StoryEditor
Sieci i centra handlowe
05.06.2024 10:01

Nowy park handlowy pod Warszawą: na granicy z Konstancinem powstanie nowy obiekt

Wizualizacja mającego powstać obiektu. / Real 2B Development
Pod Warszawą, w atrakcyjnej inwestycyjnie lokalizacji tuż przy granicy administracyjnej Konstancina-Jeziorny, planowana jest budowa nowoczesnego centrum handlowego Quick Park. Projekt ten, który przewiduje utworzenie 35 sklepów na powierzchni 5000 mkw., odpowiada rosnącym potrzebom zarówno mieszkańców, jak i lokalnych przedsiębiorców.

Z informacji zawartych w prezentacji wynika, że gmina Konstancin-Jeziorna, będąca najbogatszą gminą Mazowsza, charakteryzuje się niskim wskaźnikiem bezrobocia na poziomie 5 proc. oraz wysokim indeksem siły nabywczej. W 30-minutowej strefie dojazdu do planowanego centrum mieszka blisko 600 tys. osób, które rocznie wydają około 15 058 zł na osobę w sklepach i restauracjach. Warto pamiętać, że Konstancin jest również popularny wśród szczególnie bogatych mieszkańców Mazowsza i stanowi dom dla wielu znanych osób, co przyciąga kolejnych celebrytów i celebrytki — a także powoduje powstawanie działalności handlowych, które oferują marki i usługi luksusowe i górnopółkowe.

Centrum ma przyciągnąć nie tylko lokalnych mieszkańców, ale także kupujących z sąsiednich obszarów (głównie Góry Kalwarii, Ursynowa i Piaseczna) dzięki łatwemu dostępowi i szerokiej ofercie handlowej. Dodatkowo, planowane 180 miejsc parkingowych ma na celu zapewnienie wygodnego dostępu dla wszystkich klientów. Real 2B Development, deweloper odpowiedzialny za realizację projektu Quick Park, ma na swoim koncie udane inwestycje w Europie Środkowo-Wschodniej o łącznej wartości przekraczającej miliard euro. W tym momencie na miejscu, na którym ma powstać inwestycja, jest niezagospodarowany teren zielony.

image
Panoramiczny widok terenu, na którym ma stanąć nowy obiekt handlowy.
Agata Grysiak

Na terenie gminy Konstancin-Jeziorna znajdują się obecnie ograniczone opcje dla sklepów wielkopowierzchniowych i parków handlowych. Istniejące obiekty handlowe to głównie mniejsze, funkcjonujące od dziesięcioleci sklepy, które obsługują podstawowe potrzeby mieszkańców. Brak dużych centrów handlowych lub parków handlowych z rozbudowaną ofertą handlowo-usługową skłania mieszkańców do wyjazdów poza gminę w celu realizacji szerszych potrzeb zakupowych.

image
Mapa nowej inwestycji.
Real 2B Development

Planowane otwarcie Quick Park ma zatem potencjał, aby znacząco zmienić lokalny krajobraz handlowy, wprowadzając większe i bardziej zróżnicowane możliwości zakupowe bezpośrednio w Konstancinie-Jeziornie. W tym momencie w granicach gminy znajduje się Lidl, kilka sklepów sieci Biedronka, żabki i sklep API, kilka drogerii Rossmann, oraz centrum handlowe Stara Papiernia, mikrogaleria handlowa Lima i mały park handlowy w dzielnicy Chylice. Poza wymienionymi sieciami i lokalizacjami gminę obsługują prywatne sklepy i pawilony usługowe.

image
Wizualizacja nowej inwestycji sugeruje, że będzie to park handlowy podobny do np. Designer Outlet Piaseczno.
Real 2B Development

Inwestycja w nowy park handlowy na granicy z Konstancinem budzi mieszane reakcje wśród mieszkańców. Wielu z nich wyraża obawy związane z usunięciem kolejnych terenów zielonych, które są cenione za swoje naturalne piękno i funkcję rekreacyjną. Dodatkowo, istnieje obawa, że rozbudowa infrastruktury handlowej przyczyni się do zwiększenia natężenia ruchu drogowego. Konstancin-Jeziorna już teraz zmaga się z problemem korków, zwłaszcza w godzinach szczytu, co sprawia, że perspektywa dodatkowego obciążenia lokalnych dróg spotyka się z niezadowoleniem i troską o jakość życia w tej podwarszawskiej miejscowości.

Czytaj także: Polska Rada Centrów Handlowych: w Q1 2024 roku obroty najemców w centrach handlowych zwiększyły się o 6 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.12.2025 23:25
Rituals w formacie premium działa już w warszawskiej Arkadii [FOTORELACJA]
622306
/ Marzena Szulc
622308
/ Marzena Szulc
622297
/ Marzena Szulc
622298
/ Marzena Szulc
622306
622308
622297
622298
Gallery

W środę 3 grudnia marka Rituals ponownie otworzyła swój sklep w Westfield Arkadia w Warszawie. Przebudowa trwała kilka miesięcy. Jest to pierwszy butik marki w Polsce w formacie premium– przestrzeń zaprojektowano z myślą o komforcie klientów oraz szerszym asortymencie. Czym jeszcze wyróżnia się ten sklep?

Tylko w tym sklepie dostępna jest stacjonarnie kolekcja Amsterdam o zapachu holenderskiego tulipana i yuzu. Z okazji otwarcia na odwiedzających czekało wiele niespodzianek i wyjątkowych ofert – pierwszych 200 klientów otrzymało limitowane torby, stworzone specjalnie na tę okazję z upominkami od marki. Dodatkowo przez pierwsze pięć dni od otwarcia klienci będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty na kultowe pianki pod prysznic – idealny prezent na nadchodzące święta.

Tylko w dzień otwarcia klienci mogli skorzystać z wyjątkowej niespodzianki – możliwości personalizacji zakupionych produktów za pomocą kaligrafii. 

image
Marzena Szulc

Powiększony sklep Rituals w Westfield Arkadia to miejsce, w którym codzienne czynności zmieniają się w chwile relaksu, a zakupy stają się inspirującym doświadczeniem. To idealny moment, by odkryć odświeżone wnętrze i wprowadzić do swojej codzienności odrobinę harmonii – przekonuje Rituals. 

Amsterdam Collection dostępna w sklepie Rituals w Westfield Arkadia to wyjątkowa kolekcja, która powstała we współpracy ze słynnym Rijksmuseum w Amsterdamie i stanowi hołd dla historii Holandii – kraju, z którego wywodzi się marka Rituals.

image
Marzena Szulc
Połączenie holenderskiego tulipana i yuzu oddaje klimat zwiedzania tego miasta. Design opakowań inspirowany jest słynną niebieską ceramiką z Delft, ozdobioną motywami azjatyckich kwiatów i ptaków. Fani marki znajdą w kolekcji ulubione produkty takie jak pianka pod prysznic, krem do ciała, mgiełkę, czy peeling, a entuzjaści produktów do domu – patyczki zapachowe, świece, zapachy do domu i do samochodu. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.11.2025 14:05
MRiRW rekomenduje Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie Carrefour Polska
(fot. Robert Way/Shutterstock)Robert Way/Shutterstock

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oficjalnie zarekomendowało Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie francuskiej sieci Carrefour, wskazując, że krok ten ma wzmocnić krajowy sektor rolno-spożywczy. Według resortu przejęcie jednego z największych detalistów w Polsce jest elementem szerszej strategii budowy zintegrowanych łańcuchów dostaw, które mają poprawić pozycję polskich rolników i ułatwić konsumentom dostęp do krajowej żywności. Rekomendacja została przekazana mediom za pośrednictwem PAP Biznes.

Resort podkreśla, że KGS, obejmując kontrolę nad siecią, mogłaby otworzyć polskim produktom znacznie szerszy dostęp do półek sklepowych. Obecnie rynek handlu detalicznego pozostaje w dużej mierze zdominowany przez zagraniczne dyskonty oraz marki własne, które ograniczają ekspozycję lokalnych producentów. Ministerstwo wskazuje, że tworzenie państwowych, zorganizowanych kanałów sprzedaży mogłoby zwiększyć udział polskich upraw i gospodarstw w dystrybucji żywności.

Wśród kluczowych argumentów MRiRW znalazły się trzy główne obszary. Po pierwsze, przejęcie miałoby poprawić konkurencyjność rolników poprzez budowę spójnych struktur „od pola do sklepu”. Po drugie, resort ostrzega, że brak narodowych kanałów handlowych osłabia stabilność gospodarki rolnej, zwiększając ryzyko wahań cen oraz destabilizacji rynku. Po trzecie, utworzenie „Polskiej Sieci Sklepów” na bazie Carrefoura pozwoliłoby na skuteczniejszą kontrolę krajowego sektora dystrybucji oraz lepsze zabezpieczenie interesów producentów.

Rekomendacja MRiRW jest kolejnym etapem działań państwa na rzecz poprawy stabilności finansowej produkcji rolnej. Resort od miesięcy podkreśla konieczność budowania narzędzi, które zapewnią polskim gospodarstwom przewidywalność cen oraz możliwość sprzedaży w zorganizowanych kanałach, zwłaszcza na końcowym etapie obrotu detalicznego.

Carrefour Polska to jedna z największych sieci handlowych w kraju, obejmująca ponad 900 sklepów działających w sześciu formatach – od hipermarketów i supermarketów po sklepy osiedlowe, hurtowo-dyskontowe i specjalistyczne – oraz kanał e-commerce. Firma zarządza również 20 centrami handlowymi o łącznej powierzchni ponad 230 tys. m² GLA oraz siecią 40 stacji paliw. Globalnie Carrefour posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach, co czyni go jednym z największych graczy branży spożywczej na świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 16:44