5 czerwca 2023
Sieć Hebe znalazła się na liście firm odznaczonych Gwiazdą Jakości Obsługi 2023. Jest jedyną firmą z kategorii „drogerie, perfumerie", której przyznano...
2 czerwca 2023
1 czerwca 2023
14 kwietnia 2023
Sieć Super-Pharm podjęła współpracę z firmą Relex Solutions, która zajmuje się między innymi optymalizacją i prognozowaniem popytu oraz procesami automatycznego...
7 grudnia 2022
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
Retinol to składnik coraz chętnej wykorzystywany przez marki kosmetyczne. Jednak przy sięganiu po produkty z jego zawartością trzeba zachować ostrożność i trzymać się...
Zbliżająca się premiera filmu Barbie zawsze staje się okazją do pojawienia się na rynku coraz większej liczby produktów licencjonowanych związanych z tą ikoniczną...
31 maja 2023
29 maja 2023
Bez względu na to, czy jest kryzys, czy go nie ma, sprzedaż produktów kosmetycznych nie zmienia się znacząco. To branża dosyć odporna – stwierdził Karol Szmich,...
23 maja 2023
16 maja 2023
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Hurt i logistyka
HANDEL
21 września 2021, 08:07
wiadomoscikosmetyczne.pl
Rosnąca ilość dostaw powoduje duże problemy w branży logistycznej (fot. Shutterstock)
Financial Times opublikowała raport, który mówi o powiększających się trudnościach w branży logistycznej spowodowanych bardzo dużą ilością zamawianych towarów. Dyrektor generalny APM Terminals, należącego do Maerska, ostrzegł, że zwiększony popyt konsumencki pogłębia kryzys w łańcuchu dostaw.
Morten Engelstoft powiedział Financial Times, że jedynym sposobem na przerwanie „błędnego koła” kryzysu w łańcuchu dostaw jest niższy popyt konsumencki, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie import wzrósł o 20 proc.
Globalny niedobór kierowców dostawczych, ciągłe zakłócenia spowodowane pandemią oraz brak inwestycji w infrastrukturę w portach zaostrzyły kryzys. Jednak głównym problemem pozostaje rosnący popyt.Engelsoft powiedział w rozmowie z Financial Times, że sama wielkość prowadzonej działalności jest tak ogromna, że przepustowość portów, kierowców ciężarówek, magazynów, a nawet siły roboczej dla całego sprzętu stworzyła wąskie gardło.
Zablokowanie Kanału Sueskiego przez kontenerowiec pokazało, że kilkudniowy postój na tym tranzytowym szlaku był okupiony wielomiesięcznymi konsekwencjami oraz, jak zawsze w takich przypadkach, podniesieniem stawek za transport, co przełoży się na wzrost cen detalicznych towarów. Mieliśmy też już problem z brakiem kontenerów, którymi transportowane są towary, a ostatnio ogromnym problemem jest brak kierowców ciężarówek.
Wybuch pandemii, w 2020 roku skutkował m.in. zerwaniem łańcuchów dostaw. Konkluzją dla wielu firm miało być takie przeorganizowanie poddostawców, żeby znajdowali się w promieniu maksymalnie 2 tys. kilometrów od danej firmy.
Jak widać sytuacja będzie wymagała podjęcia kolejnych kroków i przeorganizowania całego systemu.
Vivienne Westwood, marka dóbr luksusowych, powiększa swoje zaplecze logistyczne we
Magazyn Rossmanna na Śląsku, w Pyskowicach, zwiększył swoją powierzchnię o 17 tys. mkw. i
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
10 maja 2023
zdjęć: 14
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
11 kwietnia 2023
3 kwietnia 2023
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023