REKLAMATestowane przez WK
Polski rynek e-commerce zmierza w stronę profesjonalizacji usług

Polski rynek e-commerce zmierza w stronę profesjonalizacji usług (fot. Pixabay CC0)

Obecny poziom dojrzałości rynku e-commerce w Polsce powoduje, że e-sklepy więcej inwestują w swój rozwój. Jak pokazuje „Raport z polskich sklepów internetowych”, 82 proc. firm obecnych na platformie Shoper dokonało w minionym roku zmian, a 93 proc. planuje także zmiany w nadchodzących miesiącach. Branża profesjonalizuje się – ponad połowa sklepów działających dłużej niż 5 lat jest głównym źródłem dochodu właściciela.

REKLAMAFBK_Belka w artykułach

Rynek e-commerce wzrósł w Polsce o 25 proc., jak podaje organizacja European Ecommerce, a instytucje branżowe szacują jego wartość na 36-40 mld zł. Polacy nie boją się ryzykować i szukają swojej szansy w handlu elektronicznym. Według Bisnode rocznie powstaje aż 6-8 tys. sklepów, z czego 9 na 10 to małe i średnie firmy. Wyniki badania w nowym „Raporcie z polskich sklepów internetowych” potwierdzają te tendencje. Pokazują także, że rynek zmierza w kierunku coraz większej profesjonalizacji usług.

2017 rok obył się bez niespodzianek, jeśli chodzi o dynamikę zakładania nowych e-sklepów w regionach. Z danych platformy Shoper wynika, że tak jak i w zeszłym roku najbardziej przedsiębiorczy okazali się mieszkańcy województwa mazowieckiego i małopolskiego. Na trzecim miejscu, ale coraz bliżej czołówki, plasują się Ślązacy. Najmniej sklepów miało siedzibę w województwach lubuskim i warmińsko-mazurskim.

Jak pokazuje „Raport z polskich sklepów internetowych” najwięcej, bo aż 40 proc. sklepów działa poniżej 1 roku. Z kolei 1-3 lata działalności ma za sobą blisko jedna trzecia sklepów, 10 proc. dotarło do 4-5 lat, a 20 proc. powyżej 5 lat. W początkowym okresie działalności dla większości właścicieli jest to dodatkowa forma zarobku. Jednak wraz z wiekiem sklepu ta proporcja zaczyna się zmieniać. Wśród biznesów starszych niż 5 lat przeważają już te będące głównym źródłem utrzymania właściciela.

– Dynamika wzrostu rynku e-commerce w Polsce jest obiecująca i może zapewnić przychody jeszcze kilku tysiącom sklepów. Dodatkowo wiele osób próbuje swojego szczęścia w branży z racji niskiego progu wejścia. Trzeba przy tym pamiętać, że wraz z rozwojem rynku i powiększającą się liczbą sklepów wzrasta też konkurencyjność, sklep żeby przetrwać musi zainwestować w wiedzę i nowoczesne rozwiązania. Niezależnie od wielkości biznesu, aby iść do przodu, trzeba inwestować w marketing i promocję – zachęca Jacek Zientkiewicz, brand manager platformy Shoper.

Ankietowani właściciele e-sklepów wiedzą, że e-commerce wymaga ciągłego rozwoju. W minionym roku 82 proc. z nich wprowadziło zmiany w swoim biznesie. Najczęściej były to zmiany w szacie graficznej, na którą zdecydowała się prawie połowa badanych. Przedsiębiorcy trzymają także rękę na pulsie w kwestii widoczności strony internetowej – w związku z ostrzeżeniem Google o niewyświetlaniu “niebezpiecznych” stron, prawie połowa badanych wprowadziła certyfikat SSL. W czołówce odpowiedzi znalazło się także wprowadzenie szybkich płatności, które umożliwią klientom finalizowanie transakcji bez czekania kilku dni na potwierdzenie z tradycyjnego banku.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony