StoryEditor
Sieci i centra handlowe
08.11.2021 00:00

Netto szybko otwiera markety po Tesco

Duńska sieć Netto otworzyła w ciągu ostatnich dwóch tygodni 15 nowych placówek, z czego 14 w wyniku konwersji przejętych przez Netto marketów Tesco.

W ostatnich tygodniach duński detalista rozszerzył swoją działalność o placówki w Białobrzegach, Bielsku-Białej, Biłgoraju, Lęborku, Łabiszynie, Łukowie, Makowie Podhalańskim, Mławie, Opolu Lubelskim, Porębie, Rudzie Śląskiej, Sokółce, Toruniu, Wrocławiu i Wysokiej.

W dziesięciu spośród wymienionych miast Netto zadebiutowało, nie było w nich wcześniej sklepów tej sieci. Natomiast Netto było już obecne w Lęborku, gdzie została otwarta druga placówka, w Rudzie Śląskiej – czwarte Netto, w Bielsku-Białej – piąte, w Toruniu i we Wrocławiu – szóste. W nowo otwartych sklepach Netto w Bielsku-Białej i Toruniu zamontowane zostały kasy samoobsługowe, by  przyspieszyć proces robienia zakupów.

Otwarciom towarzyszyły promocje sięgające 60 proc. Obowiązują one od czwartku (dnia otwarcia) do następującej po nim soboty.

Netto to sieć dyskontowa. W jej ofercie, poza artykułami spożywczymi znajdują się produkty non food, kosmetyki, środki czystości, AGD, meble. Spośród 3 tys. produktów, które można znaleźć w stałej ofercie Netto, ok. 1 tys. to produkty stale rozwijanych marek własnych – m.in. marka Hello Sensitive, bezzapachowe, nie wykorzystujące barwników, hipoalergiczne produkty dla najmłodszych – pieluszki i kosmetyki.

Po przejęciu brytyjskiej sieci Tesco, Netto prowadzi w Polsce blisko 700 sklepów. 

W czerwcu 2020 r. Salling Group, spółka macierzysta Netto Polska, porozumiała się  z Tesco Polska w sprawie przejęcia całości działalności spółki  – w tym jej sklepów i magazynów. Transakcja objęła przejęcie przez Salling Group 301 sklepów i dwóch magazynów. W ramach umowy około 7 tys. pracowników Tesco zostało przeniesionych do Salling Group.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 08:51