StoryEditor
Producenci
20.03.2020 00:00

Chanel zamyka zakłady produkcyjne we Francji, Włoszech i Szwajcarii

W czwartek 19 marca Chanel zdecydowała o zamknięciu wszystkich lub części głównych zakładów produkcyjnych w trzech krajach Europy Zachodniej - Francji, Włoszech i Szwajcarii.

W oświadczeniu przesłanym  fashionnetwork.com czytamy: „Paryski dom Chanel podjął decyzję, zgodnie z najnowszymi instrukcjami rządu, o stopniowym zamykaniu na dwa tygodnie wszystkich zakładów produkcyjnych we Francji, Włoszech i Szwajcarii (zegarmistrzostwo), a także warsztatów Haute Couture i prêt-à-porter, rzemiosła i biżuterii”.

W niektórych przypadkach zamknięcia mogą być tylko częściowe, ponieważ niektóre jednostki wymagają minimalnej obecności ze względów bezpieczeństwa.

Produkcja zostaje przerwana. Niektóre zakłady logistyczne działają przy co najmniej bardzo ograniczonej obecności pracowników, aby zapewnić ciągłość biznesową, gdy jest to konieczne. W tych kilku przypadkach bardzo małe zespoły korzystają ze wzmocnionych środków w celu ochrony swojego zdrowia i bezpieczeństwa. Poproszono ich o przestrzeganie wytycznych dotyczących dystansu społecznego, ograniczenie interakcji fizycznych w jak największym stopniu i przestrzeganie wszystkich gestów barierowych” - precyzuje Chanel.

Chanel zamknął już wszystkie swoje sklepy we Francji i we Włoszech, te dwa kraje zostały poddane kwarantannie na podstawie dekretów rządowych. W poniedziałek 16 marca Francja weszła w piętnastodniowy okres uwięzienia: obywatele mogą opuścić swoje domy tylko na podstawie pisemnego zaświadczenia.

Telepraca została wprowadzona w przypadku wszystkich pracowników biurowych lub produkcyjnych. Chanel zobowiązuje się do utrzymania w tym okresie wynagrodzenia wszystkich swoich pracowników, oprócz pomocy prawnej udzielonej przez rząd” - informuje paryski dom.

We Francji tysiące firm uruchomiły przepisy prawa pracy, które umożliwiają częściowe zatrudnienie pracowników pracujących w domu. System ten pozwala pracodawcom na otrzymywanie pomocy finansowej od rządu i znaczne obniżenie składek na ubezpieczenie społeczne, a tym samym na rekompensatę spadających dochodów.

Według AFP, również Hermès zamknęła swoje francuskie fabryki, co wynika z notatki wewnętrznej CEO spółki, Axela Dumasa. Luksusowa marka odmówiła jednak komentarza  w tej sprawie.

Inne francuskie marki luksusowe dostosowały swoje fabryki do wspierania walki z pandemią. Luksusowa grupa LVMH rozpoczęła w ten sposób produkcję żelu wodno-alkoholowego w fabrykach trzech swoich marek - Parfums Christian Dior, Guerlain i Parfums Givenchy - dostarczanych bezpłatnie służbie zdrowia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
29.07.2025 10:17
Kolejny krok transformacji w Coty – tym razem zmiany personalne
Coty awansowało Jérôme‘a Auvineta (z lewej) na stanowisko dyrektora ds. innowacji cyfrowych. Wyznaczyła też  Stéphane‘a Delbosa na stanowisko dyrektora ds. wydajności Coty mat.pras.

W ramach prowadzonej strategii transformacji, globalna grupa kosmetyczna Coty awansowała Jérôme‘a Auvineta na stanowisko dyrektora ds. innowacji cyfrowych, a także wyznaczyła Stéphane‘a Delbosa na stanowisko dyrektora ds. wydajności i doskonałości operacyjnej.

Firma kosmetyczna Coty, kierowana od września 2020 roku niezmiennie przez prezes Sue Nabi, ogłosiła kluczowe zmiany w kierownictwie, mające na celu wsparcie szeroko zakrojonego planu transformacji. 

Jérôme Auvinet, dotychczasowy dyrektor ds. technologii informatycznych i usług komercyjnych, został awansowany na stanowisko dyrektora ds. innowacji cyfrowych. „Prawie 18 lat wizjonerskiego przywództwa Jérôme‘a w Coty odzwierciedla jego głębokie zaangażowanie i nastawienie na przyszłość. Jego zaangażowanie w innowacje cyfrowe, dane i cyberbezpieczeństwo nadal kształtuje przyszłość technologii kosmetycznych w Coty” – uzasadniono w komunikacie.

Stéphane Delbos, który od 2021 roku pełnił w Coty funkcję dyrektora ds. zakupów, został mianowany dyrektorem ds. wydajności i doskonałości operacyjnej. Ma on kierować strategią transformacji Coty i wzmocnić jej zgodność z ewoluującymi globalnie trendami.

Media branżowe zauważają, że awans Delbosa następuje w kluczowym dla firmy momencie: w kwietniu Coty poinformowało, że zlikwiduje ok. 700 stanowisk w ramach działań optymalizacyjnych. Z swoim ponad 15-letnim doświadczeniem w firmie oraz w branży farmaceutycznej, Delbos ma odegrać kluczową rolę w realizacji strategii Coty „All In To Win”, której celem jest wygenerowanie 370 mln dolarów oszczędności w latach obrotowych 2026 i 2027 – pomimo strat ponoszonych w ostatnich kwartałach.

Zobacz więcej: Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji

Eksperci branżowi przypuszczają, że Coty może rozważać sprzedaż części swojego portfolio luksusowych perfum w ramach reorganizacji modelu biznesowego.

Zobacz też: Coty rozważa sprzedaż działów luksusowego i masowego – możliwe zmiany właścicielskie w prestiżowych markach zapachowych

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.07.2025 15:35
Unilever otwiera nowe laboratorium zapachowe w USA w ramach inwestycji o wartości 100 mln euro
Unilever inwestuje w nowe laboratorium zapachowe.Unilever

Unilever uruchomił nowe laboratorium zapachowe w Trumbull w stanie Connecticut, wchodzące w skład istniejącego centrum badawczo-rozwojowego. Otwarcie to stanowi element szerszej strategii koncernu zakładającej inwestycje w wysokości 100 mln euro w rozwój wewnętrznych kompetencji zapachowych. Jak podkreśla firma, celem jest przyspieszenie innowacji, personalizacja produktów oraz tworzenie zapachów w oparciu o dane i trendy rynkowe.

W nowym obiekcie pracować będą perfumiarze, naukowcy i specjaliści ds. rozwoju produktów. Laboratorium wyposażone jest w najnowocześniejsze narzędzia umożliwiające projektowanie zapachów z wykorzystaniem cyfrowego modelowania, analityki i sztucznej inteligencji. Dodatkowo obiekt zawiera stanowiska do mieszania kompozycji i kabiny do testów konsumenckich, co pozwoli przyspieszyć cały proces tworzenia innowacyjnych zapachów.

Otwarcie laboratorium w USA wpisuje się w szerszy plan zwiększenia kontroli Unilevera nad procesem opracowywania zapachów, które firma identyfikuje jako kluczowy czynnik wpływający na odbiór produktu przez konsumenta. Niedawno koncern zaprezentował pierwszy produkt z zapachem w pełni stworzonym we własnym zakresie, co określono jako „ważny kamień milowy” w budowaniu zdolności do kompleksowego tworzenia zapachów wewnątrz organizacji.

Kolejnym krokiem w tej strategii będzie budowa nowego obiektu zapachowego o wartości 80 milionów funtów w Port Sunlight w Wielkiej Brytanii. Obiekt, którego uruchomienie planowane jest na 2027 rok (po uzyskaniu odpowiednich zgód), będzie wspierał procesy badawcze, rozwój produktów oraz analizę potrzeb konsumenckich. Unilever nadal utrzymuje współpracę z wiodącymi domami zapachowymi – DSM-Firmenich, Givaudan, IFF i Symrise – co ma zapewnić połączenie wewnętrznej innowacji z doświadczeniem partnerów zewnętrznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. lipiec 2025 12:19