StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.03.2022 00:00

Kaufland rozszerza asortyment o markę własną kosmetyków naturalnych

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sieć Kaufland postanowiła stworzyć własną linię kosmetyków naturalnych. Produkty nie zawierają silikonów, parafiny i drobin mikroplastiku, a dodatkowo są neutralne dla klimatu.

Kaufland wprowadził do oferty nową markę – bevola naturals, która obejmuje wegańskie kosmetyki produkowane wyłącznie dla sieci. Wszystkie produkty marki są certyfikowane przez niezależną organizację non-profit Natrue, a ich receptury nie zawierają silikonów, parafiny, olejów mineralnych oraz czysto syntetycznych barwników i substancji zapachowych. Receptury produktów nie zawierają też mikroplastiku i są neutralne dla klimatu, co oznacza, że sieć dokładnie zmierzyła ich ślad węglowy, a emisje, których nie może uniknąć, są kompensowane poprzez wsparcie certyfikowanych projektów ochrony klimatu. W opakowaniach produktów bevola naturals Kaufland stosuje m.in. materiały, które pochodzą z recyklingu czy też nadają się do ponownego przetworzenia. Na tego typu opakowaniach można znaleźć specjalne oznaczenie „świadomie zapakowane”.

Przeczytaj również: W Kauflandzie półka kosmetyczna robi się coraz bardziej naturalna

Jednym z priorytetów sieci Kaufland jest rozwój asortymentu o produkty wytworzone w sposób zrównoważony. Poprzez nową markę bevola naturals zapewniamy naszym klientom jeszcze większy wybór certyfikowanych kosmetyków wegańskich, które w swoim składzie nie zawierają czysto syntetycznych substancji. – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska. 

Oferta nowej marki obejmuje kilkanaście produktów, w zależności od sklepu są to: żele pod prysznic, balsamy i masła do ciała, mydła, szampony, odżywki i maski do włosów w różnych wariantach. Produkty zawierają m.in. składniki pochodzenia naturalnego, takie jak olej kokosowy, masło shea czy ekstrakty z cytrusów z uprawy ekologicznej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. listopad 2025 16:51