StoryEditor
E-commerce
12.11.2019 00:00

Światowy Dzień Singla pobił rekord - Polacy też zaszaleli na zakupach w sieci

W tym roku wyniki internetowe święta zakupowego Dzień Singla na chińskich serwisach zakupowych pobiły rekord. W 2018 r. konsumenci wydali 11 listopada podczas tzw. Dnia Singla niemal 31 mld dol. W tym roku rekord ten został pobity - w ciągu doby wydano niemal 39 mld dol., a udział w tym mieli też klienci z Polski - informuje Rzeczpospolita.

To była już 11. edycja wydarzenia prowadzonego przez grupę Alibaba na coraz większą skalę. Już nie tylko jej serwisy jak Taobao, AliExpress czy Tmall mocno promują specjalne oferty promocyjne na 11 listopada, ale w Chinach również w sklepach stacjonarnych można znaleźć informację o Dniu Singla.

Oczywiście zakładamy rekordowe wyniki w ten dzień – mówił Rzeczpospolitej Alvin Liu, dyrektor generalny Tmall. To największa platforma do sprzedaży zagranicznych produktów w Chinach, za jej pośrednictwem w Państwie Środka obecne są już choćby polskie marki kosmetyczne, ale również szereg globalnych marek luksusowych.

Ten serwis to domena Chińczyków, w innych krajach można robić zakupy w Chinach przez AliExpress, który działa w ponad 200 krajach. Głównie dzięki niemu międzynarodowa sprzedaż koncernu Alibaba w 2018 r. wzrosła o 94 proc. Według badania PBI/Gemius w październiku aplikacja AliExpress miała w Polsce ponad 4,1 mln użytkowników, podczas gdy Allegro – 3,7 mln.

11 listopada 2018 r. odnotowano też rekordową liczbę odsłon z Polski na aliexpress.com – aż 29 mln, podczas gdy średnia z września i października wynosiła 5 mln odsłon. Użytkownicy spędzili tego dnia aż 406 tys. godzin na tej witrynie, podczas gdy średnia to 82 tys. godzin - podaje dziennik za Gemiusem.

Polski e-konsument jest również coraz bardziej otwarty na zakupy transgraniczne. Już 26 proc. internautów w Polsce dokonało zakupu w zagranicznym sklepie internetowym. Ponadto polscy przedsiębiorcy coraz częściej są obecni na zagranicznych rynkach, a jednocześnie coraz więcej zagranicznych firm uruchamia sklepy internetowe w lokalnych wersjach, przyjaznych dla polskich kupujących – mówi Maciej Kapuściński, traffic & web development director w Result Media w rozmowie z "Rz". 

Strona aliexpress.com od września 2018 do marca 2019 co miesiąc zyskiwała wielu użytkowników – z 2,9 mln w sierpniu 2018 wzrosło do 6,6 mln w marcu 2019 (razem z aplikacją mobilną – 9,1 mln). 

W Polsce Dzień Singla także systematycznie zyskuje na popularności. – W zeszłym roku w Polsce największą popularnością cieszyły się amerykańskie święta, takie jak Black Friday i Cyber Monday, zakupy planowało w obu przypadkach zrobić po 73 proc. kupujących. Chiński Dzień Singla nie pozostał jednak daleko w tyle. Wśród znających to święto dwie trzecie badanych planowało zakupy w tym dniu i wszystko wskazuje na to, że w niedługim czasie dogoni on w Polsce popularnością amerykańskie odpowiedniki – mówi w rozmowie z gazetą Marcin Glogowski, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. lipiec 2025 11:41