StoryEditor
Producenci
18.07.2022 00:00

Ile naturalnych kosmetyków znajdziemy na półkach w Kauflandzie [FOTOREPORTAŻ]

Kaufland jeszcze w lutym tego roku informował, że kosmetyki na jego półkach staną się bardziej naturalne. Sprawdziłam, czy sieć wywiązała się z tych obietnic. Rzeczywiście w wielu kategoriach, pośród tradycyjnych produktów, znalazłam kosmetyki, artykuły higieniczne, a nawet środki do sprzątania o naturalnych składach.

Na początku natknęłam się na naturalne, wegańskie szare mydło marki Barwa w kilku odsłonach, m.in. tradycyjne, z olejem z konopi oraz rumiankowe.

Również higiena jamy ustnej ma swoją naturalną reprezentację w postaci kilku produktów marki Colgate. Jest to pasta z naturalnymi ekstraktami z cytryny i aloesu, z olejem z nasion konopi, z kokosem i imbirem oraz  z węglem i miętą.

Fani naturalności do pasty do zębów mogą dokupić też szczoteczkę do zębów z bambusa lub 100 proc. plastiku z recyklingu.

Bambusowe szczoteczki oferuje nie tylko Colgate, ale także marka własna sieci Kaufland – Bevola Naturals.

Na półce z podpaskami wyróżniają się dwie marki – Bella z bambusowymi podpaskami Bio Based oraz Cleanic z podpaskami z organicznej bawełny.

Kontynuując zakupy artykułów higienicznych sięgamy na półkę z patyczkami kosmetycznymi. Szukając naturalności, również  i tu nie będziemy zawiedzeni. Do wyboru mamy produkty w tekturowych opakowaniach z ekologicznej bawełny bez plastikowych elementów – tu znów na wysokości zadania stanęły marki Bella i Cleanic.   

Naturalna reprezentacja w kremach do rąk to marka On Line...

oraz wprowadzona niedawno na półki BeBio Ewy Chodakowskiej.

Czytaj też: Kaufland rozszerza ofertę kosmetyków naturalnych o markę beBIO Ewy Chodakowskiej

Markę BeBio spotykamy też na półce z balsamami do ciała...

oraz zbiorczo na regle promocyjnym znajdującym się przy alejce głównej. Tu oprócz balsamów do ciała i żeli pod prysznic, stoją też pasty do zębów i dezodoranty. 

 

Naturalna pielęgnacja ciała w Kauflandzie to też marka Yope.

W kategorii pielęgnacja twarzy trend naturalny reprezentują marki Vianek, Tołpa i OnlyBio.

Czytaj też: W Kauflandzie półka kosmetyczna robi się coraz bardziej naturalna

Trend naturalny w Kauflandzie odnajdziemy też na standzie marki Lirene...

ale też na półce z kosmetykami do opalania, gdzie eko ochronę przed UV oferuje marka Kolastyna.

 

W strefie dezodorantów uwagę zwraca szeroka reprezentacja roll-onów beBio.

Kategoria pielęgnacji ciała na pozór należy do tradycyjnych marek koncernowych, ale jak przyjrzeć się dokładniej znajdziemy - choć też koncernowe - ale opatrzone licznymi ekoceryfikatami produkty marki Nature Box.

A oprócz tego beBio...

i Vianek.

Na koniec znalazłam też żel Nivea Naturally Good, który ma naturalne ambicje, dzięki 98 proc. zawartości naturalnych składników i butelkom z recyklingu.

W Kauflandzie znajdziemy też papier toaletowy z recyklingu...

oraz ekopieluszki dla dzieci.  

Także na półkach z produktami chemii domowej  eko produkty zapewniają marki  Yope, Frosh oraz Zielko.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 18:54