StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.08.2019 00:00

Eurocash: Wszystkie własne sieci detaliczne odnotowały wzrosty sprzedaży

Z raportu finansowego Grupy Eurocash za pierwsze półrocze 2019 r. wynika, że wzrost sprzedaży odnotował cały segment detaliczny grupy, a także wszystkie sieci własne, w tym franczyzowa część sieci Delikatesy Centrum. Dobre wyniki wydają się potwierdzać skuteczność strategii konsolidacji i rozwoju detalu, realizowanej przez Eurocash.

Cały segment detaliczny Grupy Eurocash odnotował wzrost sprzedaży w wysokości 35,53 proc. rok do roku – z ok. 2,08 mld zł do ok. 2,83 mld zł.

Delikatesy Centrum Franczyza odnotowały wzrost o 4,90 proc., z ok. 997 mln zł do ok. 1,05 mld zł. Sprzedaż hurtowa realizowana przez Eurocash do sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum w ujęciu LFL wyniosła 6,74 proc. w 2 kwartale 2019 r. oraz 2,69 proc. w 1 półroczu 2019 r.

Własne markety Delikatesy Centrum zwiększyły sprzedaż o 10,02 proc., z ok. 360 do ok. 395 mln zł. Wzrost sprzedaży detaliczna realizowanej przez sklepy Delikatesy Centrum w ujęciu LFL wyniósł 7,99 proc. w 2 kwartale 2019 r. oraz 3,35 proc. w 1 półroczu 2019 r r/r.

Liczba sklepów pod szyldem Delikatesy Centrum wyniosła na koniec 2 kwartału 2019 r. 1 339 placówek.

Dzięki szybkiemu zwiększaniu liczby placówek sprzedaż w sieci Supermarkety Własne wzrosła aż o 76,67 proc., z ok. 877 mln zł do ok. 1,55 mld zł. Liczba Małych Supermarketów w 2 kwartale 2019 r. wyniosła 1560, wliczając 996 sklepów franczyzowych i 554 sklepy własne.

Sieć Eko, której integracja ze strukturami grupy została zakończona w ubiegłym roku, odnotowała wzrost sprzedaży w wysokości 3,92 proc., z ok. 397 do ok. 413 mln zł.

Sieć Mila, której intensywna integracja przebiegała w trakcie całego półrocza sprawozdawczego, wielokrotnie zwiększyła przychody w stosunku do pierwszego półrocza 2018 roku. W pozycji Mila i Inne odnotowano 515,86-proc. Wzrost sprzedaży, z ok. 120 do ok. 230 mln zł.

W sieci Inmedio sprzedaż rosła o 9,24 proc., z ok. 211 do ok. 230 mln zł. Dynamika sprzedaży dla stałej liczby sklepów Inmedio w 2 kwartale 2019 r. wyniosła 7,84 proc. r/r oraz 5,22 proc. w 1 półroczu 2019 r/r. Liczba kiosków z prasą działających pod marką Inmedio na koniec 2 kwartału 2019 r. wyniosła 449 placówek.

W segmencie Projekty, obejmującym rozwijane przez Eurocash innowacyjne formaty detaliczne, takie jak Duży Ben, ABC na kołach, Kontigo czy wcześniej Faktoria Win, Grupa raportuje 63,28-proc. wzrost sprzedaży, z 23,9 do 39 mln zł.

Konrad Kaszuba
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.07.2025 14:30
Claire’s rozważa ponowne ogłoszenie upadłości: problemy z zadłużeniem i spadkiem popytu
Kultowa wśród młodych osób sieciówka biżuteryjno-kosmetyczna ponownie staje wobec ryzyka bankructwa.Eric Glenn

Claire’s Stores Inc., amerykańska sieć sklepów z akcesoriami i kosmetykami, rozważa złożenie wniosku o ochronę przed upadłością dla swojej działalności w USA. Powodem są narastające trudności finansowe wynikające ze słabego popytu, rosnących kosztów importu oraz wysokiego zadłużenia. Firma, która już raz ogłosiła bankructwo w 2018 roku, ponownie znalazła się pod presją ze względu na pogarszające się warunki rynkowe.

Claire’s zatrudniła firmę doradczą Houlihan Lokey do przeanalizowania możliwych scenariuszy restrukturyzacji, w tym ewentualnej sprzedaży całości lub części działalności. Marka działa zarówno w Ameryce Północnej, jak i w Europie, przy czym zainteresowanie potencjalnych inwestorów koncentruje się głównie na europejskich aktywach spółki. Jak dotąd nie podjęto ostatecznej decyzji dotyczącej reorganizacji. Claire’s obecnie zarządza pożyczką terminową o wartości 477 milionów dolarów, której termin spłaty przypada na 2026 rok. W ostatnim czasie firma zdecydowała się na odroczenie płatności odsetek, by zachować płynność finansową.

Problemy Claire’s odzwierciedlają szersze trudności, z jakimi borykają się detaliczne marki działające w centrach handlowych. Spadek liczby odwiedzin w galeriach, rosnąca wrażliwość cenowa konsumentów oraz obciążenia celne i importowe znacząco wpłynęły na rentowność. Claire’s, mimo prób odbudowy po bankructwie sprzed kilku lat, nie zdołała dostosować się w pełni do nowych realiów rynkowych.

Możliwa upadłość w USA mogłaby umożliwić firmie restrukturyzację zadłużenia lub sprzedaż bardziej dochodowych części działalności, co pomogłoby w stabilizacji sytuacji finansowej. Po wcześniejszym bankructwie kontrolę nad firmą przejęli wierzyciele, w tym Elliott Management i Monarch Alternative Capital. Obecne działania mogą zadecydować o przyszłości marki, która niegdyś była jednym z liderów rynku akcesoriów dla młodzieży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.07.2025 15:25
Victoria’s Secret otworzy nowy sklep w Galerii Krakowskiej
Victoria‘s Secret od lat oferuje bogaty wybór produktów kosmetycznych.Marzena Szulc

8 sierpnia 2025 roku Victoria’s Secret zadebiutuje ze swoim najnowszym sklepem w Krakowie. Punkt sprzedaży zlokalizowany będzie na poziomie zero Galerii Krakowskiej, największego centrum handlowego w stolicy Małopolski.

W krakowskim salonie klienci znajdą szeroką ofertę kultowych biustonoszy, fig, piżam oraz kosmetyków, w tym bestsellerowych zapachów. Sklep będzie również oferował odzież domową i akcesoria, odpowiadając na potrzeby klientek w różnych kategoriach produktowych. Nowością, na którą zwraca uwagę marka, będzie możliwość skorzystania z bezpłatnej usługi brafittingu. Profesjonalne, indywidualne konsultacje w zakresie doboru biustonosza będą dostępne bez konieczności wcześniejszej rezerwacji. To element, który ma podkreślić prokonsumenckie podejście Victoria’s Secret i zwiększyć komfort zakupów.

Dodatkową atrakcją będzie uruchomienie kiosku pop-up, który pojawi się już 26 lipca w Galerii Krakowskiej. Na dwa tygodnie przed otwarciem głównego sklepu klienci będą mogli zapoznać się z wybranymi kolekcjami, przetestować zapachy oraz skorzystać z darmowych konsultacji brafittingowych. To działanie ma na celu zbudowanie zaangażowania jeszcze przed oficjalnym otwarciem salonu.

W pierwszym kwartale 2025 roku Victoria’s Secret osiągnęło przychód netto w wysokości 1,35 miliarda dolarów, co nieznacznie przekroczyło jej prognozy (1,30–1,33 miliarda dolarów), ale było porównywalne z wynikiem 1,36 miliarda  dolarów rok wcześniej. Ponadto, spółka ujawniła, że w roku fiskalnym 2025 liczy się z kosztem taryf celnych rzędu 50 milionów dolarów, co negatywnie wpływa na marże i wymusza ograniczenie promocji. Na scenie korporacyjnej spółka wprowadziła tzw. „poison pill” w odpowiedzi na rosnące udziały inwestora Bretta Blundy‘ego (ok. 13  proc.), co miało na celu ochronę przed wrogim przejęciem i stabilizację akcji. Pomimo spadku kursu akcji o ponad 50 proc. w 2025 roku, zarząd podtrzymuje przewidywania sprzedaży na poziomie 6,2–6,3 miliarda dolarów oraz prognozuje skorygowany zysk operacyjny od 270 do 320 milionów dolarów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. lipiec 2025 23:41