StoryEditor
Sieci i centra handlowe
07.05.2020 00:00

Polacy ostrożnie wracają na zakupy w galeriach. Odwiedzalność obiektów o połowę mniejsza niż przed pandemią

Na reotwarcie sklepów w centrach handlowych Polacy zareagowali z dużą ostrożnością. Chętniej na zakupy w takich obiektach ruszają mieszkańcy mniejszych miast. Duże centra mają problemy z odzyskaniem klientów - wynika z analizy Placeme.

4 maja centra oraz parki handlowe w całej Polsce odwiedziło 2,7 mln Polaków. Było to zaledwie 52 proc. ruchu, jaki galerie notowały w poniedziałki w styczniu i lutym, czyli przed wprowadzeniem ograniczeń. W największym zakresie klientów odzyskały małe parki handlowe poza dużymi miastami - pierwszego dnia po reotwarciu ruch w nich był ok. 20 proc. mniejszy niż średnia z poniedziałków stycznia i lutego. Jednak centra handlowe w dużych miastach nie mogły pochwalić się takim wynikiem – w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu liczba odwiedzających galerie była mniejsza o 55 proc. wobec standardowego poniedziałku sprzed pandemii.  

W pomajówkowy poniedziałek najwięcej klientów odwiedziło Atrium Felicity w Lublinie, Atrium Redutę w Warszawie oraz Tarasy Zamkowe w Lublinie. Bardzo popularne były też galerie handlowe zlokalizowane przy dworcach, jak Avenida w Poznaniu, Galeria Katowicka i Złote Tarasy. Jednak we wszystkich tych przypadkach, było to i tak zaledwie połowa normalnego ruchu. 
 
Z analiz Placeme wynika także, że stosunkowo najbardziej za zakupami tęsknili Łodzianie. Tamtejsze centra handlowe odzyskały 53 proc. ruchu z czasów przed pandemią. Na kolejnych miejscach w tym rankingu uplasowała się Gdańsk i Katowice. Warszawa zajęła dopiero piątą lokatę. Jeśli chodzi o stołeczne galerie to w 1. dniu otwarcia najwięcej klientów odzyskały kolejno: Wola Park (52 proc.), Atrium Promenada (49 proc.), Blue City (46 proc.), Galeria Mokotów i Westfield Arkadia (44 proc.), Złote Tarasy (39 proc.) oraz Galeria Młociny (37 proc.). 

Swoje szacunki na ten temat za pośrednictwem Twittera podało też PKO Securities. Wg nich 5 maja ruch w trzech największych centrach handlowych w Warszawie (Westfield Arkadia, Galeria Mokotów i Złote Tarasy) osiągnął 45-53 proc. normalnego poziomu sprzed pandemii COVID19. 4 maja był jeszcze niższy, bo oscylował w granicach 14-26 proc. 

Z danymi opublikowanymi przez Placeme nie zgadza się Unibail-Rodamco-Westfield. Oto komentarz nadesłany do naszej redakcji: 

"Zgromadzone i upublicznione przez Placeme informacje dotyczące centrów handlowych Unibail-Rodamco-Westfield: centrum handlowego Westfield Arkadia oraz Galerii Mokotów, są nieprawidłowe. Pomiary przeprowadzone profesjonalnie przez obydwa nasze centra (z pomocą precyzyjnego systemu kamer pomiarowych) wskazują, że w obydwu przypadkach podane przez Placeme dane znacznie odbiegają od stanu faktycznego – są zaniżone. Pierwszego dnia obydwa obiekty cieszyły się większym zainteresowaniem klientów, niż sugerują analizy firmy.

Nasza ocena pierwszego dnia jest pozytywna. Każde centrum odwiedzone zostało przez większą liczbę klientów niż podczas częściowego zamknięcia, równocześnie w żadnym momencie nie przekroczyliśmy liczby dozwolonej mocą rządowych obostrzeń. Cieszy nas fakt, iż nasi klienci, poza nielicznymi wyjątkami, stosują się do zasad bezpieczeństwa. Warto też dodać, że począwszy od ponownego otwarcia, klienci naszych centrów i galerii handlowych nie spędzają czasu na tak zwanym "window-shoppingu". Zaobserwowaliśmy, że ich decyzje zakupowe są wcześniej przemyślane i odwiedzają obydwa centra w konkretnym celu. Przekłada się to na zdecydowanie wyższą konwersję w sklepach. Z rozmów z naszymi najemcami wiemy, że wyniki sprzedaży w pierwszych dniach po ponownym otwarciu są powyżej ich wstępnych założeń, co jest dla nas budującą informacją".

Firma nie podała liczby klientów, którzy odwiedzili Arkadię i Galerię Mokotów. – Są to dane poufne. W branży centów handlowych nie ma praktyki podawania tego typu informacji do wiadomości publicznej –powiedziała Agata Rybus z biura prasowego Westfield Arkadia. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.09.2024 13:44
H&M Beauty otwiera pierwsze flagowe sklepy w Sztokholmie
H&M Beauty ma być odpowiedzią na znane sieci drogeryjne i perfumeryjne w rodzaju Rossmanna, Ulty czy Sephory.H&M Beauty

H&M Beauty wkracza na nowy poziom, otwierając tej jesieni swoje pierwsze flagowe sklepy w Sztokholmie. Te przestrzenie mają stać się wiodącymi, globalnymi destynacjami urodowymi, oferując klientom kompleksowe doświadczenie zakupowe w zakresie kosmetyków i pielęgnacji.

H&M Beauty realizuje ambitny plan, aby stać się globalnym liderem w branży kosmetycznej. W tym celu jesienią 2024 roku otworzy swoje pierwsze flagowe sklepy w Sztokholmie. Te nowoczesne przestrzenie handlowe, które zajmą odpowiednio 220 i 620 metrów kwadratowych, mają oferować nie tylko produkty, ale także unikalne usługi na miejscu. Sklepy te mają na celu połączenie mody i piękna, co pozwoli klientom na kompleksowe zakupy, które uwzględniają wszystkie aspekty stylu osobistego.

W nowych flagowych sklepach H&M Beauty klienci będą mogli odkryć ponad 80 marek kosmetycznych, zarówno globalnych, jak i skandynawskich. Do oferty dołączą takie nowości jak MAC Cosmetics i e.l.f. Beauty, które obok własnych, na nowo zaprojektowanych kolekcji makijażu i zapachów H&M Beauty, stworzą wyjątkową ofertę. Szeroka gama marek i produktów ma na celu sprostanie oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów, a także wprowadzenie na skandynawski rynek nowych, ekskluzywnych produktów.

Otwarcie flagowych sklepów jest kluczowym krokiem w strategii H&M Beauty, której celem jest podniesienie standardów oferowanych usług i produktów kosmetycznych. Poprzez starannie dobraną ofertę marek premium oraz wprowadzenie nowych produktów na rynek, H&M Beauty pragnie zdobyć pozycję topowej destynacji w świecie urody, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Marka stawia na pełną integrację mody i piękna, oferując klientom spójną i kompleksową ofertę zakupową.

Czytaj także: Gorący wrzesień pokrzyżował plany sprzedażowe H&M - a co z H&M Beauty?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.08.2024 14:36
Nowe centrum handlowe w Warszawie otworzy się w październiku: oto Modlińska 6D
Nowe centrum handlowe ma być schronieniem dla przedsiębiorców, którzy stracili swoje miejsca pracy po pożarze w Marywilskiej 44.Boonchoke

Już w październiku tego roku w Białołęce otwarte zostanie nowe Centrum Modlińska 6D, które ma stać się nie tylko punktem handlowym, ale także przestrzenią do spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi. Prace nad obiektem już trwają, a jego otwarcie niesie nadzieję dla wielu osób, które ucierpiały w tegorocznym pożarze na Marywilskiej.

W wyniku pożaru, który dotknął Centrum Marywilska 44, wielu najemców straciło cały swój majątek i źródło dochodów. Utrata miejsca pracy była ogromnym ciosem dla licznych rodzin. Jednakże najemcy nie poddali się i prędko zaczęli szukać nowych możliwości. Tak narodził się pomysł stworzenia nowego centrum handlowo-usługowego przy ulicy Modlińskiej. Intensywne prace nad Centrum Modlińska 6D trwają każdego dnia, by klienci mogli już w październiku cieszyć się z nowej przestrzeni zakupowej i rozrywkowej.

Centrum Modlińska 6D to nie będzie tylko miejsce na zakupy. Oprócz tradycyjnych sklepów, będzie oferować szeroką gamę usług, takich jak fryzjerstwo, kosmetyka, krawiectwo, a nawet szkoła tańca i ośrodek kultury dla dzieci. Dla najmłodszych przewidziano świetlicę, gdzie będą mogły bezpiecznie spędzać czas, podczas gdy rodzice robią zakupy. Co więcej, Centrum planuje regularnie organizować eventy, imprezy oraz karaoke, aby przyciągnąć i zadowolić gości w każdym wieku.

Jak podkreśla Tomasz Phan, prezes Centrum Modlińska 6D, celem jest stworzenie miejsca, które będzie nie tylko kolejnym obiektem handlowym, ale wyjątkową przestrzenią do spędzania czasu. W obiekcie znajdzie się także strefa gastronomiczna oraz różnorodne usługi z różnych branż, co ma uczynić Modlińską 6D miejscem atrakcyjnym dla całych rodzin. Otwarcie tego centrum ma na nowo tchnąć życie w społeczność, która ucierpiała w wyniku tragedii na Marywilskiej.

Nie jest jeszcze pewne, które podmioty będą najemcami przestrzeni handlowej i usługowej na terenie centrum.

Czytaj także: Kultowa hala Marywilska 44 w zgliszczach po pożarze, który strawił dorobek niejednego życia

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. wrzesień 2024 22:04