
Jak donosi poniedziałkowa "Rzeczpospolita", ten segment ma być wart w 2022 r. już 413 mld dol. Oznacza to pięciokrotny wzrost w porównaniu do 2017 r. W 2018 r. Instagram udostępnił w Polsce opcję zakupów. Serwis posiada w Polsce 8,3 mln użytkowników, a mechanizm łatwych zakupów, dostępnych poprzez kliknięcie w ikonę torebki ułatwia im szybkie, impulsywne zakupy. A to jeszcze nie koniec zakupowych ułatwień.
- Do Polski wejdzie opcja "checkout with Instagram", która już jest testowana w USA przez marki Zara, Adidas czy Kylie Cosmetics. Wtedy będzie można kupować bezpośrednio na Instagramie, bez konieczności przechodzenia do sklepu marki - powiedziała dziennikowi Karina Hertel.
To powinno bardzo ułatwić kupowanie ubrań, kosmetyków czy małego AGD, bo zakupy będą jeszcze szybsze i bardziej intuicyjne.