StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.04.2020 00:00

Dziennik Ustaw: Nowe ograniczenia i obowiązki dla sklepów

We wtorek chwilę przed godz. 23:00 w Dzienniku Ustaw opublikowane zostało rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Znalazły się w nim przepisy dotyczące branży handlowej, których wprowadzenie zapowiedzieli wcześniej w trakcie dnia premier Mateusz Morawiecki i minister zdrowia Łukasz Szumowski.

Sieci handlowe mają czas zaledwie do dzisiejszego (środowego) poranku na zastosowanie się do większości nowych wymogów, dot. m.in. ograniczenia liczby klientów w sklepach, wprowadzenia godzin dla seniorów oraz konieczności udostępnienia klientom artykułów do dezynfekcji oraz rękawic foliowych.

Z treści rozporządzenia dowiadujemy się m.in., że limit osób na sklep (trzykrotność liczby stanowisk kasowych) będzie obejmował jedynie klientów, a również nie pracowników placówek. To jedna z kwestii, które po konferencji premiera i ministra zdrowia wydawały się nierozstrzygnięte.

Codziennie w godzinach od 10 do 12 w sklepach będą mogły przebywać wyłącznie klienci powyżej 65. roku życia. Sklepy same będą musiały pilnować tej kwestii, choć nie do końca wiadomo, w jaki sposób.

Zgodnie z rozporządzeniem, od 1 kwietnia klienci podczas zakupów będą zobowiązani do noszenia rękawiczek jednorazowych. Obiekty handlowe lub usługowe, a także zarządzający targowiskami, od 2 kwietnia muszą zapewnić dostęp do takich rękawiczek, lub ewentualnie do środków do dezynfekcji rąk. Mało tego: sklepy od 2 kwietnia będą zobowiązane dokonywać po każdym kliencie dezynfekcji stanowiska obsługi lub stanowiska kasowego.

Nowością będzie zakaz działalności w weekendy obiektów o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. mkw., w których przeważająca działalność polega na sprzedaży artykułów budowlanych lub remontowych.

Utrzymane zostają także dotychczasowe ograniczenia dotyczące funkcjonowania sklepów w galeriach handlowych o powierzchni powyżej 2 tys. mkw.

Link do rozporządzenia: http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000056601.pdf

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 22:26