StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.10.2017 00:00

Lidl przebudowuje sklepy i rozbudowuje stoiska kosmetyczne

Sieć Lidl jest w trakcie przebudowy swoich sklepów. Proces ten ma się zakończyć do końca bieżącego roku. Efekty już widać. Bardzo zyskały stoiska z kosmetykami, w których zwiększył się też asortyment i przybyło produktów pod marką własną.

Przebudowywane są wszystkie placówki Lidla. – Zakres zmian obejmuje przede wszystkim elementy układu i ekspozycji asortymentu, oraz wprowadzenie nowego wyposażenia technicznego, takiego jak m.in. urządzenia chłodnicze, elementy prezentacji towaru, oświetlenie akcentujące LED – powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, PR manager Lidl Polska, portalowi wiadomoscihandlowe.pl, zwracając uwagę również na nowy branding sklepów.

Zakres zmian w poszczególnych sklepach był różny – zależał od tego, kiedy po raz ostatni dana placówka przechodziła modernizację. Co do zasady w odnawianych Lidlach poprawiono lub zmieniono wybrane elementy niemal w każdym z działów, część z nich przeniesiono, połączono, ale także wydzielono nowe. Wprowadzono bardziej atrakcyjne banery nad poszczególnymi działami, co przełożyło się nie tylko na poprawę estetyki wnętrza, ale także na lepszą komunikację z klientem, który znacznie łatwiej odnajdzie produkty, których szuka.

Piotr Rogowski, członek zarządu Lidl Polska, w ubiegłym roku, w rozmowie z „Wiadomościami Kosmetycznymi” zapowiadał, że sieć pracuje nad nowymi rozwiązaniami ekspozycyjnymi dla kosmetyków oraz rozwojem tej kategorii. Są już tego efekty. W przebudowanych sklepach Lidl wyjątkowo zyskał na atrakcyjności dział, w którym eksponowane są kosmetyki i artykuły higieniczne. Produkty trafiły na podświetlane regały, są posegregowane zgodnie z segmentacją rynkową i wyraźnie opisane oraz oznaczone visualami. Wydzielono także produkty dla mężczyzn. Asortyment powiększył się też o nowe kategorie, w które wkroczyła marka własna Lidla – Cien. Pod tą marką można już kupić szereg produktów do pielęgnacji i mycia twarzy, ciała oraz włosów, dezodoranty, kosmetyki do stylizacji włosów, artykuły do higieny jamy ustnej i inne.

Duże zmiany zostały wprowadzone także w dziale mrożonek, niemal cały dział został przesunięty pod ścianę, zamontowano podwieszone szafy mroźnicze (m.in. na lody), a pod nimi ustawiono bonety na mrożonki. W miejscu gdzie wcześniej znajdowały się urządzenia chłodnicze wygospodarowano miejsce na produkty oferowane w ramach tygodni tematycznych. Wymienione zostały kosze na produkty przemysłowe, które oprócz obicia w kolorze jasnego drewna, zyskały dodatkowy poziom ekspozycyjny.

Produkty ze znakiem kuchnalidla.pl zostały zgrupowane w jednym miejscu, w ramach sąsiadujących ze sobą działów z przyprawami oraz półek ryżem i makaronami. Więcej miejsca zyskały dania gotowe, w tym produkty convenience typu „to go”. Poprawiono dział z pieczywem, zamontowano tam, m.in. nowe regały ekspozycyjne, a sam kącik do odpieku zyskał bardziej atrakcyjną oprawę. Uatrakcyjniono także koncept Ryneczku Lidla oraz strefę kasy – poprawiono ekspozycję przed kasami, a także przy samych kasach, gdzie sprzedawane są głównie produkty impulsowe.  

Lidl w części swoich sklepów przeprowadził "małe" remonty (jedno-, dwudniowe liftingi działów i wystroju), a w części – gruntowne zmiany. Jednak pojedyncze, najstarsze sklepy były nawet wyburzane, a na ich miejscu powstały zupełnie nowe Lidle, w nowoczesnym standardzie. W niektórych placówkach wdrożony został także najnowocześniejszy w Polsce koncept sieci, tzw. "sklep przyszłości" (z proekologicznymi rozwiązaniami i paroma zupełnie nowymi konceptami, takimi jak kawiarniany Lidl-To-Go).

Zakończenie procesu modernizacji sklepów w Polsce przez Lidla nie oznacza, że sieć zamierza w kolejnych miesiącach przeznaczyć więcej środków finansowych na nowe otwarcia. – Nasza sieć rozwija się organicznie, w stałym tempie kilkudziesięciu sklepów rocznie. Taki poziom ekspansji planujemy kontynuować w przyszłości - podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz.

Sieć Lidl posiada w Polsce ok. 620 sklepów i coraz mniej można mówić o nich w kategoriach standardów dyskontowych. Sieć wyraźnie odchodzi od wizerunku, który kojarzy się z tym kanałem sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.01.2025 13:47
Lidl otwiera swój własny outlet. Gdzie?
Lidl Malta

Niemiecka sieć supermarketów Lidl uruchomiła swój pierwszy sklep typu outlet w Czechach. Nowy punkt znajduje się w praskim parku handlowym Štěrboholy i oferuje produkty nienależące do kategorii spożywczej z rabatami sięgającymi nawet 70 proc.

Lidl rozwija format outletowy, który wcześniej sprawdził się na rynkach węgierskim, portugalskim i hiszpańskim. Nowo otwarty sklep w Pradze zajmuje powierzchnię 1 700 mkw i proponuje klientom oszczędności rzędu 40–70 proc. na odzieży, narzędziach, sprzęcie ogrodniczym oraz artykułach gospodarstwa domowego. Sklep czynny jest codziennie i regularnie uzupełnia asortyment, co pozwala klientom na stałe odkrywanie nowych okazji. Dodatkowym udogodnieniem dla odwiedzających są dostępne na miejscu punkty gastronomiczne.

Otwarcie praskiego outlecie przyciągnęło tłumy klientów, przewyższając oczekiwania Lidla. Według dziennika Blesk, ogromne kolejki i korki wokół parkingu były efektem napływu tysięcy osób w pierwszych dniach działalności sklepu. Największym zainteresowaniem cieszyły się urządzenia AGD oraz narzędzia, o czym poinformowała rzeczniczka Lidla, Eliška Froschová Stehlíková. Choć początkowa euforia zaczęła słabnąć, sukces otwarcia skłonił firmę do rozważenia ekspansji formatu outletowego na inne lokalizacje w Czechach.

Lidl, będący częścią Grupy Schwarz wraz z siecią Kaufland, odnotowuje dynamiczny rozwój na czeskim rynku. Firma prowadzi obecnie ponad 320 sklepów oraz sklep internetowy. W roku finansowym 2023/2024 Lidl osiągnął sprzedaż na poziomie 88,6 miliarda koron czeskich (3,5 miliarda euro) i zysk netto wynoszący 1,9 miliarda koron czeskich (75,7 miliona euro), co potwierdza jego silną pozycję wśród liderów rynku detalicznego w Czechach. Sieć sprzedaje kosmetyki i akcesoria urodowe i higieniczne pod markami własnymi Silvercrest, Sanitas, Cien i Medisana.

Czytaj także: Listonic: Po pieluchy i papier toaletowy marek własnych idziemy do Biedronki, Lidl w tyle za konkurentem

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.01.2025 16:00
2024 to był rekordowy rok dla inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce
Shutterstock

Wzrost wartości inwestycji w nieruchomości komercyjne w 2024 roku przekroczył wszelkie oczekiwania. Łączna wartość transakcji wyniosła ponad 4,5 miliardów euro, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do 2023 roku, kiedy to rynek osiągnął wartość zaledwie 2 mld euro. Zdaniem ekspertów z CBRE, takie wyniki to efekt korzystnych warunków ekonomicznych oraz zmieniających się cen na rynku nieruchomości.

Pierwszym czynnikiem, który wpłynął na rekordowy wynik, była korekta cen nieruchomości, co pozwoliło inwestorom na zakup nowoczesnych obiektów w atrakcyjnych warunkach. Ponadto obniżki stóp procentowych w strefie euro wpłynęły na poprawę dostępności finansowania. Według ekspertów kolejne obniżki w 2025 roku mogą jeszcze bardziej zwiększyć aktywność na rynku. W 2024 roku rynek magazynowy odnotował dużą płynność, a konkurencja między inwestorami była intensywna. Wśród najważniejszych transakcji wymienia się sprzedaż portfela Diamond Business Park w Warszawie, Strykowie i Gliwicach.

W sektorze handlowym dominowały inwestycje w parki handlowe oraz centra handlowe. Największymi transakcjami były zakupy Centrum Handlowego Magnolia Park we Wrocławiu za 373 mln euro oraz Silesia City Center w Katowicach za 405 mln euro, dokonane przez NEPI Rockcastle. Polski rynek nieruchomości komercyjnych pozostaje atrakcyjny dla inwestorów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz kapitału lokalnego. Eksperci przewidują, że rok 2025 przyniesie dalszy wzrost zainteresowania, szczególnie na rynku magazynowym, który od lat cieszy się dużym uznaniem inwestorów.

Zdaniem Przemysława Łachmaniuka z CBRE, polski rynek nieruchomości komercyjnych ma solidne fundamenty, a stopy zwrotu z inwestycji w Polsce są bardziej konkurencyjne niż w Europie Zachodniej. Wzrost liczby zapytań ze strony funduszy inwestycyjnych potwierdza pozytywny trend, który może zaowocować jeszcze lepszymi wynikami w nadchodzącym roku.

Czytaj także: Multibrandowy butik Moliera2 dołącza do najemców Metropolitan Warszawa

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. styczeń 2025 03:27