StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.11.2020 00:00

Kaufland: Kolejne sklepy już po modernizacji. Zakres zmian robi wrażenie

Kasy samoobsługowe, cyfrowe ekrany, butelkomaty, nowe regały i lady chłodnicze, specjalnie wydzielony dział „Świadomego Żywienia” z produktami m.in. niezawierającymi konserwantów. To tylko część zmian, jakie pojawiły się w zmodernizowanych marketach Kaufland. Co jeszcze znajdziemy w tych sklepach?

Od czwartku 12 listopada zakupy w pełni odnowionych obiektach mogą zrobić mieszkańcy Brzegu, Ełku, Jeleniej Góry oraz Świdnika.

Gruntowne prace renowacyjne, których głównym celem jest poprawa komfortu klientów, rozpoczęły się w sierpniu tego roku. Przez cały czas ich trwania w marketach Kaufland nadal można było zrobić zakupy – zmiany zostały zaplanowane w taki sposób, by jak najmniej kolidowały z bieżącym funkcjonowaniem sklepów. Po zakończeniu modernizacji klienci mogą skorzystać z szeregu udogodnień i nowych rozwiązań.

Podobne rozwiązania zostały już zastosowane – poza Brzegiem, Ełkiem, Jelenią Górą i Świdnikiem – w markecie Kaufland w Bełchatowie. Niebawem z kolei renowacja dobiegnie końca w Chorzowie, Szczecinie i Żorach (we wszystkich trzech lokalizacjach – 16 listopada), a także w Kaliszu (26 listopada).

Zakres przebudowy  został dopasowany indywidualnie do każdego obiektu. Prace obejmowały m.in. zmianę wystroju (w tym malowanie ścian) oraz montaż oznaczeń grup towarowych. W zmodernizowanych marketach zainstalowano także nowoczesne nośniki informacyjne – cyfrowe ekrany, dzięki którym klienci mogą zapoznać się z aktualną ofertą promocyjną. 

We wszystkich odnowionych marketach znajduje się także po sześć specjalnych terminali zastępujących tradycyjne czytniki cen. Dodatkowo urządzenia umożliwiają klientom zapoznanie się z ofertą promocyjną, a terminal znajdujący się przy ladzie obsługowej – również ze składem produktów oferowanych na wagę. Na terminalu ulokowanym w punkcie informacyjnym można wyświetlić także informacje na temat programu lojalnościowego PAYBACK oraz – w niektórych lokalizacjach – plan marketu. 

W każdym zmodernizowanym obiekcie zostało zamontowanych po sześć kas samoobsługowych. Są również butelkomaty, do których klienci mogą oddawać kaucjowane butelki i w ten sposób otrzymać bon do wykorzystania w sieci Kaufland. Pojawiły się także nowe regały i lady chłodnicze na mięso, wędliny, sery, ryby oraz w strefie z produktami  do wzięcia na drogę, a w części lokalizacji – również na mrożonki i nabiał. Poza tym sklepy w Brzegu, Jeleniej Górze i Świdniku (a wkrótce także w Żorach i Kaliszu) zostały wyposażone we własne wędzarnie. A w każdym unowocześnionym markecie pojawiła się także piekarnia Kaufland w nowym standardzie.

Pracami renowacyjnymi we wszystkich obiektach zostały objęte także toalety dla klientów. Odświeżono poza tym pomieszczenia socjalne dla pracowników oraz strefę najemców. W ramach zmian proekologicznych zainstalowano oświetlenie LED zarówno wewnątrz sklepów, jak i na przylegających do nich parkingach.
Klienci robiący zakupy w odnowionych sklepach Kaufland w Brzegu, Ełku, Jeleniej Górze i Świdniku będą mogli skorzystać ze specjalnych promocji dostępnych od 12 listopada.

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. Należy do dużych przedsiębiorstw handlowych Europy z branży nowoczesnych sklepów wielkopowierzchniowych. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 130 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 225 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników. Asortyment sieci Kaufland liczy w zależności od marketu od 15 000 do 21 000 produktów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 14:46