StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.06.2022 00:00

Kosmetyczna półka w HalfPrice to naturalne marki i ciekawe akcesoria [FOTOREPORTAŻ]

Sklepy HalfPrice oferują markowe produkty w okazyjnych cenach. Dotyczy to także kosmetyków. Co zatem znajdziemy na półkach z akcesoriami oraz produktami do oczyszczania i pielęgnacji twarzy, ciała i włosów?

Kosmetyczna półka w HalfPrice przyciąga uwagę kolorami i różnorodnością produktów do mycia i pielęgnacji ciała.

Pośród różnorodnych marek swoje miejsce znalazła tu Stara Mydlarnia...

...a także włoska Perlier…

…oraz australijski Organik Botanik.

Dla niektórych niespodzianką może być szeroka obecność marki Natura Siberica, która choć do niedawna bardzo ceniona przez konsumentów, nie miała ostatnio dobrej passy ze względu na bojkot konsumencki i wycofywanie ze sklepów produktów wytwarzanych w Rosji.

Half Price nie poddał się rynkowej tendencji i chętnie oddał swoje półki tym naturalnym produktom do pielęgnacji włosów, gdyż pomimo rosyjskiego pochodzenia marki, kosmetyki Natura Siberica wytwarzane są w estońskiej fabryce EurobioLab i dystrybuowane przez polską firmę Eurus. Zresztą wątpliwości nabywców rozwiewa nalepka, znajdująca się na każdym opakowaniu, która przekonuje: „Jestem z Estonii”.

W strefie z pielęgnacją twarzy znów sporo naturalnych składników, jak aloes, oliwa z oliwek czy owies…

…ale też kolagenowych masek czy witaminowych serum.

Trend naturalny obecny jest nawet w kategorii dezodorantów…

…oraz akcesoriów do kąpieli

Kolorowo i wegańsko prezentuje się natomiast sekcja z kosmetykami kąpielowymi…

...wśród których znaleźć można interesujące zestawy marki Organique

Kosmetyczna oferta dla mężczyzn nie jest duża, ale znów bardzo trendy. HalfPrice nie zapomniał o modzie na hodowanie brody.

Poszukiwacze innowacji w oczyszczaniu twarzy znajdą tu zarówno modne elektroniczne gadżety…

…jak i rękawice Glov.

Sporo tu też masek…

…jak i przydatnych, niekiedy zabawnych, akcesoriów makijażowych.

***

HalfPrice to polska sieć formatu off price, oferująca produkty światowych marek w obniżonych cenach. W ofercie, oprócz odzieży, butów, akcesoriów i artykułów do dekoracji domu, znajdują się także kosmetyki. Pierwszy sklep został otwarty w 19 marca 2021 w Polkowicach (Park Handlowy Polkowic), a dziś jest ich ponad 70. Poza Polską szyld jest obecny w Austrii, Czechach, Słowacji, Słowenii, Chorwacji i na Węgrzech. W listopadzie 2021 roku wystartował sklep internetowy. Właścicielem sieci jest grupa CCC.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2025 17:51