StoryEditor
Producenci
30.05.2019 00:00

KRFMCG: Sieci odchodzą od private labels na rzecz private brands

- Marki własne, które się nie zdefiniują, będą znikały z rynku. Jesteśmy w momencie weryfikacji. Ci, którzy nie odpowiedzieli sobie na pytanie, gdzie są z marką własną, powinni pilnie na nie odpowiedzieć – mówiła podczas 12. Kongresu Rynku FMCG 2019 Dorota Kałowska z firmy Cobalt Spark, ekspertka Polskiej Izby Handlu.

Jak przekonywała, w nadchodzącym czasie najważniejsze dla detalistów rozwijających marki własne będzie myślenie strategiczne o tym, jak budować marki za pomocą komunikacji z konsumentem, innowacyjności i rozpoznawalności.

Kałowska podkreśliła, że rynek marek własnych wciąż się rozwija. Już 97 proc. Polaków kupuje marki własne, a 70 proc. deklaruje, że tego typu produkty są produktami dla nich. Ekspertka Polskiej Izby Handlu dodała, iż postrzega marki własne w kategoriach swoistego programu lojalnościowego, pozwalającego na budowanie trwałej, konkurencyjnej przewagi.

Prelegentka wyróżniła kilka kategorii marek własnych: generyczne, imitacje i marki o wartości dodanej. Warto skupić się na tej ostatniej kategorii, która podąża za najnowszymi trendami konsumenckimi i rynkowymi, takimi jak: bio, eko, vege, free from - bez gmo, bez cukru, bez laktozy.

Kałowska podkreślała, że wartość dodaną marek własnych można budować w wielu obszarach. - Może być to nietuzinkowy design opakowań, wchodzenie w segment premium, a nawet luxury, czy tworzenie produktów niszowych – powiedziała.

Zdaniem Doroty Kałowskiej, aktualnie mamy do czynienia z trendem przechodzenia od private labels do private brands. Wiąże się z koniecznością opracowania strategii rozwoju w zakresie produktów tworzonych na zlecenie sieci, a także koniecznością posiadania zasobów do realizowania tej strategii. Dla wielu sieci handlowych jest to gigantyczne wyzwanie.

Halo Wieś
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 09:28
L’Oréal zwiększa moce produkcyjne: 60 mln euro na rozbudowę zakładu w Gauchy
L’Oréal inwestuje 60 milionów euro w modernizację swojego zakładu produkcyjnego w Gauchy, zwiększając produkcję w związku z przygotowaniami firmy do dodania do swojego portfolio zapachów Gucci i Balenciaga.StudioPhotoLoren

L’Oréal ogłosił inwestycję o wartości 60 mln euro, która zostanie przeznaczona na modernizację i rozbudowę fabryki w Gauchy na północy Francji. Zakład ten od lat pełni kluczową rolę w globalnym łańcuchu produkcji perfum koncernu, a nowe środki mają przygotować go na kolejną fazę wzrostu – szczególnie w związku z planowanym rozszerzeniem portfolio o perfumy Gucci i Balenciaga.

Planowana inwestycja umożliwi zwiększenie rocznych mocy produkcyjnych zakładu do imponujących 200 mln flakonów perfum, co znacząco wzmocni pozycję L’Oréal w segmencie zapachów. Wzrost ten jest odpowiedzią na dynamicznie rosnące globalne zapotrzebowanie na perfumy, które w ostatnich latach należą do najszybciej rozwijających się kategorii beauty.

Fabryka w Gauchy już dziś odpowiada za produkcję kluczowych marek L’Oréal, takich jak Lancôme, a jej linie wytwarzają m.in. różne warianty i rozmiary perfum Idôle Nectar. Włączenie do portfolio zapachów marek tak prestiżowych jak Gucci i Balenciaga wymaga jednak znaczącego zwiększenia elastyczności oraz mocy wytwórczych, co stanowi główny cel bieżącej modernizacji. Rozbudowa krajowych mocy produkcyjnych to również element strategiczny. Umocnienie zakładu we Francji pozwala L’Oréal nie tylko lepiej odpowiadać na globalny popyt, ale także skracać czas dostaw i optymalizować koszty logistyczne. Przy rosnącej konkurencji na rynku luksusowych zapachów większa kontrola nad produkcją staje się kluczową przewagą.

Jak podkreśla spółka, inwestycja w Gauchy jest odpowiedzią na długoterminowe trendy, w tym stały wzrost rynku perfum i rosnące oczekiwania konsumentów względem marek premium. Rozszerzenie portfela o kolejne domy mody oraz zwiększenie mocy produkcyjnych mają umożliwić L’Oréal utrzymanie tempa wzrostu i dalsze umacnianie pozycji globalnego lidera w kategorii zapachów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2025 10:39