StoryEditor
E-commerce
07.11.2019 00:00

Amazon otworzył centra logistyczne w Okmianach oraz Pawlikowicach pod Łodzią

Po 10. miesiącach prac budowlanych oraz etapie rozruchu, centra logistyczne Amazona w Okmianach oraz Pawlikowicach pod Łodzią zostały oficjalnie otwarte. Dziś pracuje w nich już po kilkaset osób – docelowo w okresie roku, firma planuje zatrudnić w obu obiektach ponad 2 tys. osób.

Centrum w Okmianach to pierwszy w Polsce magazyn Amazon, odpowiedzialny za dystrybucję produktów pomiędzy przedsiębiorcami a centrami logistyki e-commerce firmy. Ma 60 tys. mkw. Ponad tysiąc pracowników  w wykonywaniu codziennych zadań będą wspierać najnowocześniejsze technologie. 

Centrum w Pawlikowicach pod Łodzią to natomiast pierwszy w Polsce wysoce specjalistyczny oddział firmy, odpowiedzialny za dystrybucję płynów i aerozoli.

Amazon działa w Polsce od 2014 r. W tym czasie firma stworzyła ponad 16 tys. stałych miejsc pracy, w tym zarówno na stanowiskach poziomu początkowego, jak i specjalistycznych w obszarze HR, IT, logistyki czy inżynierii oraz wygenerowała inwestycje o wartości ponad 14 miliardów złotych w Centra Logistyczne, badania i rozwój oraz koszty osobowe.  

Amazon ma w Polsce 7 nowoczesnych centrów logistyki (w Sadach k. Poznania, Sosnowcu, Kołbaskowie k. Szczecina, Okmianach k. Bolesławca, Pawlikowicach k. Łodzi oraz Bielanach Wrocławskich, gdzie znajdują się dwa obiekty firmy), centrum rozwoju technologii w Gdańsku oraz biuro Amazon Web Services w Warszawie. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 11:19