StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23

Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż

Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i Włoszech / Primark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.09.2025 14:40
PRCH: Kategorie usług oraz zdrowia i urody z największymi wzrostami sprzedaży w I półroczu 2025
Dane potwierdzają ewolucję roli obiektów handlowych - mówią eksperci z PRCHM.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) opublikowała swój najnowszy raport „Rynek obiektów handlowych w Polsce – I połowa 2025”. Wynika z niego, że na koniec czerwca 2025 zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce osiągnęły 13,95 mln mkw. GLA, a wskaźnik nasycenia wzrósł do 372 mkw. na 1 tys. mieszkańców. Jakie kategorie odnotowały największe wzrosty sprzedaży w tym czasie?

W pierwszych sześciu miesiącach roku oddano do użytku 132,6 tys. mkw. nowej powierzchni, z czego 83,4 proc. stanowiły parki handlowe. W budowie jest kolejne 561 tys. mkw. GLA, z planowanym otwarciem do końca 2026 r.

Dynamiczna podaż w małych miastach i aglomeracjach

W I połowie 2025 r. 61 proc. nowej podaży zrealizowano w miastach do 100 tys. mieszkańców, a 35,5 proc. w największych aglomeracjach. W porównaniu z rokiem 2024 oznacza to dalszą polaryzację inwestycji w kierunku najmniejszych i największych ośrodków miejskich. 

Największe obiekty oddane do użytku to m.in. Designer Outlet Kraków, park handlowy Łabędzka w Gliwicach oraz M Park Mrągowo.

Rynek inwestycyjny: 1,7 mld euro i dominacja parków handlowych

Pierwsze półrocze 2025 r. przyniosło 63 transakcje o łącznej wartości ok. 1,7 mld euro, co odpowiada wynikom z analogicznego okresu 2024 r. Segment magazynowy odpowiadał za 40 proc. wartości, a handel – za 19 proc., przy czym w handlu kluczową rolę odegrały parki handlowe i obiekty convenience, które stanowiły 50 proc. liczby transakcji i 59 proc. wartości w tym segmencie.

Największe transakcje w sektorze handlowym obejmowały m.in. zakup portfela 10 parków A Centrum przez czeskiego inwestora My Park oraz przejęcie CH Glinki w Bydgoszczy przez Redkom Development.

Obroty i odwiedzalność

Indeks PRCH pokazuje, że w I połowie 2025 r. obroty najemców centrów handlowych wzrosły o 1,1 proc. rok do roku, osiągając średnio 1 022,30 PLN/mkw., przy jednoczesnym spadku odwiedzalności (footfall) o 2,1 proc. 

Największe wzrosty sprzedaży odnotowały kategorie: usługi (+6,8 proc.), zdrowie i uroda (+5,1 proc.), gastronomia (+5,1 proc.) oraz rozrywka (+4,6 proc.).

Dane potwierdzają ewolucję roli obiektów handlowych: to już nie są tylko miejsca zakupów, lecz także przestrzenie spotkań, rozrywki i budowania doświadczeń – podkreśla Hanna Ołbińska, Starszy Konsultant ds. Analiz i Badań Rynku, PRCH.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
19.09.2025 16:34
Carrefour przygotowuje sprzedaż polskiego portfolio
Czy sieć zniknie z Polski?nito/Shutterstock

Francuska Grupa Carrefour we współpracy z bankiem JP Morgan przygotowuje się do sprzedaży niemal całego swojego portfolio w Polsce – donosi serwis La Lettre. W grę wchodzi ponad 800 sklepów oraz kilkadziesiąt centrów handlowych. Spółka przygotowała już pełen zestaw poufnych informacji dotyczących aktywów, które udostępniane są potencjalnym inwestorom do analizy finansowej, prawnej i operacyjnej. Carrefour podkreśla jednak, że na obecnym etapie nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje w sprawie sprzedaży.

To kolejny krok w strategii restrukturyzacyjnej francuskiego detalisty. Pod koniec lipca ogłoszono, że wszystkie sklepy Carrefour we Włoszech zostaną przejęte przez międzynarodową grupę dystrybucyjną NewPrinces. Wartość tej transakcji szacowana jest na około 1 miliarda euro, a jej finalizacja ma nastąpić do końca III kwartału 2025 roku. Carrefour Italia, liczący ponad 1000 punktów sprzedaży w kluczowych regionach o dużej gęstości zaludnienia, był dotychczas jednym z filarów działalności koncernu w Europie.

Na polskim rynku wyniki Carrefoura w pierwszym półroczu 2025 roku pokazują mieszane tendencje. Przychody spółki wyniosły 1,155 miliarda euro, co oznacza spadek o 1,1 proc. w ujęciu like for like oraz o 1,8 proc. w ujęciu organicznym. Po uwzględnieniu sprzedaży paliwa odnotowano jednak wzrost o 0,6 proc. Pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 900 sklepów w sześciu formatach: od hipermarketów i supermarketów po sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, specjalistyczne oraz e-commerce.

Carrefour w Polsce zarządza również siecią 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tysięcy mkw. GLA oraz 40 stacjami paliw. Globalnie grupa posiada ponad 14 tys. sklepów w ponad 40 krajach i w 2022 roku wygenerowała sprzedaż na poziomie 90,8 miliarda euro. Potencjalna sprzedaż polskiego portfolio oznaczałaby znaczące przetasowania na lokalnym rynku handlu detalicznego i mogłaby przyciągnąć uwagę zarówno inwestorów finansowych, jak i branżowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. wrzesień 2025 20:37