28 czerwca 2022
Czyżby DM-Drogerie Markt zainspirowało się rozwiązaniami z polskiego rynku? Wygląda na to, że tak i firma z Karlsruhe testuje obecnie kasy samoobsługowe na swoim rodzimym,...
27 czerwca 2022
24 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
L’Occitane International odnotował wzrost sprzedaży o 15,8 proc. w roku obrotowym zakończonym 31 marca 2022 roku, przekraczając 1,78 mld euro. Marka L'Occitane en...
Ostatnie wyniki badania NPD pokazują, że kobiety, przynajmniej te w Stanach Zjednoczonych, wróciły do swoich dawnych nawyków związanych z makijażem – a nawet...
23 czerwca 2022
22 czerwca 2022
– Wchodząc na polski rynek, musieliśmy wykazać się podejściem startupowym. Polacy uwielbiający nowości, to inni klienci niż Niemcy - tradycjonaliści. Szukamy...
31 maja 2022
30 maja 2022
18 maja 2022
4 maja 2022
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Zarządzanie sprzedażą
AKADEMIA WIADOMOSCI KOSMETYCZNYCH
15 września 2016, 00:00
wiadomoscikosmetyczne.pl
Każdy klient jest wyjątkowy i tak też powinien być traktowany (fot.123.com)
Sprzedać – trudna sztuka w zalewie marek i produktów. Komu się udaje? Tym, którzy potrafią przekonać konsumenta, że to, co proponują, jest mu absolutnie potrzebne. Drogą do sukcesu jest umiejętność posługiwania się językiem korzyści, czyli zdolność do przekładania cech danego produktu na wartości istotne dla tego jednego klienta. Jest to umiejętność przekonania rozmówcy, że produkt zaspokoi jego potrzeby lepiej niż cokolwiek innego, dostępnego w tym czasie na rynku.
Mocne zdanie – czym jest?
To zdanie, dzięki któremu klient wie, że rekomendowany przez Ciebie produkt jest dla niego najlepszy i niezbędny. Za pomocą mocnych zdań opisujesz działanie prezentowanego kosmetyku z punktu widzenia potrzeb klienta. Od tego, jakich sformułowań użyjesz, zależy Twój sukces.
Jak formułować mocne zdania?
Pomyśl, które cechy produktu mogą być najważniejsze dla Twojego klienta…
Już wiesz?
Teraz wyraź to w formie płomiennej przemowy, która przekona klienta do zakupu.
Przykłady:
Okulista – nie sprzedaje okularów, lecz lepszy wzrok i modny wygląd.
Sprzedawca samochodów – nie sprzedaje auta, lecz komfort i prestiż, który dzięki niemu można zyskać.
Sprzedawca warzyw – nie sprzedaje jedzenia, lecz produkty zdrowe i ekologiczne.
A Ty co sprzedajesz?
CEL MOCNEGO ZDANIA
Cecha – zaleta – korzyść
To technika, za pomocą której dopasowujemy cechy i zalety produktu do rozpoznanych
wcześniej potrzeb klienta. Pamiętaj, że celem prezentacji nie jest przedstawienie wszystkich cech, jakie ma oferowany przez Ciebie produkt, ale omówienie kluczowych walorów istotnych dla tego konkretnego klienta.
Cechy – to fizyczne atrybuty danego produktu lub usługi, określenia opisujące: składniki, wygląd, zapach, konsystencję, cenę.
Zalety – to przełożenie jednej lub wielu cech produktu na jego działanie lub wyższość nad innymi produktami, określenia wartościujące: wyższa jakość, skuteczniejsze działanie, kompleksowe działanie, bezpieczniejsze działanie.
Korzyści – to przełożenie cech i zalet produktu na zaspokojenie konkretnych potrzeb konsumenta: miękka i gładka skóra twarzy, likwidacja widocznych zmarszczek, rozjaśniona i wyraźnie odmłodzona skóra twarzy, likwidacja zaczerwienień, redukcja przebarwień, doskonale nawilżona skóra ciała.
UŻYWAJ JĘZYKA KORZYŚCI, WSPIERAJ SIĘ JĘZYKIEM ZALET
Są to słowa, zwroty i wyrażenia, które mają nam pomóc w podtrzymaniu pozytywnych relacji i zaufania klienta.
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022
22 kwietnia 2022