StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.02.2021 00:00

Rossmann przenosi się na chmurę

Rossmann zakupił od Chmury Krajowej licencję wraz z wdrożeniem Microsoft 365 dla kilku tysięcy pracowników biurowych. Nowoczesna platforma do komunikacji i współpracy ma ułatwić pracę zespołową i zapewnić bezpieczeństwo umieszczonych na niej danych.

Sieć drogeryjna obecna na międzynarodowych rynkach i współpracująca z wieloma dostawcami zdecydowała się na zakup licencji od Chmury Krajowej ze względu na dopasowanie oferty do potrzeb biznesowych oraz wsparcie we wdrożeniu. To jeden z pierwszych przykładów, gdy polska część paneuropejskiego koncernu zawiera taką umowę z lokalnym partnerem. Sieć drogerii rozważa też rozwój kolejnych rozwiązań IT w modelu cloud computing.

Rossmann należy do międzynarodowej grupy obecnej w segmencie drogeryjnym w Europie i Azji. Firma działa w Polsce na dużą skalę: prowadzi 1500 drogerii i zatrudnia ponad 18 tys. pracowników.

- Rozwój firmy i wzrost skali operacji powoduje, że dotychczasowe narzędzia przestają wystarczać. Jest to zauważalne zarówno dla pracowników, którzy pracują z wielu lokalizacji w coraz większych zespołach i oczekują dostosowanych do tego narzędzi, ale również przez dział IT, który zarządza ogromną liczbą aplikacji. Microsoft 365 to pakiet narzędzi biurowych umieszczonych w chmurze i zintegrowanych ze sobą. Jego wdrożenie zapewni nam niezawodną platformę do komunikacji i współpracy, która wesprze wiele procesów w organizacji - mówi Piotr Kiszkiel, CIO w firmie Rossmann.

W skład pakietu wchodzą m.in. najnowsze chmurowe wersje dobrze znanego edytora tekstu Word, arkusza kalkulacyjnego Excel, czy programu do tworzenia prezentacji PowerPoint. Szczególnie istotna z punktu widzenia komunikacji w firmie jest aplikacja Microsoft Teams, która zawiera zestaw narzędzi do pracy zespołowej i umożliwia połączenia video oraz głosowe.

Zdaniem Piotra Kiszkiela z Rossmanna, przejście na Microsoft 365 zmieni nie tylko sposób, w jaki pracownicy sieci wykonują codzienne zadania biurowe, ale również sposób pracy działu IT. Jego zdaniem administrowanie jednorodnym, zintegrowanym środowiskiem jest prostsze i mniej czasochłonne, niż w przypadku różnych platform komunikacyjnych.

Ponieważ Microsoft 365 jest aplikacją chmurową, zespół IT klienta nie musi zajmować się kwestią wydajności i przepustowości platformy. Zasoby dostawcy elastycznie dostosowują się do liczby użytkowników. Nie bez znaczenia jest też sprawa bezpieczeństwa danych i mniej zajętej przestrzeni dyskowej. - To wszystko pozytywnie wpływa na środowisko i zadowolenie użytkowników – a na tym szczególnie nam zależy - mówi Piotr Kiszkiel.

- Rossmann jest firmą mocno skoncentrowaną na kliencie i jego doświadczeniu zakupowym. Dzisiaj oznacza to wykorzystanie cyfrowych narzędzi, dlatego z dużą uwagą przyglądamy się rozwiązaniom w zakresie marketingu czy sztucznej inteligencji i wartości jaką mogą dać naszym klientom - dodaje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.06.2025 15:36
Action świętuje otwarcie 3000. sklepu w Europie
Action oferuje szeroką gamę produktów kosmetycznych.Agata Grysiak

Sieć dyskontów niespożywczych Action ogłosiła otwarcie swojego 3000. sklepu w Europie. Jubileuszowy punkt został uruchomiony w miejscowości San Rocco al Porto w południowej części włoskiej Lombardii i jest jednocześnie 157. placówką tej sieci we Włoszech.

Ekspansja w tym kraju nabrała tempa — zaledwie cztery lata minęły od debiutu marki na włoskim rynku. – Otwarcie naszego 3000. sklepu w kraju, w którym nasi klienci tak entuzjastycznie nas przyjęli, jest czymś wyjątkowym – podkreśliła Hajir Hajji, dyrektor generalna Action. Dynamiczny rozwój sieci obejmuje nie tylko Włochy, ale również nowe rynki. Dwa miesiące temu Action uruchomiło pierwszy sklep w Szwajcarii, a już jesienią planowane jest otwarcie debiutanckiej placówki w Rumunii. Firma konsekwentnie buduje swoją obecność w Europie Środkowo-Wschodniej, wzmacniając pozycję jako jeden z najszybciej rosnących detalistów w segmencie niespożywczym.

Ważnym elementem strategii ekspansji Action jest rozwój logistyki, zwłaszcza w Polsce, która pełni kluczową rolę w regionalnym łańcuchu dostaw. Obecnie sieć posiada trzy centra dystrybucyjne na terenie kraju. Pierwsze zostało uruchomione w Osłej w listopadzie 2019 roku. Drugie – w Bieruniu – rozpoczęło działalność w lutym 2022 roku, a najnowsze centrum w Zakroczymiu funkcjonuje od czerwca 2023 roku.

Rozbudowana sieć logistyczna ma zapewniać regularne dostawy produktów do wszystkich placówek, co jest kluczowe przy dynamicznej ekspansji. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę i rozwój regionalnych hubów, Action może utrzymywać konkurencyjność i skalować działalność w nowych lokalizacjach. Firma nie zwalnia tempa i zapowiada dalszy rozwój na kolejnych rynkach europejskich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.06.2025 10:43
UCE: Galerie handlowe wciąż pełnią funkcje społeczne, szczególnie cenią je młodzi konsumenci
Mimo rosnącej popularności e-commerce, centra handlowe wciąż mają istotne znaczenie dla młodych konsumentówMarzena Szulc

W ocenie 36,4 proc. Polaków, w obecnej sytuacji gospodarczej, społecznej i rynkowej w kraju jest za dużo galerii i centrów handlowych. Tak uważają głównie osoby dojrzałe (45-54 lat), zarabiające ponad 9 tys. zł netto miesięcznie i mieszkańcy miast mających 200-499 tys. ludności. Z kolei dla 46,1 proc. rodaków wciąż nie jest dość tego typu obiektów w Polsce. To najczęściej opinia najmłodszych dorosłych, konsumentów z miast liczących 100-199 tys. osób. Niezależnie od sytuacji zawodowej, większość grup społecznych nie widzi nadmiaru takich placówek. Zwłaszcza dotyczy to studentów i uczniów, dla których mogą być one miejscem pracy.

Według 36,4 proc. społeczeństwa, w obecnej sytuacji (tj. gospodarczej, społecznej i rynkowej) w Polsce jest za dużo galerii i centrów handlowych. W ten sposób wypowiadają się przede wszystkim osoby w wieku 45-54 lat (wśród nich 44,8 proc.), z miesięcznymi dochodami netto powyżej 9 tys. zł (50 proc.) i mieszkańcy miast liczących 200-499 tys. ludności (48,3 proc.) – wynika z badania UCE Research i Hybrid Europe.

Konsumenci w dojrzałym wieku i osoby o stabilnej sytuacji finansowej mogą częściej wybierać inne formy zakupów, w tym e-commerce. Często oceniają wizyty w centrach handlowych jako zbyt czasochłonne. Poczucie, że takich obiektów jest zbyt dużo szczególnie wybrzmiewa wśród osób, które pamiętają ich dynamiczny rozwój w Polsce. Postrzegają aktualną liczbę takich placówek przez pryzmat własnych preferencji zakupowych. Do tego należy dodać, że to mieszkańcy większych miast szczególnie odczuwają przesycenie tego typu obiektami – komentuje Adam Iwiński, współautor badania i CEO Hybrid Europe.

Z kolei 46,1 proc. ankietowanych stwierdza, że w obecnych czasach nie ma zbyt wielu galerii i centrów handlowych w Polsce. Tak deklarują głównie konsumenci w wieku 18-24 lat (wśród nich 59,8 proc.), nie informujący o wysokości swoich miesięcznych dochodów netto (53,8 proc.) oraz mieszkańcy miast liczących 100-199 tys. ludności (57,5 proc.).

Galerie i centra handlowe pełnią ważną funkcję szczególnie dla młodych konsumentów. Postrzegają oni takie placówki nie tylko jako miejsce zakupów, ale także przestrzeń do spotkań towarzyskich i rozrywki. Grupa najmłodszych shopperów korzysta z galerii w sposób kompleksowy, odwiedzając sklepy, restauracje, kina czy strefy coworkingowe. Częste wizyty sprawiają, że takie miejsca nie są postrzegane jako zbyt gęsto występujące. Szczególnie odnosi się to do mieszkańców miast średniej wielkości, gdzie tego typu obiekty mogą stanowić kluczowy element lokalnej infrastruktury, oferując szeroki zakres marek i usług w jednym miejscu. Doceniają oni wygodny dostęp do szerokiej oferty handlowej i usługowej – mówi Adam Iwiński.

Do tego Michał Rosiak, odpowiedzialny w Hybrid Europe za rozwój rozwiązań analitycznych, dedykowanych handlowi, zaznacza, że unikanie odpowiedzi na temat dochodów może dotyczyć osób będących na etapie edukacji lub wczesnej kariery zawodowej. 

Dla nich galerie i centra handlowe pozostają jedną z niewielu dostępnych form spędzania czasu. W mojej ocenie, wyniki potwierdzają, że mimo rosnącej popularności e-commerce, tego typu obiekty wciąż mają istotne znaczenie dla młodych konsumentów – stwierdza ekspert.

Biorąc pod uwagę wielkość miejsca zamieszkania, respondenci zostali podzieleni na 7 grup. W dwóch z nich przeważa odpowiedź, że obecnie jest za dużo centrów i galerii handlowych w Polsce. Dotyczy to osób z miast liczących 200-499 tys. mieszkańców i co najmniej 500 tys. osób.

Są to ośrodki z największą dostępnością centrów handlowych, gdzie najtrudniej znaleźć uzasadnienie dla kolejnego takiego obiektu. Z kolei w mniejszych miastach galerie i centra handlowe mogą być nadal postrzegane jako ważny element życia zakupowego. I będzie ich tam coraz więcej, jeśli analiza potencjału rynkowego wykaże zapotrzebowanie na takie obiekty. Jednak ich forma może ewoluować. Zamiast dużych kompleksów, mogą powstawać mniejsze centra, dopasowane do lokalnych potrzeb, łączące handel, gastronomię i usługi. To wpisywałoby się w ogólny trend dostosowywania przestrzeni handlowych do zmieniających się preferencji konsumentów – prognozuje CEO Hybrid Europe.

Dla uczniów i studentów centra handlowe pełnią szereg istotnych ról – jako miejsca zakupów, spotkań, rozrywki, ale także pracy. Z kolei renciści mogą je uważać za mniej dostosowane do ich możliwości, np. pod względem dostępności najtańszych ofert. Natomiast dla osób przebywających na urlopie macierzyńskim, tacierzyńskim lub wychowawczym centra handlowe mogą być zarówno wygodnym miejscem zakupów i spędzania czasu z dziećmi, jak i przestrzenią, w której odczuwają nadmiar bodźców. Wyniki naszego badania ewidentnie pokazują, że postrzeganie centrów handlowych najmocniej zależy od wielkości miasta, gdzie dany obiekt jest zlokalizowany, a także od stylu życia i codziennych nawyków danej grupy – podsumowuje Michał Rosiak.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. czerwiec 2025 23:06