StoryEditor
Sieci i centra handlowe
29.01.2025 12:27

Rituals podsumowało 2024 rok, wśród osiągnięć m.in. pierwszy sklep w Japonii

Aby wykorzystać biznes do szerzenia dobra, marka Rituals uruchomiła inicjatywę 10% Profit Pledge / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Marka Rituals kontynuowała w ubiegłym roku swoją globalną ekspansję, otwierając średnio nowych sklepów tygodniowo i rozwijając się dynamicznie na rynku azjatyckim – w tym otwarto pierwszy sklep marki w Japonii.

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 mld euro, notując organiczny wzrost o 21 proc. we wszystkich kanałach sprzedaży i 42 krajach, w których jest aktualnie obecna. Ponowna certyfikacja B Corporation oraz ciągle rosnąca oferta wkładów uzupełniających wzmacniają misję zrównoważonego rozwoju marki. Marka wdrożyła też inicjatywę 10% Profit Pledge, ogłaszając w jej ramach trzech nowych partnerów.

Rekordowy rok napędzany przez Europę i ekspansję w Azji

Choć głównym źródłem wzrostu była Europa, marka Rituals znacząco przyspieszyła również w Azji. Sukces marki oparty jest na organicznym wzroście we wszystkich kanałach sprzedaży (retail i e-commerce), wzmacnianym przez innowacyjne nowości produktowe, niezwykłe doświadczenia zakupowe oraz atrakcyjny program lojalnościowy. 

Shopping experience jest jednym z najważniejszych aspektów w budowaniu siły Rituals, dlatego w zeszłym roku marka otworzyła 241 nowych sklepów na całym świecie – średnio jeden w każdy dzień roboczy.

Wśród kluczowych wydarzeń wyróżniają się otwarcie pierwszego sklepu w Japonii oraz nowe lokalizacje w Malezji, Singapurze, Tajlandii i Chinach. Po sukcesie Mind Oasis, otwarto kolejne trzy lokalizacje, które wzmacniają filozofię firmy w zakresie dobrostanu i pomagają ludziom relaksować ciało i umysł.

W 2025 roku Rituals będzie kontynuować wprowadzanie kolejnych innowacji i usług. Planowane jest również otwarcie kolejnych 243 sklepów na całym świecie. Główne działania będą skoncentrowane na utrzymaniu tempa w Europie i wsparciu wszystkich kanałów sprzedaży, równocześnie rozwijając markę w Azji.

Przedsiębiorczość XXI wieku i odpowiedzialność za środowisko

Rituals podkreśla, że misją marki jest prowadzenie biznesu bez szkody dla ludzi i planety, dlatego po raz kolejny marka uzyskała prestiżowy certyfikat B Corp, spełniając wysokie i restrykcyjne standardy społecznej i środowiskowej odpowiedzialności. 

Kolejnym ważnym osiągnięciem jest sukces w promowaniu wkładów i opakowań uzupełniających, dzięki czemu w zeszłym roku marka sprzedała ponad 8 mln produktów w wersji refill, pomagając konsumentom w redukcji odpadów opakowaniowych.

Aby wykorzystać biznes do szerzenia dobra, marka uruchomiła inicjatywę 10% Profit Pledge, w ramach której firma zobowiązuje się przekazać 10 proc. swojego rocznego zysku netto na wsparcie dobrostanu ludzi i planety. Rituals poinformowało również o nawiązaniu współpracy z trzema nowymi partnerami w ramach Profit Pledge: War Child, organizacją wspierającą dobrostan dzieci dotkniętych wojną i konfliktem; Blue Marine Foundation, która walczy z nadmiernym rybołówstwem i chroni morskie ekosystemy; oraz National Geographic Pristine Seas, pomagającą w tworzeniu morskich obszarów chronionych w celu przywrócenia zdrowia oceanów.

Do tych organizacji dołączają już istniejący partnerzy, tacy jak Sacred Forests (wspierający społeczności rdzenne i chroniący ich ziemie), Super Chill (pomagający dzieciom w budowaniu odporności psychicznej) oraz Tiny Miracles, oferujący zmieniające życie wsparcie finansowe, medyczne i edukacyjne dla społeczności kobiet w Mumbaju w Indiach.

Rituals Cosmetics to firma założona w Amsterdamie w 2000 roku. Obecnie działa na całym świecie w 42 krajach i jest obecna m.in. w takich miastach jak Londyn, Paryż, Mediolan i Szanghaj, posiadając ponad 1300 sklepów, 4176 punktów sprzedaży typu shop-in-shop oraz pierwszy na świecie Mind Oasis. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
18.09.2025 12:27
Koncept Douglas Beauty Store – otwarty w Tomaszowie Mazowieckim
GAJDA MARCIN

Pierwsza perfumeria Douglas w regionie Tomaszowa Mazowieckiego działa od niedawna w Galerii Tomaszów. Perfumeria ma 155 mkw., została zaprojektowana w oparciu o nowoczesne, proekologiczne technologie.

Świeżo otwarta perfumeria Douglas w Tomaszowie Mazowieckim na powierzchni 155 mkw. oferuje światowej marki kosmetyki pielęgnacyjne, do makijażu oraz perfumy. Została ona otwarta w najnowszym koncepcie Douglas Beauty Store, który łączy elegancki design z funkcjonalnością i komfortem zakupów. 

W ofercie klienci znajdą m.in. produkty do makijażu od takich marek, jak Dr Irena Eris, Clarins, IT Cosmetics, Anastasia Beverly Hills i Douglas Collection, zapachy Lancome, Armani czy Yves Saint Laurent, a także pielęgnację ciała od Sol de Janeiro. Wnętrze perfumerii zaprojektowano w oparciu o nowoczesne, proekologiczne technologie. 

Możliwe jest też korzystanie z usługi Click & Collect i Click & Collect Express oraz wsparcia konsultantów przy zakupach online. Klienci mogą też korzystać z benefitów karty lojalnościowej Douglas.

image
GAJDA MARCIN

Bardzo cieszymy się, że Galeria Tomaszów jest doceniana jako atrakcyjne centrum handlowe zarówno przez lokalne, jak i światowe marki skierowane do różnych typów klientów, o różnych potrzebach. Dbamy o to, aby odpowiadać na potrzeby mieszkańców naszego miasta, jak również regionu – podkreśla Albert Urbaniak, Shopping Center Director Galerii Tomaszów.

W Galerii Tomaszów poza działalnością komercyjną realizowane są liczne działania społeczne, takie jak np. inicjatywa „Oddajemy Scenę Młodym”, działania proekologiczne, edukacyjne i prozdrowotne.

Galeria Tomaszów to nowoczesna galeria handlowo-rozrywkowa, usytuowana w ścisłym centrum miasta. Znajduje się tu ponad 60 sklepów renomowanych polskich i zagranicznych sieci na powierzchni 18,5 tys. mkw. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 19:33