StoryEditor
Handel
04.05.2023 00:00

Zalando notuje wzrost i poprawę rentowności w pierwszym kwartale 2023 r.

Jeden z największych graczy w europejskim ecommerce beauty& fashion podał obiecujące liczby dotyczące wyników finansowych firmy. / materiały marketingowe Zalando
W pierwszym kwartale tego roku Zalando, wiodąca europejska platforma modowa i lifestylowa, odnotowała wzrost sprzedaży i zwiększenie zyskowności, co było wynikiem rosnącego zainteresowania jej klubem zakupowym Lounge by Zalando oraz zwiększenia sprzedaży produktów modowych i kosmetycznych przez partnerów korzystających z platformy firmy.

Rozwój Zalando ujawnia się w wciąż trudnym środowisku gospodarczym z wysoką inflacją; w tych okolicznościach koncentracja firmy na poprawie rentowności się opłaca. Lepsza ekonomika zamówień, przede wszystkim większe rozmiary koszyka, ponieważ wydatki klientów pozostają odporne na inflację, doprowadziły do niższych kosztów realizacji zamówień i znacznej poprawy skorygowanego EBIT. Koncentracja na rentownym wzroście oznacza, że firma jest na dobrej drodze do spełnienia całorocznych prognoz.


W pierwszym kwartale firma odnotowała wzrost wolumenu sprzedaży brutto o 2,8 proc. oraz wzrost przychodów o 2,3 proc.. Segment Offprice cieszył się dużą popularnością klientów, notując aż 33% wzrost sprzedaży. Wzrósł także udział partnerów w GMV, osiągając poziom 39 proc., co świadczy o postępach w realizacji strategii platformy. Dodatkowo, oficjalnie potwierdzono całoroczną prognozę na 2023 rok.


Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando, powiedział: Naszym celem jest nieustanne inspirowanie klientów poprzez jeszcze bardziej spersonalizowane i angażujące doświadczenia zakupowe. Wierzymy, że innowacje odgrywają kluczową rolę w realizacji tego celu, a Zalando zawsze było wśród liderów postępu technologicznego. Od ostatnich kilku miesięcy testujemy pilotażowe rozwiązania w zakresie dopasowania rozmiaru, które pozwalają naszym klientom zobaczyć, jak niektóre rzeczy, takie jak np. dżinsy, wyglądają na ich wirtualnych awatarach. Ponadto, niedawno ogłosiliśmy wprowadzenie wersji beta asystenta mody opartego o ChatGPT, który umożliwi klientom zadawanie pytań z wykorzystaniem własnych pojęć i słów związanych z modą, co pomoże w bardziej intuicyjnym poruszaniu się po szerokim asortymencie Zalando. Polska, jak i cały region CEE, pozostają jednymi z kluczowych rynków dla Zalando, gdzie chcemy w dalszym ciągu inwestować i wzmacniać współpracę z lokalnymi markami.


Lounge by Zalando, klub zakupów online, który oferuje klientom ograniczone czasowo oferty i rabaty na marki premium i który stanowi główny składnik segmentu Offprice, odnotował szczególnie silny wzrost w pierwszym kwartale. Przyczyniając się do wyżej wspomnianego 33 proc. wzrostu przychodów, znacznie poprawił prognozy roczne. Udoskonalona obsługa klienta na miejscu i nowa tożsamość marki wprowadzona w styczniu spotkały się z pozytywnymi reakcjami użytkowników korzystających z aplikacji Lounge by Zalando.


W kwietniu Zalando i Paco Rabanne wypuścili kolekcję kapsułową Wiosna/Lato’23, dostępną wyłącznie na Zalando. 40-częściowa kolekcja ucieleśnia kultowy projekt Paco Rabanne i jest częścią ambicji Zalando, aby stworzyć inspirujące doświadczenie zakupowe dla nowej generacji projektantów i konsumentów dóbr luksusowych.


Czytaj także: Zalando uruchamia asystenta mody obsługiwanego przez ChatGPT

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 11:13
Zalando prezentuje swoje wyniki finansowe za Q1 24; sprzedaż brutto wzrosła o 1,3 proc.
Zalando wzmacnia jakość asortymentu, rozbudowuje ofertę lifestylową, podnosi poziom inspiracji oraz pozyskuje więcej partnerów B2B.Zalando
W pierwszym kwartale tego roku Zalando osiągnęło wzrost i poprawiło rentowność, poprawiając jakość asortymentu, rozbudowując ofertę stylu życia i udoskonalając doświadczenia klientów. Firma również nawiązała współpracę z większą liczbą partnerów logistycznych. Te wyniki potwierdzają zaktualizowaną strategię Zalando, ogłoszoną w marcu, która koncentruje się na budowaniu wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w dziedzinie mody i stylu życia, skupiając się na wzroście zarówno w obszarze B2C, jak i B2B.

Wolumen towarów brutto (GMV) wzrósł w pierwszym kwartale o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody wyniosły 2,2 miliarda euro, nieznacznie spadając z 2,3 miliarda euro rok wcześniej. Skorygowany EBIT wzrósł do 28,3 mln euro, zgodnie z oczekiwaniami rynku, dając marżę 1,3 proc., podczas gdy w poprzednim roku wynosiła ona -0,7 mln euro. Poprawa rentowności wynikała z niższych kosztów realizacji zamówień oraz skutecznego zarządzania zapasami, co przełożyło się na lepszą marżę brutto. Zalando potwierdza swoje prognozy na 2024 rok, przewidując, że zarówno GMV, jak i przychody wzrosną w zakresie od 0 proc. do 5 proc. w porównaniu do 2023 roku. Firma zamierza nadal koncentrować się na rentownym wzroście z wyższą marżą, zakładając skorygowany EBIT w przedziale 380-450 milionów euro.

W pierwszym kwartale wartość GMV w segmencie B2C wzrosła o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro, dzięki terminowemu rozpoczęciu sezonu wiosenno-letniego. Skorygowany EBIT wzrósł do 23 mln euro, co oznacza marżę na poziomie 1,1 proc. w kwartale. Rentowność poprawiła się o 1,4 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, głównie dzięki wyższej marży brutto i niższym kosztom realizacji. Przychody w sektorze B2B wzrosły o 13 proc., osiągając 215 milionów euro, a skorygowany EBIT wzrósł z 4 milionów do 5 milionów euro, zwiększając skorygowaną marżę EBIT z 2,2 proc. do 2,5 proc.

W tym kwartale Zalando zanotowało największy wzrost w kategoriach Beauty, Sports, Kids & Family oraz „Lounge by Zalando”. Firma wprowadziła nową funkcję w Asystencie Zalando, umożliwiając klientom zadawanie pytań głosowo, co czyni obsługę bardziej intuicyjną i naturalną. Nowa funkcja, Trend Spotter, inspiruje klientów, pokazując pojawiające się trendy w sześciu głównych europejskich stolicach mody. Bazując na danych Zalando, co tydzień prezentuje najpopularniejsze produkty, które cieszą się zainteresowaniem klientów w Berlinie, Paryżu, Mediolanie, Antwerpii, Sztokholmie i Kopenhadze.

Czytaj także: Zalando zmienia komunikację o produktach w ramach porozumienia z Komisją Europejską

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 09:12
OLX. Tu znajdziesz wszystko dla zdrowia i urody
OLX. Tu znajdziesz wszystko dla zdrowia i urodyGetty Images
Dbanie o zdrowie i urodę stało się nie tylko trendem, ale wręcz nieodłącznym elementem codziennej rutyny wielu osób. W poszukiwaniu najlepszych produktów i rozwiązań coraz częściej zwracamy się ku platformom internetowym, które oferują szeroki wybór i wygodę zakupów bez wychodzenia z domu. Jednym z takich miejsc, gdzie można znaleźć praktycznie wszystko dla zdrowia i urody, jest OLX.

Platforma OLX, z której każdego miesiąca korzysta połowa polskich internautek stała się miejscem, gdzie użytkownicy mogą odkrywać i nabywać produkty pomagające im dbać o siebie. Szczególnie popularne są oferty z kategorii suplementów diety, nieodłączny element wspierający zdrowy tryb życia i dobrą kondycję. Polki coraz częściej przez internet kupują też produkty do higieny jamy ustnej (kategoria odnotowała wzrost popularności o 62 proc.!).

Przeglądając internet w poszukiwaniu okazji myślimy nie tylko o higienie i zdrowiu. W aplikacji internetowej coraz częściej kupujemy też produkty z branży beauty. Perfumy nadal są niezastąpionym elementem codziennej toalety, dodającym pewności siebie i podkreślającym indywidualność. Online zamawiamy też urządzenia do masażu, które stają się coraz bardziej popularne w domowym zaciszu, oferując relaks i ulgę w bólu po długim dniu pracy.

Dodatkowym atutem zakupów w aplikacji OLX jest możliwość skorzystania z Przesyłki OLX, która gwarantuje wygodę odbioru zakupionych produktów. Dzięki tej opcji, użytkownicy mogą zamawiać produkty w dowolne miejsce do punktu odbioru. Coraz chętniej z przesyłką zamawiamy produkty do włosów i makijażu. Zainteresowanie kupnem online tych ostatnich w ciągu roku wzrosło na OLX niemal o sto procent!

Bez względu na to, czy szukasz suplementów diety, produktów do pielęgnacji ciała, czy urządzeń wspomagających relaks, OLX jest miejscem, gdzie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby dbać o siebie każdego dnia.

 

Jeśli prowadzisz biznes kosmetyczny i chcesz przyciągnąć do siebie klientów, sprawdź jak skorzystać z oferty biznesowej na OLX.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. maj 2024 19:34