StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.12.2018 00:00

Rossmann wśród najemców N-Parku we Wrocławiu

Rossmann zajmie blisko 400 mkw. powierzchni w powstającym we Wrocławiu centrum handlowym N-Park. Otwarcie obiektu zaplanowane jest na koniec 2019 r. 

N-Park przy ul. Maślickiej, we Wrocławiu, to przykład projektu typu convenience realizowanego na terenie dużej aglomeracji, ale z lokalną strefą oddziaływania. N-Park powstanie w północnej części Wrocławia w dzielnicy Fabryczna, 10 km od centrum miasta. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się osiedle domków wielorodzinnych oraz dwóch operatorów spożywczych. Nieopodal centrum przebiegają trasy trzech linii komunikacji miejskiej.

Powierzchnia najmu projektu to 5300 mkw. N-Park będzie posiadał parking naziemny z 150 miejscami postojowymi. W obiekcie zaplanowane są lokale handlowo-usługowe na dwóch poziomach. Obok operatora spożywczego w centrum znajdą się: salon z elektroniką, drogeria, apteka, salony odzieżowe, fitness, usługi i gastronomia. W sąsiedztwie powstanie stacja benzynowa Orlen.

Sieć spożywcza Stokrotka uruchomi w N-Parku sklep na powierzchni ok. 700 mkw. Natomiast sektor drogeryjny będzie reprezentować sieć Rossmann. Salon Rossmanna zajmie blisko 380 mkw.

Otwarcie N-Parku przy ul. Maślickiej we Wrocławiu przewidziane jest na przełom III i IV kwartału 2019 r. Do końca br. skomercjalizowane ma być 90 proc. powierzchni obiektu.

Spółka Napollo 29 listopada 2018 r. uruchomiła pierwszy N-Park w aglomeracji warszawskiej, na granicy Starej Iwicznej i Piaseczna. Wśród najemców centrum znalazły się m.in. takie marki jak: Super-Pharm, RTV Euro AGD, Smyk, Pepco, Jysk, Martes Sport, Pizza Hut czy Lux Med. W przyszłym roku, oprócz Wrocławia, nowy N-Park zostanie uruchomiony również w Warszawie. W kolejnym, 2020 r., zaplanowane są nowe otwarcia m.in.: w Gdańsku i w Łanach k. Wrocławia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.07.2025 11:00
Chorten, Eurocash i Netto łączą siły i dołączają do europejskiej grupy zakupowej EMD
Trzech dużych graczy zdecydowało się na sojusz.Chorten

Grupa Eurocash, Grupa Chorten oraz sieć Netto ogłosiły plany utworzenia lokalnego sojuszu zakupowego, który ma na celu przystąpienie do europejskiej grupy EMD (European Marketing Distribution). Inicjatywa ta ma wzmocnić pozycję polskich detalistów na rynku międzynarodowym i przynieść korzyści w zakresie wspólnych zakupów oraz marketingu. EMD zrzesza już wiodących detalistów z Hiszpanii, Włoch, Holandii, Niemiec i Szwecji.

Nowy polski sojusz zakupowy ma obejmować 20 000 sklepów, a jego łączny roczny obrót przekracza 12 miliardów euro. Dzięki temu stanie się on drugą co do wielkości organizacją handlową w Polsce. Do grupy należeć będą m.in. sklepy działające pod markami Delikatesy Centrum, Lewiatan, Duży Ben czy Eurocash Sieci Partnerskie.

Członkostwo w EMD zapewni polskim detalistom dostęp do europejskich kanałów zaopatrzenia, co może przełożyć się na oszczędności w łańcuchu dostaw i umożliwić dalsze inwestycje w rozwój oferty dla klientów. Nowi członkowie mają wziąć udział m.in. we wspólnych zakupach marek własnych oraz korzystać z usług EMD dla międzynarodowych producentów marek, począwszy od 2026 roku.

Finalizacja przystąpienia do EMD zależy jeszcze od uzyskania zgody organów antymonopolowych. Paweł Surówka, prezes Eurocash, podkreślił w wypowiedzi dla European Supermarket Magazine, że członkostwo w EMD to szansa na przyspieszenie wzrostu w Polsce. Z kolei Philippe Gruyters, dyrektor zarządzający EMD, zaznaczył, że polski sojusz otwiera nowe możliwości zakupowe dla wszystkich członków grupy i wzmacnia obecność EMD na dynamicznie rozwijającym się rynku polskim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.07.2025 09:00
Action z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami ekspansji po I. półroczu 2025 r.
Lubiana przez Polki i Polaków sieć prężnie się rozwija.Sebastian Rennack

Action, europejski dyskont niespożywczy, odnotował w pierwszym półroczu 2025 roku wzrost sprzedaży netto o 7,3 miliarda euro, co oznacza wzrost o 18 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like) zwiększyła się o 6,8 proc., co potwierdza utrzymujące się zainteresowanie ofertą sieci wśród stałych klientów.

W ciągu sześciu miesięcy Action otworzył 125 nowych sklepów, osiągając łączną liczbę 3043 placówek w 13 krajach europejskich. Średnio każdego tygodnia sklepy sieci odwiedza 20,2 miliona klientów. Dynamiczna ekspansja objęła m.in. Niemcy, gdzie otwarto 600. sklep – w Bremie – oraz Polskę, gdzie jubileuszowy 400. sklep zlokalizowano w Poznaniu.

Firma kontynuuje realizację ambitnej strategii wzrostu, zakładającej otwieranie średnio jednego sklepu dziennie. Do końca 2025 roku planowane jest łącznie około 370 nowych otwarć. Taki model rozwoju pozwala firmie utrzymać pozycję jednego z najszybciej rozwijających się graczy w europejskim sektorze detalicznym.

W pierwszym półroczu 2025 Action rozszerzył również infrastrukturę logistyczną, uruchamiając swoje 16. centrum dystrybucyjne w Europie – pierwsze w Hiszpanii. Obiekt zlokalizowany w miejscowości Illescas powstał trzy lata po wejściu sieci na rynek hiszpański i został zaprojektowany zgodnie z rygorystycznymi normami środowiskowymi.

Nowe centrum dystrybucyjne w Hiszpanii otrzymało certyfikat BREEAM na najwyższym poziomie „Outstanding”. Firma zapowiedziała, że taki standard będzie obowiązywał we wszystkich przyszłych inwestycjach magazynowych, co wpisuje się w długofalową strategię zrównoważonego rozwoju.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2025 08:08