StoryEditor
Producenci
24.04.2020 00:00

Jak zarządzać firmą w kryzysie? Bezpłatne webinaria dla przedsiębiorców

Kryzys wywołany pandemią COVID-19 coraz wyraźniej daje o sobie znać, dlatego Santander Bank Polska i Grant Thornton przy współpracy z Wyższą Szkołą Bankową organizują bezpłatne webinaria dla przedsiębiorców. 

Jak wskazują dane Centralnej Ewidencji Informacji i Działalności Gospodarczej, od 1 marca br. już 66 tys. polskich firm zawiesiło swoją działalność, a 15 tys. przedsiębiorstw zostało zlikwidowanych.

Wszyscy musimy się w tych trudnych okolicznościach wspierać, szczególnie teraz, gdy sytuacja epidemiczna realnie wpływa na aktywność gospodarczą. Dlatego też proponujemy przedsiębiorcom cykl bezpłatnych webinarów poświęconych zarządzaniu w czasie pandemii. Spotkania online mają dostarczyć praktycznej wiedzy o tym, co zrobić, by z kryzysu wyjść z jak najmniejszą szkodą dla prowadzonego biznesu – komentuje Paweł Stamburski, dyrektor Obszaru Produktów i Usług Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej w Santander Bank Polska.

Celem webinariów jest wyposażenie przedsiębiorców w wiedzę, która pomoże im lepiej radzić sobie z aktualnymi wyzwaniami i dzięki temu – przetrwać trudne miesiące pandemii w lepszej kondycji. Szkolenia będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Oto tematy i terminy pierwszych webinariów:

1. Umowy w czasach pandemii, czyli jak bezpiecznie zawierać, wykonywać, nie wykonywać i rozwiązywać umowy

Termin: 28 kwietnia, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-umowy-w-czasach-pandemii-czyli-jak-bezpiecznie-zawierac-wykonywac-nie-wykonywac-i-rozwiazywac-umowy-23-04/ 

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 dla wielu przedsiębiorców oznacza konieczność podjęcia działań mających na celu przegląd, ocenę, renegocjacje, a nawet rozwiązanie niektórych umów. Dodatkowo, nadzwyczajne okoliczności rodzą dylematy, jak prawidłowo sporządzać umowy odporne na skutki pandemii. Podczas webinarium eksperci omówią najważniejsze kwestie związane z umowami w obecnym, trudnym czasie pandemii.

2. Finansowanie bankowe podczas pandemii: pomiędzy regulacjami a wyzwaniami stawianymi przez obecną sytuację – co powinni wiedzieć kredytobiorcy? 

Termin: 30 kwietnia, godz. 10.00-11.30

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/finansowanie-bankowe-podczas-pandemii-pomiedzy-regulacjami-a-wyzwaniami-stawianymi-przez-obecna-sytuacje-co-powinni-wiedziec-kredytobiorcy/ 

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 dla wielu przedsiębiorców oznacza konieczność rozmów z bankami, szukając wsparcia w kłopotach natury płynnościowej, i możliwości finansowania nowych inwestycji. Rodzą się pytania jak będzie wyglądać finansowanie po kryzysie spowodowanym pandemią COVID-19. Podczas webinarium eksperci omówią na co bankom pozwalają regulatorzy i jak banki starają się godzić nałożone wymogi regulacyjne z akcjami pomocowymi dla przedsiębiorstw. 

3. Nie tylko tarcza antykryzysowa – narzędzia prawa pracy w walce z COVID-19 dla pracodawcy

Termin: 6 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-nie-tylko-tarcza-antykryzysowa-narzedzia-prawa-pracy-w-walce-z-covid-19-dla-pracodawcy/ 

Nowe okoliczności rynkowe zmuszają przedsiębiorców do zmiany sposobu prowadzenia działalności gospodarczej. Zmieniona organizacja pracy przedsiębiorców może pomóc realizacji bieżących zadań, optymalizacji kosztów zatrudnienia i przygotowania firmy na przyszłość.  Podane zostaną wskazówki jak praktycznie wykorzystać narzędzia prawa pracy w obecnej sytuacji rynkowej i tym samym poprawić sytuację firmy.

4. Jak poprawić płynność firmy poprzez dostępne instrumenty podatkowe? 

Termin: 8 maja, godz. 10.00-12.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-jak-poprawic-plynnosc-firmy-poprzez-dostepne-instrumenty-podatkowe-30-04/ 

Podczas webinarium omówione zostaną narzędzia prawa podatkowego i rozwiązania podatkowe dostępne w „Tarczy Antykryzysowej”, które mogą pomóc w obecnej sytuacji.

5. Odpowiedzialność zarządu w czasach pandemii, czyli jak uchronić się przed osobistą odpowiedzialnością za długi spółki

Termin: 13 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-odpowiedzialnosc-zarzadu-w-czasach-pandemii-czyli-jak-uchronic-sie-przed-osobista-odpowiedzialnoscia-za-dlugi-spolki-06-05/

Pandemia koronawirusa może stanowić przyczynę utraty płynności finansowej niektórych przedsiębiorców, którzy z uwagi na zaistniałą sytuację nie mogą prowadzić działalności gospodarczej w normalnym zakresie, zgodnie z przyjętymi planami biznesowymi. Stan taki rodzi realne ryzyko zaistnienia przesłanek do ogłoszenia upadłości. Podczas webinarium omówione zostaną przesłanki złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości, a także sposoby jak uchronić się przed osobistą odpowiedzialnością za długi spółki.

6. Zarządzanie firmą w kryzysie – wzmocnienie odporności procesów zarządczych 

Termin: 15 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-zarzadzanie-firma-w-kryzysie-wzmocnienie-odpornosci-procesow-zarzadczych-08-05/ 

System organizacyjno-zarządczy firmy musi być sprawy i zdolny do realizacji zadań bieżących, identyfikowania dodatkowych zagrożeń i zarządzania nimi w sposób kryzysowy, jak i wychwytywania szans, które daje turbulentne otoczenie. Podczas webinarium eksperci udzielą praktycznych wskazówek, które pomogą wzmocnić sprawność systemu organizacyjno-zarządczego firmy.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.10.2025 15:27
Azbestowa saga przenosi się na Wyspy Brytyjskie; 3000 osób pozywa Johnson & Johnson
Johnson & Johnson nie przestaje boksować się z pozwami ws. pudru niemowlęcego.Watstinwoods, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

Johnson & Johnson oraz jej spółka zależna stanęły w obliczu jednego z największych pozwów zbiorowych w historii brytyjskiego rynku produktów konsumenckich. Ponad 3000 osób twierdzi, że koncern świadomie sprzedawał puder dla niemowląt zawierający talk zanieczyszczony azbestem, co miało przyczynić się do przypadków raka jajnika i międzybłoniaka opłucnej. Pozew został złożony w Wielkiej Brytanii przez kancelarię KP Law.

Według dokumentów przytoczonych przez prawników, wewnętrzne raporty firmy oraz publikacje naukowe z lat 60. XX wieku wskazywały, że produkty Johnson & Johnson mogły zawierać minerały włókniste, takie jak tremolit i aktynolit – substancje klasyfikowane jako formy azbestu. Pomimo tych informacji, koncern miał kontynuować sprzedaż pudru, reklamując go jako „czysty i bezpieczny” oraz minimalizując ryzyko zanieczyszczenia. W pozwie zarzucono również, że firma wpływała na amerykańskie normy regulacyjne, aby dopuszczały śladowe ilości azbestu w talku.

Puder dla niemowląt Johnson’s został wycofany z rynku amerykańskiego w 2020 roku, a trzy lata później – w 2023 roku – z rynku brytyjskiego. Obecne roszczenia odszkodowawcze mogą sięgnąć setek milionów funtów, co potencjalnie uczyniłoby tę sprawę największym procesem z zakresu odpowiedzialności za produkt w historii Wielkiej Brytanii. Dla porównania, w Stanach Zjednoczonych podobne pozwy zakończyły się wielomilionowymi odszkodowaniami dla poszkodowanych.

Johnson & Johnson stanowczo zaprzecza wszystkim zarzutom. Firma oraz wydzielona z niej spółka Kenvue utrzymują, że puder był zgodny z obowiązującymi regulacjami i nie zawierał azbestu. Wskazują przy tym na wieloletnie testy prowadzone przez niezależne laboratoria i instytucje zdrowia publicznego, które miały potwierdzać bezpieczeństwo produktu.

Sprawa w Wielkiej Brytanii uwydatnia rosnące ryzyko prawne i reputacyjne dla globalnych producentów kosmetyków i artykułów higienicznych w zakresie transparentności testów składników i bezpieczeństwa produktów. Równocześnie odzwierciedla zaostrzenie nadzoru regulacyjnego nad produktami zawierającymi talk, których bezpieczeństwo – mimo dziesięcioleci obecności na rynku – coraz częściej jest podważane przez konsumentów i sądy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.10.2025 10:26
Coty rozprzedaje dział makijażu. Reuters: Wartość transakcji może być niższa od oczekiwań
Na „szafot” mogą iść między innymi Rimmel i CoverGirl.Coty

Coty ogłosiło rozpoczęcie strategicznego przeglądu swojej działalności w segmencie kosmetyków masowych Consumer Beauty, obejmującej marki CoverGirl i Rimmel. Firma rozważa sprzedaż lub wydzielenie części portfolio, by obniżyć zadłużenie, poprawić przepływy pieniężne i skoncentrować się na bardziej rentownym segmencie perfum. Dział Consumer Beauty generuje ok. 1,2 mld dolarów rocznych przychodów, lecz jego sprzedaż w roku finansowym zakończonym 30 czerwca spadła o 8 proc. Według analityków Morningstar spadki o wysokie jednocyfrowe wartości procentowe utrzymają się również w bieżącym roku.

Zdaniem ekspertów Barclays cytowanych przez agencję Reuters, dział Consumer Beauty jest „trudnym aktywem do sprzedaży”, a jego wartość rynkowa może mieścić się w przedziale od 690 mln do 950 mln dolarów. Głównym problemem pozostaje utrata udziałów w rynku na rzecz młodszych, dynamicznych marek, które szybciej reagują na trendy i oferują bardziej przystępne cenowo produkty. – Te marki nie wyglądają na nowe w oczach dzisiejszych konsumentów, a nowość jest kluczowa zwłaszcza w segmencie makijażu – komentuje analityk Morningstar Dan Su.

Sytuację Coty dodatkowo komplikuje fakt, że nabywcy na rynku kosmetycznym preferują obecnie mniejsze, szybciej rosnące marki. W 2025 roku amerykański detalista Elf Beauty przejął markę Rhode Hailey Bieber za 1 mld dolarów, a L’Oréal kupił markę Medik8, specjalizującą się w produktach z witaminą A, również za ok. 1 mld dolarów. Analitycy wskazują, że dział Coty może wzbudzić zainteresowanie funduszy private equity – podobnie jak w 2020 roku, gdy KKR nabyło większościowy pakiet w segmencie Wella. Według Michaela Ashleya Schulmana z Running Point Capital Advisors, bardziej prawdopodobne są jednak transakcje częściowe niż sprzedaż całego działu.

Z kolei główny obszar działalności Coty, czyli perfumy, odpowiada już za 69 proc. sprzedaży firmy i notuje wzrosty między 2 proc. a 9 proc. w poszczególnych kategoriach. Jednak analitycy Bank of America ostrzegają, że około 14 proc. licencji zapachowych Coty wygaśnie w ciągu najbliższych trzech i pół roku. Najważniejsza z nich – licencja na perfumy Gucci, obowiązująca do 2028 roku – przynosi ok. 500 mln dolarów rocznie, czyli niemal dwukrotnie więcej niż całkowity wolny przepływ gotówki Coty, który w ostatnim roku wyniósł 277,6 mln dolarów.

Eksperci zauważają, że Coty zbyt późno rozpoczęło strategiczną rewizję swojego portfela marek. – Taki przegląd należało przeprowadzić dekadę temu, gdy rynek perfum zaczął przesuwać się w stronę marek konceptualnych i doświadczeniowych – komentuje Alfonso Emanuele de Leon z FA Hong Kong Consultancy. W tym czasie konkurenci, tacy jak L’Oréal, Estée Lauder czy Puig, inwestowali w niszowe marki zapachowe z Chin i Europy, umacniając swoją pozycję w segmentach premium. Jak podkreśla de Leon, Coty nadal ma możliwość inwestycji w rozwój zapachów, ale będzie to znacznie droższe – i może okazać się, że „fala już dotarła do brzegu”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. październik 2025 09:34