StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.05.2022 00:00

Ukraińskie sieci na Retail Trends 2022. 24 maja rusza ukraińska sala tematyczna

Sala ukraińska to nowy projekt pomocowy Wydawnictwa Gospodarczego i AllRetail w ramach Kongresu Retail Trends 2022, który odbędzie się już 24 maja w Warszawie. Będziemy gościć przedstawicieli największych ogólnokrajowych i regionalnych sieci sklepów oraz stacji paliw działających na Ukrainie. Sprawdź jakie możliwości daje dywersyfikacja biznesu, nowy rynek zbytu i nowi kontrahenci.

Pomimo działań wojennych prowadzonych na terytorium Ukrainy, detaliści nie zaprzestali swojej działalności i rozwoju w tym kraju.

Sieci handlowe sukcesywnie wznawiają działalność sklepów, które zostały zamknięte lub uszkodzone w wyniku walk. Są też takie firmy, które inwestują w dalszy rozwój otwierając nowe placówki, głównie na zachodzie kraju.

Detaliści jednoczą się we wsparciu ludności najbardziej dotkniętej wojną – organizują pomoc humanitarną, kompletują kosze z żywnością i artykułami higienicznymi wysyłając je do potrzebujących.

Ukraińskie sieci handlowe poszukują też dostawców produktów szybko zbywalnych – artykułów spożywczych, kosmetyków, chemii gospodarczej i produktów do higieny osobistej.

Największe zapotrzebowanie jest na produkty o długim terminie ważności: konserwy mięsne i rybne, makarony, kasze, ryż, produkty dla dzieci (spożywcze i higieniczne) oraz środki czystości, itd.

Przedstawiciele tych firm przyjadą do Warszawy, aby nawiązać bezpośredni kontakt z polskimi firmami - producentami i dystrybutorami działającymi w branży FMCG.

To szansa dla polskich firm, które w wyniki sankcji gospodarczych utraciły część dotychczasowych rynków zbytu.

Wśród zainteresowanych udziałem są m.in. takie sieci jak Epicentr (DIY), Sim23 (convenience store), ATB, Fozzy Group (Silpo i Fora), Welyka Kieszenia, Tor-Ba, KOLO, Nasz Kraj/SPAR oraz sieć stacji paliw WOG.

Natomiast swój udział w Retail Trends już potwierdziły sieci sklepów Svoi Market i Divocin.

Sala ukraińska na Retail Trends 2022 to platforma łącząca polskich producentów i dystrybutorów produktów szybko zbywalnych, którzy chcieliby nawiązać współpracę z detalistami z Ukrainy.

To doskonała okazja do zaprezentowania nowości w swojej ofercie oraz możliwość sprawdzenia, jakie jest największe zapotrzebowanie na rynku ukraińskim. W jaki sposób można dostarczyć swoje towary na Ukrainę i jak zabezpieczyć swoje transakcje.

Formuła Retail Trends 2022 zakłada stworzenie otwartej społeczności i miejsca, gdzie branże FMCG oraz kosmetyczna będą mogły podzielić się doświadczeniami oraz czerpać inspiracje.

Sala dedykowana ukraińskim detalistom zapewni przestrzeń do rozmowy, spotkań i dyskusji między uczestnikami, prelegentami oraz firmami, które zdecydują się na udział w wydarzeniu.

Spotkania w świecie rzeczywistym, uściśnięcie dłoni, fizyczne pokazanie nowości, czy posmakowanie produktu to doświadczenia, których nie da się „cyfryzować”.

Dlatego właśnie Retail Trends 2022 odbędzie się stacjonarnie, w sprawdzonym przez Wydawnictwo Gospodarcze hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie. Retail Trends  łączy w jednym miejscu i czasie doskonale znane konferencje branżowe: Forum Branży Kosmetycznej oraz Kongres Rynku FMCG. Spotykamy się już 24 maja!

ZAREJESTRUJ SIĘ

Kongres odbędzie się w zgodzie ze wszystkimi wymaganiami sanitarnymi i z zachowaniem wszelkich środków ostrożności, aby nasi goście mogli czuć się bezpiecznie i swobodnie, w pełni wykorzystując ofertę naszego wydarzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.06.2025 14:00
Inglot otwiera nowy butik w Magnolia Park – większa przestrzeń, nowe usługi i produkty
Nowy salon marki we Wrocławiu został urządzony w odświeżonym koncepcie.Inglot

W czerwcu polska marka kosmetyczna Inglot otworzyła nowy sklep w centrum handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Nowa lokalizacja na parterze, o powierzchni ponad 30 mkw., zastąpiła dotychczasowy punkt wolnostojący. Butik zaprojektowano zgodnie z najnowszym konceptem marki, który zakłada lepsze dostosowanie przestrzeni do potrzeb konsumentów – zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności. Klienci mogą teraz korzystać z podziału na strefy: pielęgnacyjną, bazową, kolorową i manicure, co ułatwia poruszanie się po ofercie.

Jak podkreśla Marta Kocik, dyrektorka Magnolia Park, nowy lokal to odpowiedź na rosnące zainteresowanie wysokiej jakości kosmetykami i komfortowymi warunkami zakupów. Zwiększenie powierzchni pozwoliło na rozszerzenie asortymentu naturalnych kosmetyków i podniesienie standardu obsługi. Sklep wyróżnia się pastelowym wystrojem wnętrza inspirowanym ludzką twarzą, co ma nie tylko walory estetyczne, ale też funkcjonalne – sprzyjające indywidualnemu podejściu do potrzeb klientów.

Nowością w butiku są profesjonalne usługi makijażowe – dzienny, wieczorowy oraz okolicznościowy – a także lekcje makijażu. Co istotne, klientki otrzymują w cenie usługi zestaw kosmetyków o tej samej wartości, co czyni ofertę unikatową na rynku. Na makijaż można umawiać się w salonie, przez aplikację Booksy lub telefonicznie. Na otwarcie zaplanowano również specjalne wydarzenie: 20 i 21 czerwca odwiedzający będą mogli skorzystać z analizy kolorystycznej prowadzonej przez Mateusza Szlagiera – eksperta w tej dziedzinie.

Marka Inglot, obecna na sześciu kontynentach, pozostaje firmą rodzinną z polskim kapitałem. Aż 95 proc. produktów powstaje w zakładzie produkcyjnym w Przemyślu. Firma znana jest z innowacyjnego podejścia i dbałości o etykę – kosmetyki nie są testowane na zwierzętach. Otwarcie nowego butiku zbiegło się z premierą nowego produktu: pomadki Glazed Lips z filtrem SPF 50+, stanowiącej odpowiedź na potrzeby konsumentek w zakresie ochrony i pielęgnacji ust.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 15:30
Atak na e-commerce Victoria’s Secret. Firma ostrzega przed wpływem na wyniki finansowe
Sieć bieliźniarska jest liczącym się graczem na rynku kosmetycznym ze względu na bogatą ofertę zapachów, makijażu i pielęgnacji.Shutterstock

Victoria’s Secret & Co. poinformowała o incydencie bezpieczeństwa, który spowodował trzydniowe wyłączenie sklepu internetowego. Firma ostrzega, że zdarzenie może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe za bieżący kwartał. Trwają prace nad pełną oceną skali i konsekwencji ataku. Mimo że wstępne dane za pierwszy kwartał – zakończony 3 maja – nie zostały naruszone, to spółka podkreśla, że poniosła dodatkowe koszty i straty, które mogą odbić się na przyszłych wynikach.

W 2023 roku około jedna trzecia całkowitej sprzedaży Victoria’s Secret pochodziła z kanału e-commerce, co czyni przerwę w działalności cyfrowej szczególnie istotną. Incydent doprowadził do opóźnienia publikacji raportu finansowego, pierwotnie planowanego na ten tydzień. Pracownicy wciąż mają ograniczony dostęp do części systemów korporacyjnych, co utrudnia przetwarzanie danych potrzebnych do przygotowania sprawozdań.

Pomimo problemów technicznych, Victoria’s Secret podała wstępne wyniki za pierwszy kwartał – sprzedaż wyniosła 1,35 miliarda dolarów i była zgodna z oczekiwaniami analityków. Spółka zaznacza, że jak dotąd incydent nie spowodował istotnych zakłóceń w bieżącej działalności operacyjnej, choć niektóre procesy wciąż są przywracane.

Reakcja rynku była natychmiastowa – akcje spółki spadły o około 2 proc. w notowaniach na nowojorskiej giełdzie w dniu ogłoszenia informacji. Od początku roku kurs Victoria’s Secret stracił już około 50 proc. To kolejny w ostatnim czasie przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych w sektorze detalicznym – podobne problemy dotknęły ostatnio firmę Adidas AG oraz kilku detalistów w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 18:00