StoryEditor
Sieci i centra handlowe
07.07.2021 00:00

Kosmetyki sieci Primark pozytywnie przeszły weryfikację na brak powiązań z testami na zwierzętach

Stowarzyszenie Kosmetyki Bez Okrucieństwa ogłosiło, że kosmetyki i akcesoria sieci Primark zgodne są z jego kryteriami pod względem braku powiązań z testami na zwierzętach.

Kosmetyki i akcesoria obecnej od niedawna w Polsce irlandzkiej sieci Primark zostały przez Stowarzyszenie Kosmetyki Bez Okrucieństwa uznane za wolne od jakichkolwiek powiązań z testowaniem na zwierzętach.

Już wcześniej sieć zapewniała, że jej produkty kosmetyczne nie są testowane na zwierzętach. Na potwierdzenie tych słów Primark uzyskał certyfikat Leaping Bunny, który wymaga spełnienia standardów wolnych od okrucieństwa wykraczających poza wymogi prawne.

Wszystkie produkty kosmetyczne i higieny osobistej naszej marki są zatwierdzone w ramach programu Cruelty Free International Leaping Bunny. Przestrzegamy ustalonej polityki daty granicznej i aktywnie monitorujemy naszych dostawców, aby mieć pewność, że nasze produkty wciąż spełniają kryteria. Nasz system monitorowania dostawców podlega również niezależnemu audytowi – zapewnia Primark na swojej stronie internetowej.

W asortymencie sieci są kosmetyki pielęgnacyjne, makijażowe i zapachy, a także akcesoria, takie jak pędzle do makijażu czy sztuczne rzęsy.

Wcześniej weryfikację Stowarzyszenia Kosmetyków Bez Okrucieństwa pozytywnie przeszły firmy: Bielenda i jej marki: Bielenda, Bielenda Professional i Body Boom, Eveline, Krayna, Hagi oraz Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris z markami: Dr Irena Eris, Lirene, Under Twenty, Pharmaceris i Clinic Way oraz Maga Cosmetics i jej lakiery i odżywki do paznkocki.

Stowarzyszenie przypomina, że od wielu lat w Unii Europejskiej funkcjonuje zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach. Zwraca jednak uwagę, że choć nie można robić ani zlecać testów, to już np. producent dostarczający jeden ze składników kosmetyku może w różny sposób wykorzystywać testy na zwierzętach. Dlatego w swojej weryfikacji organizacja sprawdza wszystkich dostawców badanej firmy i wykorzystywane przez nią składniki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.07.2025 15:25
Victoria’s Secret otworzy nowy sklep w Galerii Krakowskiej
Victoria‘s Secret od lat oferuje bogaty wybór produktów kosmetycznych.Marzena Szulc

8 sierpnia 2025 roku Victoria’s Secret zadebiutuje ze swoim najnowszym sklepem w Krakowie. Punkt sprzedaży zlokalizowany będzie na poziomie zero Galerii Krakowskiej, największego centrum handlowego w stolicy Małopolski.

W krakowskim salonie klienci znajdą szeroką ofertę kultowych biustonoszy, fig, piżam oraz kosmetyków, w tym bestsellerowych zapachów. Sklep będzie również oferował odzież domową i akcesoria, odpowiadając na potrzeby klientek w różnych kategoriach produktowych. Nowością, na którą zwraca uwagę marka, będzie możliwość skorzystania z bezpłatnej usługi brafittingu. Profesjonalne, indywidualne konsultacje w zakresie doboru biustonosza będą dostępne bez konieczności wcześniejszej rezerwacji. To element, który ma podkreślić prokonsumenckie podejście Victoria’s Secret i zwiększyć komfort zakupów.

Dodatkową atrakcją będzie uruchomienie kiosku pop-up, który pojawi się już 26 lipca w Galerii Krakowskiej. Na dwa tygodnie przed otwarciem głównego sklepu klienci będą mogli zapoznać się z wybranymi kolekcjami, przetestować zapachy oraz skorzystać z darmowych konsultacji brafittingowych. To działanie ma na celu zbudowanie zaangażowania jeszcze przed oficjalnym otwarciem salonu.

W pierwszym kwartale 2025 roku Victoria’s Secret osiągnęło przychód netto w wysokości 1,35 miliarda dolarów, co nieznacznie przekroczyło jej prognozy (1,30–1,33 miliarda dolarów), ale było porównywalne z wynikiem 1,36 miliarda  dolarów rok wcześniej. Ponadto, spółka ujawniła, że w roku fiskalnym 2025 liczy się z kosztem taryf celnych rzędu 50 milionów dolarów, co negatywnie wpływa na marże i wymusza ograniczenie promocji. Na scenie korporacyjnej spółka wprowadziła tzw. „poison pill” w odpowiedzi na rosnące udziały inwestora Bretta Blundy‘ego (ok. 13  proc.), co miało na celu ochronę przed wrogim przejęciem i stabilizację akcji. Pomimo spadku kursu akcji o ponad 50 proc. w 2025 roku, zarząd podtrzymuje przewidywania sprzedaży na poziomie 6,2–6,3 miliarda dolarów oraz prognozuje skorygowany zysk operacyjny od 270 do 320 milionów dolarów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.07.2025 16:18
Nowe centrum handlowe na Siekierkach: rusza budowa Placu Wiślanego
Nowe centrum handlowe to kolejna szansa na ekspansję dla sieci beauty.Mallson Property Group

Już w najbliższych tygodniach ruszy budowa Placu Wiślanego – nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej zlokalizowanej na warszawskich Siekierkach, przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ulicy Batalionu AK „Bałtyk”. Otwarcie zaplanowano na przełom 2026 i 2027 roku. Inwestycję realizuje APM Development, firma działająca w branży nieruchomości od 2003 roku. Nowy obiekt ma stać się istotnym punktem codziennych zakupów i spotkań dla dynamicznie rozwijającej się okolicy.

Plac Wiślany powstanie w formule convenience i obejmie market spożywczy oraz około 30 sklepów, lokali gastronomicznych i punktów usługowych. W planach są m.in. restauracje, kawiarnie, bank, kantor, pralnia, salony beauty, a także infrastruktura wspierająca komfort mieszkańców – przestronne pasaże, dostęp do światła dziennego i rozbudowane udogodnienia dla pieszych. Pod obiektem zaplanowano parking podziemny, a w jego sąsiedztwie znajdą się stojaki rowerowe i przystanki komunikacji miejskiej.

Integralną częścią inwestycji będzie także skwer parkowy, który powstanie naprzeciwko centrum handlowego, również przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ul. Batalionu AK „Bałtyk”. Przestrzeń ta ma oferować dużą ilość zieleni, ławki i elementy rekreacyjne dla dzieci, tworząc miejsce odpoczynku dla mieszkańców okolicznych osiedli.

Według APM Development, inwestycja odpowiada na rosnące potrzeby mieszkańców Siekierek, gdzie od lat powstają nowe osiedla mieszkaniowe. – Wraz ze wzrostem liczby mieszkańców pojawiła się pilna potrzeba stworzenia miejsca codziennej wygody – mówi przedstawiciel firmy. Plac Wiślany ma wypełnić tę lukę, oferując nie tylko przestrzeń zakupową, ale również miejsce spotkań i rekreacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. lipiec 2025 10:15