
Zgodnie z danymi Planet Retail, globalna sprzedaż kosmetyków przez internet w 2017 roku wyniesie prawie 15,8 mld dolarów. W przyszłym roku będzie to już 17,8 mld dolarów.
Aktualne prognozy zakładają, że do 2022 roku rynek ten będzie rósł co najmniej o 2 mld dolarów rocznie. W 2022 roku przekroczy on 26,2 mld dolarów.
Tak szybki wzrost jest możliwy m.in. dzięki rozwojowi technologii oraz nowym trendom w społeczeństwie. Pozytywnie na zainteresowanie zakupem kosmetyków wpływają takie rozwiązania, jak np. zdalne konsultacje z ekspertami czy aplikacje wykorzystujące fotografie klientek do prezentacji efektów stosowania kosmetyków.
Jeśli chodzi o ogólną sprzedaż kosmetyków, wyższe zainteresowanie internetowym kanałem sprzedaży wynika z wejścia na rynek kolejnych roczników pokolenia "Z". Otwarci na innowacje, stają się idealną grupą dla producentów kosmetyków. Nie bez znaczenia jest też wpływ blogerów czy youtuberów, którzy pobudzają zainteresowanie nowymi sposobami w handlu kosmetykami.