StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.02.2024 10:10

Pepco wycofuje się z Austrii

Pepco ma w ofercie ubrania, zabawki, artykuły gospodarstwa domowego i od niedawna kosmetyki. / Pepco
Pepco Group ogłosiło, że zamierza wycofać się z rynku austriackiego, ponieważ nie oczekuje, że osiągnie tam satysfakcjonujący poziom zwrotu z inwestycji. Podjęta decyzja nie będzie miała wpływu na operacje firmy w pozostałych krajach.

W trakcie bieżącej oceny oraz dogłębnego przeglądu wyników finansowych, Grupa podjęła decyzję o zakończeniu swojej obecności na rynku austriackim, motywowaną brakiem perspektyw osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu zwrotu z inwestycji. Grupa rozpoczęła działalność w Austrii we wrześniu 2021 roku i aktualnie posiada tam 73 sklepy pod marką Pepco.

Rezygnacja z działalności w Austrii ma na celu poprawienie kondycji finansowej Grupy i zwiększenie jej rentowności w roku 2024, umożliwiając jednocześnie skoncentrowanie się na innych rynkach, które oferują lepsze perspektywy zysków. Decyzja ta nie wpłynie negatywnie na kontynuowanie przez Grupę strategii wzrostu w Europie Zachodniej. Dzisiejsze ogłoszenie nie ma również wpływu na operacje Pepco w innych krajach. Według informacji podanych przez StockWatch, firma zdecydowała się na ten krok z powodu oczekiwań dotyczących niewystarczającego poziomu rentowności. W dniu dzisiejszym wartość akcji spółki spadła o 1,2 proc., osiągając poziom 21,40 zł.

Sieć Pepco w Austrii stanowiła tylko małą część ogólnego przedsięwzięcia firmy. Na zakończenie roku 2023 Grupa posiadała łącznie 4629 sklepów działających w 21 krajach, z czego przeszło 1500 znajdowało się w Polsce, funkcjonując pod markami Pepco i Dealz. W ciągu ostatniego roku finansowego, który zakończył się we wrześniu, liczba sklepów zwiększyła się o ponad 660, a w samym okresie od października do grudnia 2023 roku firma rozszerzyła swoją sieć o ponad 200 nowych placówek. Grupa rozpoczęła swoją działalność na rynku austriackim we wrześniu 2021 roku, i posiada aktualnie 73 placówki pod szyldem marki Pepco.

Czytaj także: Pepco Group otworzy 400 nowych sklepów w 2024 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.07.2025 15:25
Victoria’s Secret otworzy nowy sklep w Galerii Krakowskiej
Victoria‘s Secret od lat oferuje bogaty wybór produktów kosmetycznych.Marzena Szulc

8 sierpnia 2025 roku Victoria’s Secret zadebiutuje ze swoim najnowszym sklepem w Krakowie. Punkt sprzedaży zlokalizowany będzie na poziomie zero Galerii Krakowskiej, największego centrum handlowego w stolicy Małopolski.

W krakowskim salonie klienci znajdą szeroką ofertę kultowych biustonoszy, fig, piżam oraz kosmetyków, w tym bestsellerowych zapachów. Sklep będzie również oferował odzież domową i akcesoria, odpowiadając na potrzeby klientek w różnych kategoriach produktowych. Nowością, na którą zwraca uwagę marka, będzie możliwość skorzystania z bezpłatnej usługi brafittingu. Profesjonalne, indywidualne konsultacje w zakresie doboru biustonosza będą dostępne bez konieczności wcześniejszej rezerwacji. To element, który ma podkreślić prokonsumenckie podejście Victoria’s Secret i zwiększyć komfort zakupów.

Dodatkową atrakcją będzie uruchomienie kiosku pop-up, który pojawi się już 26 lipca w Galerii Krakowskiej. Na dwa tygodnie przed otwarciem głównego sklepu klienci będą mogli zapoznać się z wybranymi kolekcjami, przetestować zapachy oraz skorzystać z darmowych konsultacji brafittingowych. To działanie ma na celu zbudowanie zaangażowania jeszcze przed oficjalnym otwarciem salonu.

W pierwszym kwartale 2025 roku Victoria’s Secret osiągnęło przychód netto w wysokości 1,35 miliarda dolarów, co nieznacznie przekroczyło jej prognozy (1,30–1,33 miliarda dolarów), ale było porównywalne z wynikiem 1,36 miliarda  dolarów rok wcześniej. Ponadto, spółka ujawniła, że w roku fiskalnym 2025 liczy się z kosztem taryf celnych rzędu 50 milionów dolarów, co negatywnie wpływa na marże i wymusza ograniczenie promocji. Na scenie korporacyjnej spółka wprowadziła tzw. „poison pill” w odpowiedzi na rosnące udziały inwestora Bretta Blundy‘ego (ok. 13  proc.), co miało na celu ochronę przed wrogim przejęciem i stabilizację akcji. Pomimo spadku kursu akcji o ponad 50 proc. w 2025 roku, zarząd podtrzymuje przewidywania sprzedaży na poziomie 6,2–6,3 miliarda dolarów oraz prognozuje skorygowany zysk operacyjny od 270 do 320 milionów dolarów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.07.2025 16:18
Nowe centrum handlowe na Siekierkach: rusza budowa Placu Wiślanego
Nowe centrum handlowe to kolejna szansa na ekspansję dla sieci beauty.Mallson Property Group

Już w najbliższych tygodniach ruszy budowa Placu Wiślanego – nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej zlokalizowanej na warszawskich Siekierkach, przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ulicy Batalionu AK „Bałtyk”. Otwarcie zaplanowano na przełom 2026 i 2027 roku. Inwestycję realizuje APM Development, firma działająca w branży nieruchomości od 2003 roku. Nowy obiekt ma stać się istotnym punktem codziennych zakupów i spotkań dla dynamicznie rozwijającej się okolicy.

Plac Wiślany powstanie w formule convenience i obejmie market spożywczy oraz około 30 sklepów, lokali gastronomicznych i punktów usługowych. W planach są m.in. restauracje, kawiarnie, bank, kantor, pralnia, salony beauty, a także infrastruktura wspierająca komfort mieszkańców – przestronne pasaże, dostęp do światła dziennego i rozbudowane udogodnienia dla pieszych. Pod obiektem zaplanowano parking podziemny, a w jego sąsiedztwie znajdą się stojaki rowerowe i przystanki komunikacji miejskiej.

Integralną częścią inwestycji będzie także skwer parkowy, który powstanie naprzeciwko centrum handlowego, również przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ul. Batalionu AK „Bałtyk”. Przestrzeń ta ma oferować dużą ilość zieleni, ławki i elementy rekreacyjne dla dzieci, tworząc miejsce odpoczynku dla mieszkańców okolicznych osiedli.

Według APM Development, inwestycja odpowiada na rosnące potrzeby mieszkańców Siekierek, gdzie od lat powstają nowe osiedla mieszkaniowe. – Wraz ze wzrostem liczby mieszkańców pojawiła się pilna potrzeba stworzenia miejsca codziennej wygody – mówi przedstawiciel firmy. Plac Wiślany ma wypełnić tę lukę, oferując nie tylko przestrzeń zakupową, ale również miejsce spotkań i rekreacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 00:25