REKLAMAFBK 2020 - baner główny - 24.09.-19.11.2020
Sklep powinien być konkurencyjny cenowo, ale zasada ta dotyczy wyłącznie produktów, których ceny ludzie pamiętają

Sklep powinien być konkurencyjny cenowo, ale zasada ta dotyczy wyłącznie produktów, których ceny ludzie pamiętają (fot. adobe stock)

Najprostszą drogą do poprawienia zyskowności sklepu jest podniesienie poziomu obrotów. Warto w tym celu popracować nad zwiększeniem liczby klientów oraz średniej wartości koszyka zakupów. Podpowiadamy, jak to zrobić.

REKLAMABELL - belka w artykułach Perły - 25.09.-01.10.2020

Spowoduj, żeby klienci chcieli u Ciebie kupować

  • Zadbaj o czystość i estetykę

To kluczowe, jeśli chcesz na stałe przywiązać konsumentów do twojej placówki. Klienci lubią porządek i coraz częściej zwracają na to uwagę.

  • Zapewnij profesjonalną obsługę

Przeszkolony, pomocny  personel znacznie bardziej wpływa na poziom zadowolenia klientów niż poziom cen, czy szeroki wybór produktów.

  • Organizuj konkursy z nagrodami dla klientów

Nawet z drobnymi, typu bon na zakupy o wartości 100 zł czy kuchenka mikrofalowa. Ludzie bardzo lubią otrzymywać prezenty.

  • Organizuj promocje „tylko dziś”

Polegają one na oferowaniu różnych produktów (codziennie innych) w atrakcyjnych cenach. W ten sposób nakłonisz klientów do częstszego odwiedzania twojego sklepu.

  • Od czasu do czasu przeprowadź dodatkowe działania marketingowe, np. urodziny sklepu

Zorganizuj wówczas dodatkowe konkursy, albo poczęstuj klientów czymś słodkim

  • Zapewnij konkurencyjne ceny na podstawowe produkty

Sklep powinien być konkurencyjny cenowo, ale zasada ta dotyczy wyłącznie produktów, których ceny ludzie pamiętają. Staraj się więc kontrolować niski poziom ich cen. To, co stracisz obniżając marżę, odzyskasz na wyższej marży zastosowanej w przypadku droższych i niszowych produktów.

  • Zwiększ średnią wartość transakcji
  • Przekonaj pracowników do aktywnej sprzedaży

Pracownik, który potrafi rozmawiać z klientem i sugeruje kupno dodatkowych, komplementarnych produktów, może zwiększyć koszyk nawet o ponad 20 proc.!

  • Wprowadź atrakcyjny asortyment

Hipermarket oferuje 50 000 produktów. W Biedronce spotkamy ich na półkach zaledwie 1000, ale klienci na mały wybór nie narzekają, bo sieć ma dużą grupę wyrobów „akcyjnych”, które co tydzień zmienia, dając klientom poczucie szerokiego asortymentu. Warto tę zasadę zastosować na swoim handlowym podwórku.

  • Stosuj promocje cenowe

Klienci chętniej kupują produkty w promocji. I nie patrzą wtedy na cenę. To promocja daje gwarancję atrakcyjności produktu i warto często z tego korzystać.

  • Nie pozwól, żeby na półkach zabrakło kluczowych produktów

Szczególną uwagę zwróć na najlepiej sprzedające się produkty –  tych nigdy nie powinno zabraknąć.

  • Zadbaj o strefę kasy

Udział strefy kasy w obrotach sklepu może wynosić nawet kilka procent, przy wysokiej marży. Wystawienie w jej obrębie atrakcyjnych produktów, to idealny sposób na dodatkowy zarobek.

  • Zaoferuj darmowe próbki

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 60

  • 45
    BARDZO PRZYDATNY
  • 9
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 5
    NIEPRZYDATNY

1Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~teamlider 1 13 dni temu

    wlasnie takiej listy szukalam

    Edytowany: 12 dni temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony