych (WIG 20) Eurocash. Wartość sieci handlowej kontrolowanej przez Tomasza Biernackiego jest już porównywalna z kapitalizacją takich gigantów jak Pekao SA, Grupa Lotos, PGE czy mBank.

W raporcie „Dino Polska. Rozwój, strategia, prognozy” znajdziecie analizę sukcesu sieci supermarketów spożywczych. Przedstawiamy charakterystykę firmy oraz opisujemy to, jak zmieniała się w ciągu ostatnich 15 lat. Na wykresach prezentujemy m.in.: wyniki finansowe, wielkość zatrudnienia, powierzchnię sklepów oraz udziały w rynku detalicznym i supermarketów.

Publikacja „Wiadomości Handlowych” i Kondej Retail zawiera szczegółową analizę placówek sieci Dino, omówienie polityki asortymentowej, cenowej i promocyjnej oraz systemu zaopatrzania. Nie zabrakło również rzetelnej analizy SWOT, sytuacji Dino na tle konkurencji i prognozy na lata 2021-24.

 
 
 
 
 

Perspektywy rozwoju Dino w najbliższych latach wciąż wydają się imponujące. Dlatego specjalnie dla nas Kondej Retail prognozuje, jak Dino będzie się zmieniało w ciągu najbliższych trzech lat. Ile sklepów przybędzie spółce, ile zarobi, ile osób więcej będzie pracować w Dino oraz jak sieć supermarketów poradzi sobie w dobie koronawirusa? To wszystko znajdziecie w raporcie „Dino Polska. Rozwój, strategia, prognozy”

Życzymy owocnej lektury!

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. październik 2025 18:41