StoryEditor
Sieci i centra handlowe
08.05.2020 00:00

W galeriach działa 90-95 proc. sklepów

Klienci, którzy udali się na zakupy do centrów handlowych w dniach 4-5 maja zastali sklepy w przeważającej większości otwarte. Tylko 5-10 proc. powierzchni obiektów, które mogły działać, pozostało zamkniętych. Niektórzy najemcy nie spodziewali się tak szybkiego odmrożenia handlu i muszą na powrót zatrudnić pracowników albo wezwać ich z urlopów – wyjaśnia Magdalena Frątczak z CBRE.

W pierwszych dwóch dniach reotwarca galerii handlowych (4-5 maja) liczba kupujących odpowiadała 40-65 proc. poziomu sprzed roku (w zależności od wielości miasta i obiektu). W galeriach zastali oni sklepy w przeważającej większości otwarte: 90-95 proc. powierzchni, które zgodnie z przepisami mogły być uruchomione, działały – poinformowała agencja ISBnews, powołując się na informacje od Magdaleny Frątczak, szefowej działu handlowego w CBRE, firmie doradczej działającej w sektorze nieruchomości komercyjnych.

Z jej słów wynika, że nie wszyscy najemcy, którzy mieli prawo otworzyć sklepy, byli do tego gotowi. – Niektórzy potrzebują na powrót zatrudnić pracowników albo wezwać ich z urlopów – wyjaśniła Magdaleny Frątczak.

Zwróciła też uwagę, że część umów najmu przewiduje sytuacje związane z nieotwarciem lokali oraz związane z tym działania.

– Na razie wzywamy najemców do usunięcia naruszenia w postaci nieotwarcia sklepu oraz złożenia oświadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W imieniu wynajmujących dbamy, by galerie funkcjonowały, ale tym samym wzywamy najemców do realizacji ich zobowiązań umownych – mówi przedstawicielka CBRE.

Dodaje, że najważniejszy jest klient galerii, który oczekuje, że oferta centrum będzie pełna.

Według informacji CBRE wynika, że niektórzy najemcy byli pozytywnie zaskoczeni obrotami. Powodem była mniejsza niż wczesnej konkurencja, a także to, że klienci, przychodzili do galerii z myślą o konkretnych zakupach, a nie po to – jak to bywało wcześniej – by spędzić tam czas.

Ekspert wskazała też, że wprowadzenie w okresie po pandemii wszystkich niedziel handlowych mogłaby poprawić sytuację finansową najemców, a także wpłynąć pozywanie na rynek pracy. Taki postulat pojawił się po stronie wynajmujących w rozmowach z przedstawicieli rządu.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.06.2025 14:00
Inglot otwiera nowy butik w Magnolia Park – większa przestrzeń, nowe usługi i produkty
Nowy salon marki we Wrocławiu został urządzony w odświeżonym koncepcie.Inglot

W czerwcu polska marka kosmetyczna Inglot otworzyła nowy sklep w centrum handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Nowa lokalizacja na parterze, o powierzchni ponad 30 mkw., zastąpiła dotychczasowy punkt wolnostojący. Butik zaprojektowano zgodnie z najnowszym konceptem marki, który zakłada lepsze dostosowanie przestrzeni do potrzeb konsumentów – zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności. Klienci mogą teraz korzystać z podziału na strefy: pielęgnacyjną, bazową, kolorową i manicure, co ułatwia poruszanie się po ofercie.

Jak podkreśla Marta Kocik, dyrektorka Magnolia Park, nowy lokal to odpowiedź na rosnące zainteresowanie wysokiej jakości kosmetykami i komfortowymi warunkami zakupów. Zwiększenie powierzchni pozwoliło na rozszerzenie asortymentu naturalnych kosmetyków i podniesienie standardu obsługi. Sklep wyróżnia się pastelowym wystrojem wnętrza inspirowanym ludzką twarzą, co ma nie tylko walory estetyczne, ale też funkcjonalne – sprzyjające indywidualnemu podejściu do potrzeb klientów.

Nowością w butiku są profesjonalne usługi makijażowe – dzienny, wieczorowy oraz okolicznościowy – a także lekcje makijażu. Co istotne, klientki otrzymują w cenie usługi zestaw kosmetyków o tej samej wartości, co czyni ofertę unikatową na rynku. Na makijaż można umawiać się w salonie, przez aplikację Booksy lub telefonicznie. Na otwarcie zaplanowano również specjalne wydarzenie: 20 i 21 czerwca odwiedzający będą mogli skorzystać z analizy kolorystycznej prowadzonej przez Mateusza Szlagiera – eksperta w tej dziedzinie.

Marka Inglot, obecna na sześciu kontynentach, pozostaje firmą rodzinną z polskim kapitałem. Aż 95 proc. produktów powstaje w zakładzie produkcyjnym w Przemyślu. Firma znana jest z innowacyjnego podejścia i dbałości o etykę – kosmetyki nie są testowane na zwierzętach. Otwarcie nowego butiku zbiegło się z premierą nowego produktu: pomadki Glazed Lips z filtrem SPF 50+, stanowiącej odpowiedź na potrzeby konsumentek w zakresie ochrony i pielęgnacji ust.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 15:30
Atak na e-commerce Victoria’s Secret. Firma ostrzega przed wpływem na wyniki finansowe
Sieć bieliźniarska jest liczącym się graczem na rynku kosmetycznym ze względu na bogatą ofertę zapachów, makijażu i pielęgnacji.Shutterstock

Victoria’s Secret & Co. poinformowała o incydencie bezpieczeństwa, który spowodował trzydniowe wyłączenie sklepu internetowego. Firma ostrzega, że zdarzenie może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe za bieżący kwartał. Trwają prace nad pełną oceną skali i konsekwencji ataku. Mimo że wstępne dane za pierwszy kwartał – zakończony 3 maja – nie zostały naruszone, to spółka podkreśla, że poniosła dodatkowe koszty i straty, które mogą odbić się na przyszłych wynikach.

W 2023 roku około jedna trzecia całkowitej sprzedaży Victoria’s Secret pochodziła z kanału e-commerce, co czyni przerwę w działalności cyfrowej szczególnie istotną. Incydent doprowadził do opóźnienia publikacji raportu finansowego, pierwotnie planowanego na ten tydzień. Pracownicy wciąż mają ograniczony dostęp do części systemów korporacyjnych, co utrudnia przetwarzanie danych potrzebnych do przygotowania sprawozdań.

Pomimo problemów technicznych, Victoria’s Secret podała wstępne wyniki za pierwszy kwartał – sprzedaż wyniosła 1,35 miliarda dolarów i była zgodna z oczekiwaniami analityków. Spółka zaznacza, że jak dotąd incydent nie spowodował istotnych zakłóceń w bieżącej działalności operacyjnej, choć niektóre procesy wciąż są przywracane.

Reakcja rynku była natychmiastowa – akcje spółki spadły o około 2 proc. w notowaniach na nowojorskiej giełdzie w dniu ogłoszenia informacji. Od początku roku kurs Victoria’s Secret stracił już około 50 proc. To kolejny w ostatnim czasie przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych w sektorze detalicznym – podobne problemy dotknęły ostatnio firmę Adidas AG oraz kilku detalistów w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 20:58