REKLAMA
Firmy członkowskie zadeklarowały zainwestowanie 1,5 miliarda dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat, aby wyeliminować odpady, szczególnie tworzywa sztuczne, w oceanach

Firmy członkowskie zadeklarowały zainwestowanie 1,5 miliarda dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat, aby wyeliminować odpady, szczególnie tworzywa sztuczne, w oceanach (fot. adobe stock)

Procter & Gamble, Henkel i Clariant są jednymi z blisko 30 firm członkowskich, które wspólnie stworzyły nowy sojusz na rzecz odpadów z tworzyw sztucznych (AEPW). Ma on na celu wyeliminowanie plastikowych odpadów ze środowiska.

REKLAMA

Firmy członkowskie działające w branży tworzyw sztucznych i dóbr konsumpcyjnych początkowo zobowiązały się do zainwestowania ponad 1 miliarda dolarów, a cel inwestycyjny wynosi 1,5 miliarda dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat, aby wyeliminować odpady, szczególnie tworzywa sztuczne w oceanach.

Nowa organizacja będzie szukała sposobów na opracowanie rozwiązań, które zminimalizują ilość odpadów z tworzyw sztucznych i zarządzała nimi, jednocześnie promując recykling zużytego plastiku.

– Wszyscy zgadzamy się, że odpady z tworzyw sztucznych nie należą do naszych oceanów ani do żadnego innego miejsca w środowisku naturalnym. Jest to złożone i poważne globalne wyzwanie, które wymaga szybkiego działania i silnego przywództwa – powiedział David Taylor, prezes i dyrektor generalny Procter & Gamble i przewodniczący AEPW.

Nowy sojusz jest najbardziej kompleksowym przedsięwzięciem, które ma na celu zakończenie produkowania odpadów z tworzyw sztucznych w środowisku. Wzywam wszystkie firmy, duże i małe oraz ze wszystkich regionów i sektorów, do przyłączenia się do nas – zaapelował David Taylor.

Sojusz, który składa się z producentów chemikaliów i tworzyw sztucznych, firm produkujących dobra konsumpcyjne, sprzedawców detalicznych, firm zajmujących się gospodarką odpadami i przetwórców, współpracuje z World Business Council for Sustainable Development jako „strategiczny założycielski partner”.

Sojusz określa cztery główne cele: rozwój infrastruktury, innowacje, edukację i posprzątanie odpadów z plastiku.

Hans Van Bylen, dyrektor generalny firmy Henkel i prezes niemieckiego stowarzyszenia chemicznego VCI podkreśla, że jako firma globalna zajmująca się towarami i przemysłem, Henkel chce przyczynić się do likwidacji odpadów z tworzyw sztucznych.

Stworzenie trwałych rozwiązań dla tego wyzwania będzie możliwe tylko wtedy, gdy będziemy angażować się i współpracować w całym łańcuchu – od dostawców, partnerów handlowych, konsumentów i organizacji po rządy – podkreślił Hans Van Bylen.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony