StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.09.2021 00:00

Lidl ma już 3 tys. kas samoobsługowych. Będą kolejne  

Lidl Polska uruchomił 3-tysięczną kasę samoobsługową. Sieć rozwija projekt od wielu miesięcy. Klienci chętnie korzystają z tego rozwiązania, więc Lidl planuje kontynuować wdrażanie urządzeń w kolejnych sklepach.

Lidl Polska ma już kasy samoobsługowe w 2/3 swoich placówek. W sklepie Chojnicach właśnie uruchomiona został 3-tysięczna. Jak podkreśla sieć, dostęp do rozwiązania, z którego chętnie korzystają klienci, będzie rozszerzany. 

Klienci Lidla korzystają z kas samoobsługowych zwłaszcza przy średnich i małych zakupach. Cenią sobie wygodę, samodzielność oraz oszczędność czasu. Pracownicy również są zadowoleni, ponieważ dzięki tym kasom mają więcej czasu, aby zająć się innymi czynnościami w sklepie. W strefie kas samoobsługowych zawsze obecny jest jednak pracownik, który wspiera klientów w samodzielnym kasowaniu zakupów.

Sieć rozpoczęła implementację kas we wrześniu 2019 r. Pierwsza kasa samoobsługowa pojawiła się w Poznaniu. Dziś rozwiązanie jest dostępne w sklepach sieci Lidl w całej Polsce.

Od rozpoczęcia projektu, Lidl Polska wprowadził wiele zmian i usprawnień w kasach samoobsługowych. Proces zakupu, przez który prowadzi system kas został zoptymalizowany, zadbano o intuicyjne ułożenie produktów na ekranie w ramach kategorii owoców i warzyw oraz pieczywa, a także zastosowano automatyczne ważenie i kasowanie owoców oraz warzyw, które są oznaczone naklejką z kodem. 

Sieć zadbała także, aby w kasie samoobsługowej można było skorzystać ze wszystkich zniżek i kuponów w ramach aplikacji Lidl Plus oraz zapłacić nie tylko kartą płatniczą, ale i prezentową lub Lidl Pay – funkcją płatności mobilnych w aplikacji zakupowej Lidl Plus.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. wrzesień 2025 13:07