StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.08.2017 00:00

Holenderska sieć dyskontów jesienią wejdzie do Polski!

Holenderska firma Action, prowadząca sklepy dyskontowe z produktami niespożywczymi, otworzy w najbliższych tygodniach swoje pierwsze sklepy w Polsce - na zachodzie i południu kraju - dowiedziały się redakcje portali wiadomoscihandlowe.pl. i wiadomoscikosmetyczne.pl Jak ustaliliśmy, rozpoczęła się już rekrutacja pracowników.

Action zatrudnia 35 tys. pracowników w ponad 900 sklepach w Holandii, Belgii, Niemczech, Francji, Luksemburgu i Austrii. W Polsce prowadzona jest już rekrutacja do pierwszych placówek, które otwarte zostaną w województwach dolnośląskim i wielkopolskim: w Wałbrzychu, Legnicy, Świdnicy, Lubaniu, Lesznie i Głogowie. Poszukiwani są pracownicy sklepów, a także kierownicy placówek i ich asystenci. Jak dowiedziała się redakcja wiadomoscihandlowe.pl, obiekt w Legnicy rozpocznie działalność w październiku br., a pozostałe w podobnym czasie. 

Oferta sieci dyskontów obejmuje ponad 6 tys. produktów (w tym marki własne) z 13 kategorii, takich jak m.in. dekoracje, DIY, zabawki, multimedia, artykuły gospodarstwa domowego, chemia gospodarcza, artykuły dla zwierząt, czy odzież.

Placówki sieci są zaopatrywane przez trzy własne centra dystrybucyjne na północy i na południu Holandii oraz w okolicach Paryża i w Biblis na południu Niemiec. Piąte centrum dystrybucji powstanie w okolicach Tuluzy we Francji. Będzie ono działać od jesieni 2017 roku. W poszczególnych krajach tworzone są biura krajowe, a centrala firmy mieści się w Zwaagdijk, na północy Holandii. Przychody grupy w 2016 r. wyniosły 2,7 mld euro.

Action będzie kolejną siecią non-food, która pojawi się w najbliższym czasie Polsce. O swoich planach wejścia do naszego kraju poinformował niedawno prezes giganta wśród dyskontów z produktami niespożywczymi – sieci Tedi. Tym samym jest już pewne, że w najbliższym czasie wzrośnie konkurencja dla takich sklepów, jak Pepco, TXM Textilmarket, czy KiK.

Spółka Action Poland zarejestrowana została w maju br. z siedzibą w Katowicach. Prezesem jest Alexander Theodorus Van Der Laan, a jedynym udziałowcem jest Action Holding B.v.

Zobacz także:
Tedi, wielki niemiecki dyskont non-food, wkrótce wejdzie do Polski
Shoprite, największa sieć sklepów spożywczych z RPA, rozważa wejście do Polski!

Halo Wieś
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 12:13