
MiniSo, założona w 2013 roku przez japońskiego projektanta Miyake Jyunya i chińskiego przedsiębiorcę Ye Guofu, rozwinęła się błyskawicznie. Już po czterech latach działalności miała 2600 sklepów, a jej przychody w 2015 roku wyniosły 750 mln dolarów. W 2016 roku firma podwoiła te wyniki. Dziś obecna jest w 100 krajach z niemal 7600 sklepami, z czego aż 4275 działa w Chinach kontynentalnych.
Sieć nadal dynamicznie się rozwija – otwiera około 800 nowych sklepów rocznie. Tylko w pierwszym kwartale 2025 roku przychody MiniSo wzrosły o 18,9 proc. rok do roku, osiągając 610 mln dolarów. Marża brutto wyniosła 44,2 proc., co oznacza wzrost w porównaniu z 43,4 proc. w tym samym okresie rok wcześniej. Zysk kwartalny osiągnął poziom 57,4 mln dolarów.
Oprócz flagowej sieci, MiniSo inwestuje również w rozwój konceptu TOP TOY, który specjalizuje się w sprzedaży zabawek kolekcjonerskich i popkulturowych gadżetów. Obecnie posiada on 280 sklepów – o 120 więcej niż rok wcześniej. W ostatnim kwartale 2024 roku TOP TOY rozpoczął także ekspansję zagraniczną, co wskazuje na dalsze ambicje grupy w skali globalnej.