StoryEditor
Producenci
18.06.2018 00:00

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris wesprze rozwój marki Phenomé

Spółka Natural Element, właściciel marki Phenomé, pozyskała strategicznego udziałowca – Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris.

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris objęło 18 proc. udziałów w spółce Natural Element. Pozostałymi udziałowcami spółki są: Aldona Luterek, która nadal pełni rolę prezesa zarządu, oraz Aleksander Drzewiecki i Jakub Benke.

– Zależało nam na pozyskaniu partnera z branży, rozumiejącego nasze potrzeby i plany rozwoju, partnera, który dzieli naszą pasję do kosmetyków i docenia naszą filozofię działania – mówi Aldona Luterek.– Od początku czuliśmy, że w Laboratorium Kosmetycznym Dr Irena Eris znaleźliśmy partnera idealnego – dodaje prezes Natural Element, wskazując na reputację, zaplecze technologiczne, handlowe i finansowe oraz doskonałą znajomością rynku kosmetycznego nowego partnera.

– Z przyjemnością przyglądaliśmy się rozwojowi marki Phenomé – komentuje Henryk Orfinger, prezes Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris. – Doceniliśmy dobrej jakości produkty oraz spójną koncepcję marketingową. To marka, która ma szansę zaistnieć zarówno w kraju, jak i na świecie oraz zdobyć serca rzeszy konsumentów.

Spółka Natural Element powstała pod koniec 2015 roku i na początku 2016 roku rozpoczęła sprzedaż, rozwój i dystrybucję marki Phenomé. W jej ramach oferowane są naturalne i organiczne kosmetyki pielęgnacyjne. Aktualnie produkty Phenomé można kupić w butiku w warszawskiej Galerii Mokotów, kilkunastu sklepach online, kilkudziesięciu perfumeriach i sklepach konceptowych oraz na najważniejszych lotniskach w Polsce. Spółka rozwija także eksport – za granicą produkty dostępne są w kilku krajach Unii Europejskiej, Szwajcarii, Korei Południowej, Kuwejcie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Hongkongu, a w modelu e-commerce także w Chinach. W 2018 spółka planuje wprowadzić Phenomé na rynki rosyjski i amerykański. Długoterminowym celem spółki jest osiągnięcie pozycji lidera w kategorii kosmetyków naturalnych i organicznych premium.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 04:01