StoryEditor
Producenci
02.02.2022 00:00

Radość i duma!

Te słowa opisują to co czuliśmy po otrzymaniu informacji o zdobytej przez markę Fa nagrodzie.

Ćwierć wieku na półce

Kosmetyki Fa na polskim rynku pielęgnacyjnym goszczą na półkach już ponad 25 lat.

W swojej historii marka wprowadzała wiele produktów na rynek, które kojarzyły się z jakością, pięknymi zapachami produktów oraz korzystną ceną zakupu.

Marka Fa  na przestrzeni lat  wprowadzała kosmetyczne zmiany w swoim logo oraz sposobie komunikacji do konsumentów.

MOC RELAUNCHU

Po spektakularnym relaunchu, który miał miejsce w 2021 roku, w Fa zmieniło się prawie wszystko, oprócz 3 flagowych wartości — jakości, fantastycznych zapachów oraz korzystnej ceny.

Jesteśmy bardzo dumni z tej zmiany i liczymy, że konsumentom nowa odsłona żeli i dezodorantów Fa także przypadła do gustu.

Podczas transformacji przyświecał nam bardzo ważny cel. Nie tylko skupiliśmy się na wizualnej stronie relaunchu Fa, ale przede wszystkim na realizacji strategicznego kierunku naszej firmy – zrównoważonego rozwoju

Dzięki zmianom, które wprowadziliśmy, opakowania żeli pod prysznic są bardziej przyjazne środowisku- zawierają mniej tzw. dziewiczego plastiku oraz nadają się w 95% do recyklingu. Oprócz tego zarówno w opakowaniach żeli pod prysznic jak dezodorantach zmieniliśmy zatyczki, dzięki czemu zredukowaliśmy plastik.

 Zmianie uległa także formuła żeli pod prysznic, która zawiera aż 95% składników pochodzenia naturalnego. W dezodorantach także zaszły kolosalne przemiany! Formuła nie zawiera alkoholu i cyklometikonu, dzięki czemu  jest bardziej biodegradowalna.

BLIND TEST

Ważnym elementem  transformacji marki, był pierwszy w historii BLIND TEST na portalu Wizaz.pl. Mechanizm był bardzo prosty. Wysłaliśmy produkty Fa w nieoznakowanych opakowaniach, bez brandingu..

To był ważny i stresujący dla nas test…. Ale czuliśmy, że Fa spełni oczekiwania konsumentów, tak jak spełnia nasze.

  Bardzo cieszy nas jednak ogólna opinia uzyskana po tym wyzwaniu.

 9/10 osób poleci żele i dezodoranty marki Fa swoim przyjaciołom, a jak wiemy propozycje i polecenia najbliższych są najważniejszą rekomendacją konsumencką.

NAGRODA

Nie ukrywamy, że zgłaszając markę Fa do konkursu, liczyliśmy na wyróżnienie, ale złoty medal przewyższył nasze oczekiwania!

Jest nam niezmiernie miło, że możemy pochwalić się takim spektakularnym wynikiem, dziękujemy za zaufanie! Tym samym marka Fa nie zwalnia tempa, przygotowujemy  niesamowite nowości i promocje dla naszych konsumentów w 2022 roku. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc liczymy, że jeszcze bardziej wzmocnimy pozycję  żeli pod prysznic i dezodorantów marki w Fa w świecie pielęgnacji i higieny ciała.

Fa

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2025 15:41
Shiseido z dużymi stratami po trzech kwartałach 2025 roku
Największe spadki sprzedaży Shiseido odnotowało w obydwu AmerykachShutterstock

Japoński koncern Shiseido odnotował stratę netto w wysokości blisko 250 mln euro w okresie od stycznia do września 2025. Rok temu w analogicznym okresie firmie udało się wygenerować zysk na poziomie 4,2 mln euro.

Przychody Shiseido do września wyniosły łącznie 693 817 mln jenów (3 893 mln euro), co oznacza spadek o 4 proc. Przychody koncernu w Japonii wzrosły zaledwie o 0,1 proc. do 1 229 mln euro, podczas gdy w Chinach i w kanałach sprzedaży detalicznej w sektorze travel retail spadły o 7,6 proc. do 1 347 mln euro.

Sprzedaż spółki w regionie EMEA wyniosła 539 mln euro, co stanowi wzrost o 5 proc., podczas gdy w obu Amerykach odnotowano spadek aż o 10,3 proc. do 439 mln euro. W pozostałych regionach Azji i Pacyfiku spadek wyniósł 1,4 proc. do 295 mln euro.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Koszty sprzedaży (koszt sprzedanych towarów) wyniósł łącznie 908 mln euro, co oznacza spadek o 4 proc., a koszty sprzedaży ogólne i administracyjne spadły o 6,2 proc. do 2921 mln euro. W bieżącym kwartale spółka utworzyła nadzwyczajne obciążenie księgowe w wysokości 263 mln euro z powodu słabszych wyników w obu Amerykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. listopad 2025 17:01