StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2021 00:00

Jerónimo Martins przyznaje nagrodę w wysokości 500 euro tysiącom pracowników

Grupa Jerónimo Martins zainwestuje w Portugalii około 11 mln euro w przyznanie nadzwyczajnej nagrody w wysokości 500 euro 23 tysiącom pracowników sklepów i centrów dystrybucyjnych w tym kraju. Dodatek zostanie wypłacony razem z pensją kwietniową.

W Portugalii 84 proc. uprawnionych pracowników otrzyma indywidualną nagrodę w wysokości 500 euro, która zostanie wypłacona wraz z kwietniową pensją, i to już 15. rok z rzędu.

"Nagroda ta ma na celu uhonorowanie pracy i wkładu tych pracowników w wyniki osiągnięte w tak trudnym roku jak 2020, przyznawana również w Polsce i Kolumbii, łącznie objęto nią około 80 100 pracowników grupy - przekazała grupa w oświadczeniu.

W Portugalii 84 proc. uprawnionych pracowników, czyli 23 tysiące spośród łącznie ponad 33 tysięcy pracowników, otrzyma tę indywidualną nagrodę w wysokości 500 euro, która wraz z obowiązującym miesięcznym wynagrodzeniem zmiennym oraz różnymi programami i działaniami ma wspierać pracowników w zakresie zdrowia, edukacji i dobrobytu rodziny. Wartość premii jest równa tej zapłaconej w zeszłym roku.

Przyznanie corocznej nagrody następuje po zatwierdzeniu przez Radę Dyrektorów Jerónimo Martins propozycji przedstawionej przez jej prezesa Pedro Soaresa dos Santosa. Przekłada się to na globalną inwestycję w wysokości około 50 milionów euro, co odpowiada około 16  proc. dochodu netto za 2020 rok. W 2020 roku Grupa zainwestowała w samej Portugalii ponad 3,2 miliona euro w programy odpowiedzialności społecznej, których celem jest pomoc pracownikom.

W ciągu ostatnich pięciu lat (2017 - 2021) skumulowane inwestycje portugalskiego detalisty przekroczyły 45 mln euro w tym kraju i 190 mln w trzech krajach (Portugalia, Polska i Kolumbia).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 06:42