REKLAMA

wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Dyskonty zwiększają swoją przewagę nad innymi formatami sklepów w Polsce. Na zdjęciu sklep sieci supermarketów Carrefour

Dyskonty zwiększają swoją przewagę nad innymi formatami sklepów w Polsce. Na zdjęciu sklep sieci supermarketów Carrefour (fot. materiały prasowe/ Carrefour)

Wartościowe udziały hipermarketów w polskim rynku handlu FMCG zmalały w 2018 r. względem roku wcześniejszego z 14 proc. do 13,1 proc. - wynika z danych GfK. Na przeciwległym biegunie znalazły się dyskonty. Udziały tego kanału sprzedaży wzrosły w rok z 30,5 proc. do 32,3 proc. W przypadku żadnego innego formatu obecnego na polskim rynku nie nastąpiły aż tak istotne zmiany udziałów.

REKLAMANatura Medica_belka w artykułach_grudzień 2019

Udziały w rynku zdobywają lub bronią te formaty które skutecznie realizują strategię proximity, convenience i dopasowania do konsumenta. Oprócz dyskontów są to także supermarkety oraz spożywcze sklepy wchodzące w skład sieci handlowych.

Według GfK, kanał supermarketowy zyskał w 2018 r. jedynie 0,1 proc. udziałów w rynku handlu FMCG w Polsce i obecnie odpowiada za 16,4 proc. tego rodzaju sprzedaży.

Zarówno drogerie, jak i spożywcze sklepy sieciowe utrzymały swoje udziały na poziomach 2017 r. Wygenerowały one, odpowiednio, 4,6 proc. oraz 8,7 proc. sprzedaży na tym rynku.

Zmalała natomiast rola, jaką odgrywają spożywcze sklepy niezsieciowane oraz specjalistyczne sklepy spożywcze. Te pierwsze zmniejszyły udziały w rynku z 8,3 proc. do 7,9 proc. W przypadku sklepów specjalistycznych, spadek nastąpił z poziomu 8,4 proc. do 8,1 proc.

Pozostałe podmioty działające na rynku, takie jak stacje benzynowe, e-commerce, bazary/handel uliczny, apteki czy kioski odpowiadały w 2018 r. za 9 proc. rynku (rok wcześniej 9,2 proc.).

Cały rynek FMCG, według metodologii GfK, warty był w 2018 r. w Polsce 160,7 mld zł. Względem roku wcześniejszego, gdy jego wartość szacowano na 156,7 mld zł, wzrósł o 2,6 proc.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony