StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.05.2021 00:00

Kaufland modernizuje kolejne sklepy. Wprowadza nowe rozwiązania

Nowe elewacje, butelkomaty, cyfrowe nośniki reklamowe oraz multimedialne czytniki cen – to niektóre z nowości, które pojawią się w zmodernizowanych marketach Kaufland. Zakupy w odnowionych placówkach mogą już robić mieszkańcy Pabianic, Sanoka oraz Nowej Soli, a kolejne modernizacje są w toku. 

Tuż przed długim majowym weekendem zakończyły się prace w Pabianicach, Nowej Soli i Sanoku, które ruszyły w styczniu br. Modernizacje w pozostałych marketach wybudowanych przez Kaufland rozpoczną się od maja 2021 r. do stycznia 2022 r. i zakończą się w pierwszej połowie 2022 roku. Zmiany zajdą w sklepach w Bielsku Podlaskim, Brodnicy, Kościanie, Lesznie, Nowym Dworze Mazowieckim, Pile i Wałczu. 

W najbliższym czasie modernizacji zostanie poddanych 14 marketów Kaufland w wybranych miastach w Polsce: 7 z nich to sklepy, które zostały wybudowane przez sieć, natomiast pozostałe 7 placówek to markety, które należały wcześniej do Tesco (m.in. w Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku). 

W zmodernizowanych placówkach klienci zauważą różnice już na wejściu do sklepów. W zależności od lokalizacji, odnowiona zostanie elewacja budynku oraz teren parkingu. Dodatkowo pojawią się nowe billboardy reklamowe i wizerunkowe. Zmiany będą dostrzegalne również wewnątrz placówek, w których, w zależności od lokalizacji. W sklepach zamontowane zostaną kasy samoobsługowe, cyfrowe ekrany wyświetlające aktualną ofertę promocyjną, a także multimedialne czytniki cen.

W niektórych marketach będzie można skorzystać z butelkomatów, czyli automatów przyjmujących kaucjonowane butelki, za które można otrzymać bon na zakupy w sklepach Kaufland. W odnowionych placówkach pojawią się również inne rozwiązania przyjazne dla środowiska, takie jak energooszczędne oświetlenie LED. W zależności od lokalizacji zaplanowana jest także wymiana mebli chłodniczych i instalacji chłodniczej na ekologiczną, która umożliwia wykorzystanie ciepła odpadowego do ogrzewania sklepów, co pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla. Poza tym w marketach pojawią się nowoczesne lady obsługowe oraz nowa zabudowa piekarni. Odnowione zostaną pomieszczenia socjalne oraz zaplecza.

Modernizacja marketów po Tesco 

Sieć Kaufland w 2020 roku otworzyła 12 nowych marketów, z czego 7 to placówki należące wcześniej do Tesco. Sklepy te posiadają zróżnicowane plany modernizacji, które obejmują między innymi montaż elementów wizualnych sieci Kaufland na zewnątrz budynków, nowych lad obsługowych, regałów i szaf chłodniczych. Sieć poprawi również infrastrukturę techniczną placówek (instalacje elektryczne, oświetleniowe, wentylacyjne oraz sieć LAN) i odnowi strefy socjalne dla pracowników.

Proces modernizacji marketów przejętych zakończy się w 2022 roku.
  
Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 227 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników. 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.07.2025 11:00
Grupa Pepco planuje zamknięcia i restrukturyzację po zmianie właściciela jednej ze swoich sieci
Dyskont przemysłowo-spożywczy brytyjskiej sieci Poundland.Poundland

Grupa Pepco, poprzedni właściciel brytyjskiej sieci dyskontów Poundland, powierzyła firmie doradczej FRP Advisory nadzór nad procesem przekazania spółki nowemu właścicielowi – firmie Gordon Brothers. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Sky News, FRP ma pełnić funkcję obserwatora w postępowaniu sądowym, które ma umożliwić przeprowadzenie szerokiej restrukturyzacji, obejmującej m.in. redukcję liczby sklepów i zwolnienia pracowników.

W ramach planu naprawczego sieć planuje zamknąć 68 sklepów oraz dwa centra dystrybucyjne. Dodatkowo Poundland chce renegocjować czynsze w setkach lokalizacji. Posiedzenie sądu w tej sprawie zaplanowano na koniec sierpnia. Jak wynika z doniesień, w przyszłości może dojść do kolejnych zamknięć sklepów oraz redukcji setek miejsc pracy. Nowy właściciel – Gordon Brothers – przejął sieć w czerwcu tego roku za symboliczną kwotę jednego funta.

Grupa Pepco, która prowadzi działalność m.in. w Polsce, koncentruje się obecnie na rozwoju systemów IT, które są wspólne dla operacji Poundland i Pepco. Infrastruktura technologiczna pozostaje jednym z elementów łączących obie marki po zmianie właściciela brytyjskiego dyskontu.

Prezes Poundland, Barry Williams, podkreślił, że marka nadal obsługuje ponad 20 milionów klientów rocznie, jednak wyniki spółki od dłuższego czasu nie spełniały oczekiwań. „Choć Poundland pozostaje silną marką, nasze wyniki od dłuższego czasu nie były zadowalające. Potrzebujemy działań, które pozwolą nam wrócić na ścieżkę wzrostu” – powiedział Williams. Dodał, że choć plan zakłada trudne decyzje, takie jak zamykanie sklepów i centrów dystrybucyjnych, to są one niezbędne dla zabezpieczenia przyszłości tysięcy miejsc pracy i setek placówek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.07.2025 11:00
Chorten, Eurocash i Netto łączą siły i dołączają do europejskiej grupy zakupowej EMD
Trzech dużych graczy zdecydowało się na sojusz.Chorten

Grupa Eurocash, Grupa Chorten oraz sieć Netto ogłosiły plany utworzenia lokalnego sojuszu zakupowego, który ma na celu przystąpienie do europejskiej grupy EMD (European Marketing Distribution). Inicjatywa ta ma wzmocnić pozycję polskich detalistów na rynku międzynarodowym i przynieść korzyści w zakresie wspólnych zakupów oraz marketingu. EMD zrzesza już wiodących detalistów z Hiszpanii, Włoch, Holandii, Niemiec i Szwecji.

Nowy polski sojusz zakupowy ma obejmować 20 000 sklepów, a jego łączny roczny obrót przekracza 12 miliardów euro. Dzięki temu stanie się on drugą co do wielkości organizacją handlową w Polsce. Do grupy należeć będą m.in. sklepy działające pod markami Delikatesy Centrum, Lewiatan, Duży Ben czy Eurocash Sieci Partnerskie.

Członkostwo w EMD zapewni polskim detalistom dostęp do europejskich kanałów zaopatrzenia, co może przełożyć się na oszczędności w łańcuchu dostaw i umożliwić dalsze inwestycje w rozwój oferty dla klientów. Nowi członkowie mają wziąć udział m.in. we wspólnych zakupach marek własnych oraz korzystać z usług EMD dla międzynarodowych producentów marek, począwszy od 2026 roku.

Finalizacja przystąpienia do EMD zależy jeszcze od uzyskania zgody organów antymonopolowych. Paweł Surówka, prezes Eurocash, podkreślił w wypowiedzi dla European Supermarket Magazine, że członkostwo w EMD to szansa na przyspieszenie wzrostu w Polsce. Z kolei Philippe Gruyters, dyrektor zarządzający EMD, zaznaczył, że polski sojusz otwiera nowe możliwości zakupowe dla wszystkich członków grupy i wzmacnia obecność EMD na dynamicznie rozwijającym się rynku polskim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. lipiec 2025 12:28