StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.08.2017 00:00

Holenderska sieć dyskontów jesienią wejdzie do Polski!

Holenderska firma Action, prowadząca sklepy dyskontowe z produktami niespożywczymi, otworzy w najbliższych tygodniach swoje pierwsze sklepy w Polsce - na zachodzie i południu kraju - dowiedziały się redakcje portali wiadomoscihandlowe.pl. i wiadomoscikosmetyczne.pl Jak ustaliliśmy, rozpoczęła się już rekrutacja pracowników.

Action zatrudnia 35 tys. pracowników w ponad 900 sklepach w Holandii, Belgii, Niemczech, Francji, Luksemburgu i Austrii. W Polsce prowadzona jest już rekrutacja do pierwszych placówek, które otwarte zostaną w województwach dolnośląskim i wielkopolskim: w Wałbrzychu, Legnicy, Świdnicy, Lubaniu, Lesznie i Głogowie. Poszukiwani są pracownicy sklepów, a także kierownicy placówek i ich asystenci. Jak dowiedziała się redakcja wiadomoscihandlowe.pl, obiekt w Legnicy rozpocznie działalność w październiku br., a pozostałe w podobnym czasie. 

Oferta sieci dyskontów obejmuje ponad 6 tys. produktów (w tym marki własne) z 13 kategorii, takich jak m.in. dekoracje, DIY, zabawki, multimedia, artykuły gospodarstwa domowego, chemia gospodarcza, artykuły dla zwierząt, czy odzież.

Placówki sieci są zaopatrywane przez trzy własne centra dystrybucyjne na północy i na południu Holandii oraz w okolicach Paryża i w Biblis na południu Niemiec. Piąte centrum dystrybucji powstanie w okolicach Tuluzy we Francji. Będzie ono działać od jesieni 2017 roku. W poszczególnych krajach tworzone są biura krajowe, a centrala firmy mieści się w Zwaagdijk, na północy Holandii. Przychody grupy w 2016 r. wyniosły 2,7 mld euro.

Action będzie kolejną siecią non-food, która pojawi się w najbliższym czasie Polsce. O swoich planach wejścia do naszego kraju poinformował niedawno prezes giganta wśród dyskontów z produktami niespożywczymi – sieci Tedi. Tym samym jest już pewne, że w najbliższym czasie wzrośnie konkurencja dla takich sklepów, jak Pepco, TXM Textilmarket, czy KiK.

Spółka Action Poland zarejestrowana została w maju br. z siedzibą w Katowicach. Prezesem jest Alexander Theodorus Van Der Laan, a jedynym udziałowcem jest Action Holding B.v.

Zobacz także:
Tedi, wielki niemiecki dyskont non-food, wkrótce wejdzie do Polski
Shoprite, największa sieć sklepów spożywczych z RPA, rozważa wejście do Polski!

Halo Wieś
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2025 15:26
Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży
Z myślą o przyszłości, Rituals kontynuuje strategię rozszerzania swojej obecności, ze szczególnym uwzględnieniem rynków europejskich. Główne kierunki rozwoju to Francja, Niemcy i Włochy.Rituals

Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ciągłe innowacje produktowe oraz globalna ekspansja — Rituals konsekwentnie utrzymuje tempo otwierania jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy.

Firma odnotowała wzrost zarówno w sprzedaży detalicznej stacjonarnej, jak i internetowej. Obroty ze sklepów fizycznych zwiększyły się o 24 proc., natomiast sprzedaż online wzrosła o 17 proc., obecnie odpowiadając za 15 proc. całkowitych przychodów marki. Te dane podkreślają skuteczność strategii wielokanałowej oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Na koniec 2024 roku Rituals posiadała ponad 1300 sklepów w 42 krajach. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w regionie Azji oraz na rynkach europejskich. Do sukcesu firmy przyczyniła się także popularność linii luksusowych oraz edycji limitowanych, które nie tylko zwiększają wartość koszyka zakupowego, ale także przyciągają nowych klientów.

Patrząc w przyszłość, Rituals planuje dalszą ekspansję, szczególnie w Europie. Firma skupia się na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Włochy, a w Wielkiej Brytanii odnotowała wzrost sprzedaży aż o 39 proc. w 2024 roku. W ramach strategii rozwoju globalnego na 2025 rok marka zakłada osiągnięcie obrotów przekraczających 2 miliardy funtów (2,4 miliarda euro) oraz otwarcie ponad 240 nowych sklepów, w tym 37 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Szczególny nacisk położony zostanie również na ekspansję w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 04:00