StoryEditor
Sieci i centra handlowe
05.11.2024 10:43

Marek Wądołowski z Dr. Max do Polomarketu. Obejmuje stanowisko prezesa zarządu

Marek Wądołowski, nowy prezes zarządu spółki Polomarket / fot. materiały prasowe

Marek Wądołowski jest nowym prezesem sieci spożywczej Polomarket. Do FMCG powrócił po czterech latach zarządzania działem handlowym w firmie Dr. Max – sieci aptek oraz internetowej apteki i drogerii.

Marek Wądołowski 4 listopada br., decyzją rady nadzorczej, objął stanowisko prezesa zarządu sieci supermarketów Polomarket. Wądołowski jest doświadczonym menedżerem, przez lata był związany z rynkiem FMCG. Przez 22 lata z siecią Tesco, gdzie od 2004 r. był dyrektorem zakupów.

W 2019 r. dołączył do firmy Dr. Max. To jedna z największych sieci aptek, prowadząca także aptekę i drogerię internetową. W Dr. Max Wądołowski był członkiem zarządu oraz dyrektorem handlowym i odpowiadał za strategię handlowo-marketingową. Z firmą był związany przez ponad 4 lata, do maja 2024 r.

Marek Wądołowski w Polomarkecie zastąpił na stanowisku Marcina Sowę, który złożył rezygnację z końcem czerwca 2024 r.

Grupa Polomarket to jedna z większych polskich sieci supermarketów. W skład Grupy wchodzą spółki detaliczne prowadzące sklepy oraz spółka logistyczno-zakupowa z dwoma centrami logistycznymi. Pod szyldem Polomarket działa 280 sklepów, obroty roczne sieci to ok. 3 mld zł netto.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.10.2025 12:29
Costco wchodzi w rynek leków odchudzających: Ozempic i Wegovy o 50 proc. taniej
Popularny lek staje się coraz łatwiej i taniej dostępny.Shutterstock

Costco, amerykańska sieć handlowa znana z modelu sprzedaży członkowskiej, zawarła umowę z Novo Nordisk na sprzedaż leków GLP-1 – Ozempic i Wegovy – po cenach około 50 proc. niższych niż standardowe ceny detaliczne. Ofertą objęci są członkowie programu receptowego Costco, którzy zapłacą 499 dolarów za czterotygodniowy zapas jednego z preparatów.

Porozumienie Costco z Novo Nordisk: nowe możliwości dla pacjentów

Nowe porozumienie umożliwia Costco sprzedaż oryginalnych, pochodzących bezpośrednio od producenta leków odchudzających, w czasie gdy rynek zalewają drogie lub nieautoryzowane wersje preparatów. Zniżka dotyczy jedynie klientów płacących z własnych środków, ponieważ większość amerykańskich ubezpieczycieli wciąż nie obejmuje refundacją terapii anty-otyłościowych. Zarówno Ozempic, jak i Wegovy zawierają semaglutyd – analog hormonu GLP-1, który reguluje apetyt i poziom insuliny.

Ceny Ozempic i Wegovy spadną o połowę

Według danych producenta, Novo Nordisk realizuje obecnie ponad 200 tys. recept tygodniowo na sam lek Wegovy w Stanach Zjednoczonych. Tak duży popyt przy ograniczonej podaży doprowadził do powstania szarego rynku preparatów recepturowych, przygotowywanych przez niezależne apteki i nieposiadających zatwierdzenia FDA. Wejście Costco na ten segment może więc zwiększyć dostęp do legalnych produktów i jednocześnie wywrzeć presję cenową na konkurentów oraz tzw. compounderów.

Dla konsumentów obniżka cen o połowę oznacza znaczną poprawę dostępności jednych z najpopularniejszych obecnie leków wspomagających odchudzanie. W USA kuracje GLP-1 często przekraczają koszt 1000 dolarów miesięcznie, co skutecznie ograniczało ich dostępność dla osób nieobjętych prywatnym ubezpieczeniem zdrowotnym. Włączenie Ozempic i Wegovy do programu receptowego Costco może zatem zwiększyć wolumen sprzedaży i wpłynąć na urealnienie cen w całym segmencie.

Kolejny krok Costco w ekspansji na rynek usług zdrowotnych

Z punktu widzenia Novo Nordisk, współpraca z Costco to także sposób na odzyskanie kontroli nad dystrybucją i wzmocnienie reputacji producenta wobec rosnącej liczby podróbek. Dla Costco natomiast to kolejny krok w ekspansji na rynek usług zdrowotnych – po wcześniejszych inicjatywach związanych z telemedycyną i receptami online – potwierdzający rosnącą rolę detalistów w kształtowaniu dostępu do terapii farmaceutycznych w USA.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.10.2025 09:51
H&M zamyka sklep przy Marszałkowskiej po 21 latach działalności
Flagowy sklep szwedzkiej sieci zamknął podwoje.Agata Grysiak

3 października 2025 roku H&M zamknęło jeden ze swoich najbardziej rozpoznawalnych sklepów w Polsce – salon przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie. Punkt ten działał nieprzerwanie przez 21 lat i był jednym z symboli modowej obecności marki w centrum stolicy. Decyzja o jego zamknięciu związana jest ze zmianą strategii centrum handlowego Wars Sawa Junior, które przechodzi proces modernizacji i redefinicji swojej oferty.

Z okazji pożegnania z lokalizacją marka przygotowała dla członków programu lojalnościowego specjalną ofertę oraz wydarzenie Bye Bye Party. Klienci mogli wziąć udział w pożegnalnej akcji, a także skorzystać z rabatów w innych punktach sieci oraz w aplikacji H&M i na stronie hm.com. Jednocześnie firma zapowiedziała, że wkrótce ogłosi szczegóły dotyczące otwarcia nowego flagowego sklepu w warszawskich Złotych Tarasach, który ma stanowić kolejny etap modernizacji sieci w Polsce.

H&M prowadzi obecnie szeroko zakrojony proces restrukturyzacji swojego globalnego portfolio. Na dzień 31 sierpnia 2025 roku grupa posiadała 4118 sklepów wobec 4298 rok wcześniej, co oznacza spadek o 180 lokalizacji, czyli o około 4 proc. W ciągu dziewięciu miesięcy bieżącego roku finansowego otwarto 36 nowych sklepów, a zamknięto 171, podczas gdy rok wcześniej liczby te wynosiły odpowiednio 61 i 132. W strukturze sieci 253 punkty prowadzone są przez partnerów franczyzowych, wobec 259 w analogicznym okresie 2024 roku.

Redukcja liczby sklepów stacjonarnych stanowi element globalnej strategii H&M, zakładającej większe skupienie na kanałach cyfrowych i modernizację istniejących placówek. Marka inwestuje w poprawę doświadczeń zakupowych, nowe formaty sklepów oraz integrację sprzedaży online i offline. Warszawskie zamknięcie jest więc nie tylko symbolem końca pewnej epoki, ale również zapowiedzią dalszej transformacji szwedzkiego giganta modowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2025 02:57