StoryEditor
Sieci i centra handlowe
08.11.2021 00:00

Netto szybko otwiera markety po Tesco

Duńska sieć Netto otworzyła w ciągu ostatnich dwóch tygodni 15 nowych placówek, z czego 14 w wyniku konwersji przejętych przez Netto marketów Tesco.

W ostatnich tygodniach duński detalista rozszerzył swoją działalność o placówki w Białobrzegach, Bielsku-Białej, Biłgoraju, Lęborku, Łabiszynie, Łukowie, Makowie Podhalańskim, Mławie, Opolu Lubelskim, Porębie, Rudzie Śląskiej, Sokółce, Toruniu, Wrocławiu i Wysokiej.

W dziesięciu spośród wymienionych miast Netto zadebiutowało, nie było w nich wcześniej sklepów tej sieci. Natomiast Netto było już obecne w Lęborku, gdzie została otwarta druga placówka, w Rudzie Śląskiej – czwarte Netto, w Bielsku-Białej – piąte, w Toruniu i we Wrocławiu – szóste. W nowo otwartych sklepach Netto w Bielsku-Białej i Toruniu zamontowane zostały kasy samoobsługowe, by  przyspieszyć proces robienia zakupów.

Otwarciom towarzyszyły promocje sięgające 60 proc. Obowiązują one od czwartku (dnia otwarcia) do następującej po nim soboty.

Netto to sieć dyskontowa. W jej ofercie, poza artykułami spożywczymi znajdują się produkty non food, kosmetyki, środki czystości, AGD, meble. Spośród 3 tys. produktów, które można znaleźć w stałej ofercie Netto, ok. 1 tys. to produkty stale rozwijanych marek własnych – m.in. marka Hello Sensitive, bezzapachowe, nie wykorzystujące barwników, hipoalergiczne produkty dla najmłodszych – pieluszki i kosmetyki.

Po przejęciu brytyjskiej sieci Tesco, Netto prowadzi w Polsce blisko 700 sklepów. 

W czerwcu 2020 r. Salling Group, spółka macierzysta Netto Polska, porozumiała się  z Tesco Polska w sprawie przejęcia całości działalności spółki  – w tym jej sklepów i magazynów. Transakcja objęła przejęcie przez Salling Group 301 sklepów i dwóch magazynów. W ramach umowy około 7 tys. pracowników Tesco zostało przeniesionych do Salling Group.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 10:54